НОРМАТИВНІ АКТИ
ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА
ВИКОНКОМУ
Проекти рішень виконкому
№ _ від 2023-01-12
Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо  звернень громадян у 2022 році

ПЕРВОМАЙСЬКА МІСЬКА РАДА
МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ  КОМІТЕТ
РІШЕННЯ

 

від __________ № ___
       м. Первомайськ

 

Про забезпечення виконання вимог
Закону України «Про звернення
громадян», актів Президента України,
Кабінету Міністрів України щодо 
звернень громадян у 2022 році

 

      Керуючись статтею 40 Конституції України в редакції від 01.01.2020 року, на виконання підпункту 1 пункту б частини 1 статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 року № 280/97-ВР, Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 року № 393/96-ВР, Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 «Про затвердження Класифікатора звернень громадян», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади», протягом 2022 року проводилась робота щодо розгляду звернень громадян.

Забезпечення реалізації конституційного права кожного громадянина на звернення є одним із пріоритетних напрямків роботи  виконавчого комітету Первомайської міської ради.

За січень-грудень 2022 року у виконавчому комітеті міської ради зареєстровано 497 звернень громадян, що на 929 звернень менше, ніж за відповідний період минулого року (1426). У тому числі за видами: скарг – 19, заяв – 478; з них: поштою – 464 звернення, на особистому прийомі – 33, через вищі органи влади - 125, кількість яких, порівняно з відповідним періодом минулого року, зменшилась на 323 (за 2021 рік - 448). За статтю заявників: від осіб жіночої статі надійшло на 125 звернень більше, ніж від осіб чоловічої статі (311/186).

Кількість колективних звернень за 2022 рік у порівнянні з відповідним періодом минулого року зменшилась на 45 (надійшло 49 проти 94). Питання, з якими звертались заявники, це: встановлення лежачих поліцейських, безоплатний проїзд у транспорті (учасники АТО), передача гуртожитку у комунальну власність, комунальні питання, поховання на кладовищі, укріплення дамби (Садове товариство «Зоря»), зміна маршрутки на великий автобус по маршруту № 57 та питання маршруту автобусу «ПМК-226», конфліктна ситуація між мешканцями будинку (вул. Льва Толстого) та ТОВ «Юридична фірма Корнацьких», відновлення роботи центру реабілітації для дітей з інвалідністю, благоустрій території ставка в мікрорайоні «Фрегат», здійснення ямкового ремонту дороги та покіс трави по вул. Київській, аварійний стан будівлі, правила добросусідських відносин, видалення сухих дерев, захист прав споживачів та інші.

За звітний період надійшло 13 (проти 43) неодноразових звернень, інші 484 звернення – первинні (проти 1383), не надійшло повторних та дублетних звернень громадян.

Аналіз звернень громадян за категоріями авторів показав, що зменшилась на: 75 кількість питань від інвалідів всіх груп (30/105), 6 - від одиноких матерів (3/9). Кількість звернень від пільгових категорій зменшилась на 109 (надійшло 42 проти 151), питома вага цих звернень склала 8,45% від загальної кількості отриманих звернень, минулого року вони становили 8,91%.

Основні питання, з якими звертались ці категорії заявників: надання матеріальної допомоги, проведення водопостачання, пільговий проїзд у міському транспорті, надання житла, вартість комунальних послуг, заправка особистого автомобіля газом, незаконне будівництво та перепланування,  ремонт газового котла, добросусідські відносини, що виникли через дитячий майданчик, підключення водопостачання, якість маршрутних перевезень та інші.

Слід звернути увагу на те, що за соціальним станом авторів найбільше звернень надійшло від пенсіонерів – 155, що складає 31,19% від загальної кількості звернень, і це на 325 звернень менше, ніж за 2021 рік (480); найменше - учнів, студентів та служителів релігійних організацій (по 1).

Основні питання, з якими звертались ці категорії заявників: матеріальна допомога, пенсійне забезпечення, надання матеріальної допомоги на лікування та ремонт даху, надання гуманітарної допомоги продуктами харчування, миючими засобами та медикаментами, оформлення субсидій, поховання на кладовищі, захист прав споживачів, газопостачання квартири, неправомірні дії роботи ОСББ, добросусідські відносини з прав користування землею, ремонт дороги, забезпечення житлом та інші.

Станом на 01.01.2023 року відпрацьовано 476 звернень, з них: 156 - вирішено позитивно, надані письмові роз’яснення 315 авторам звернень, надіслано за належністю – 5, відмовлено у задоволенні - 0. Усі звернення відпрацьовані у терміни, визначені статтею 20 Закону України «Про звернення громадян».

Загальна кількість питань, порушених у зверненнях громадянами - 505, що на 980 менше, ніж за 2021 рік (1485). Як і раніше, питомою, порівняно із загальною кількістю порушених питань, залишається кількість питань комунального господарства – 38,42% (за 2022 рік – 194, за 2021 рік – 517). Найчастіше громадяни звертались із питаннями щодо вимушеного видалення дерев, водопостачання та водовідведення, частого пориву на лінії водопостачання та скарги на якість води, благоустрою територій міста (ліквідація несанкціонованих сміттєзвалищ, відлов бродячих собак, вивезення сміття, чищення колодязів), ремонту доріг та покосу трави вздовж дороги, встановлення відсутніх люків каналізаційних колодязів, ремонту житла та даху, газопостачання, ремонту зовнішнього освітлення, внутрішньо-будинкових електромереж, відновлення паркану, консервація старого будівельного об’єкту, який знаходиться в аварійному стані, та інші. Гострими залишаються питання соціальної політики та соціального захисту населення – 13,66% (за 2022 рік – 69, за 2021 рік – 208), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації – 4,95% (за 2022 рік – 25, за 2021 рік – 73), і як показує проведений аналіз, порівняно з відповідним періодом минулого року зменшилась на: 323 кількість питань комунального господарства, 139 - соціального захисту, 48 - забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації.  

Що стосується інших актуальних питань, то у порівнянні з таким же періодом минулого року зменшилась на: 162 кількість питань житлової політики, 70 – інші, 50 - освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності, 38 - охорони здоров’я, 29 - праці і заробітної плати, 28 - діяльності органів місцевого самоврядування, 23 - аграрної політики і земельних відносин, 20 - сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей та транспорту і зв’язку, 17 - фінансової, податкової, митної політики, 5 – екології та природних ресурсів, 4 - охорони праці та промислової безпеки, 3 - діяльність об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин.

№ з/п

Найменування питання

Кількість питань 2022 рік

% від загальної кількості питань

Кількість питань 2021 рік

% від загальної кількості питань

1

2

3

4

5

6

1.

Житлової політики                 

36

7,13

198

13,33

2.

Інші

36

7,13

106

7,14

3.

Освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності

 

13

 

2,57

 

63

 

4,24

4.

Охорони здоров’я             

6

1,19

44

2,96

5.

Праці і заробітної плати    

13

2,57

42

2,83

6.

Діяльність органів місцевого самоврядування                

27

5,346

55

3,70

7.

Аграрної політики і земельних відносин

46

9,11

69

4,65

8.

Сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей                          

8

1,58

28

1,89

9.

Транспорту і зв’язку         

21

4,158

41

2,76

10.

Фінансової, податкової, митної політики

1

0,198

18

1,21

11.

Екології та природних ресурсів

1

0,198

6

0,40

12.

Охорона праці та промислова  безпека 

6

1,19

10

0,67

13.

Діяльність об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин

3

0,59

6

0,40

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та з метою збільшення дієвої взаємодії з жителями міста, міським головою продовжена практика проведення як особистих прийомів в адмінприміщенні виконавчого комітету, так і виїзних особистих прийомів за місцем роботи громадян та в різних районах Первомайської міської територіальної громади (села Грушівки та КП «Комунсервіс»). За І півріччя 2022 року проведено 4 особистих прийоми, в ході яких прийнято 21 громадянина, та 2 виїзних прийоми, в ході яких прийнято 10 громадян. Заступниками міського голови в ході особистих прийомів прийнято 14 осіб, що зафіксовано в журналах особистого прийому громадян. Усі прийоми проводились відповідно до затверджених графіків (за виключенням тих, що не були проведені у зв’язку з відпусткою, відрядженнями, тимчасовою непрацездатністю).

Основні питання, з яких звертались громадяни під час особистих прийомів: благоустрій, надання пільг, надання матеріальної допомоги на лікування, подальшої долі ДНЗ № 14, виділення земельних ділянок, приватизації житла, а також утримання його у відповідному стані (мешканці гуртожитку по вулиці Василя Жуковського), ліквідації стихійного сміттєзвалища (мешканці вулиці Гвардійців Родімцева) на території колишнього Цегельного заводу та встановлення в мікрорайоні декілька спортивних майданчиків,проїзд великогабаритного транспорту на територію колишньої їдальні Цегельного заводу та інші.

Результативність вирішення порушених під час проведення особистих та виїзних прийомів міського голови питань складає: дано роз’яснення – 26, вирішено позитивно – 5.

Відповідно до затвердженого графіку міським головою та заступниками міського голови проведено 6 «гарячих ліній». На «гарячі лінії» звернулось 6 осіб.

В обов’язковому порядку створені умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень. З виїздом на місце за участю заявників розглянуто 448 звернень.

Міським головою взятий під особистий контроль розгляд звернень від Героїв України, жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня»,  ветеранів війни та праці, учасників бойових дій, учасників АТО, членів сімей загиблих учасників бойових дій, інвалідів, ліквідаторів аварії на Чорнобильській АЕС та осіб, що постраждали від аварії на Чорнобильській АЕС, внутрішньо переміщених осіб, одиноких матерів, багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки.

З метою оперативного розгляду звернень громадян та підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради розпорядженням міського голови від 03.01.2023 року № 2-р були затверджені графіки виїзних прийомів міського голови, проведення телефонних «гарячих ліній» керівництвом виконавчого комітету міської ради та начальниками управлінь міської ради і відділів апарату виконавчого комітету міської ради у січні-березні 2023 року, які доведено до відома населення через соціальні мережі, розміщено на офіційному сайті Первомайської міської ради та на стендах в вестибюлі адмінприміщення виконавчого комітету на першому та третьому поверхах.

Відповідно до плану роботи виконавчого комітету працює постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян. У зв’язку із кадровими змінами рішенням виконавчого комітету від 15.01.2021 року №20 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 22.01.2016 року №43 «Про затвердження складу постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та Положення про Комісію» внесено зміни у склад постійно діючої комісії.

Питання щодо роботи із зверненнями громадян знаходяться під постійним контролем міського голови, тому щокварталу розглядаються на засіданнях виконавчого комітету Первомайської міської ради.

Стан роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради постійно висвітлюється на офіційному сайті Первомайської міської ради в розділі ВІДКРИТИЙ УРЯД/Зв’язок з громадськістю.

Зважаючи на необхідність постійного удосконалення роботи із зверненнями громадян виконавчий комітет міської ради й надалі приділятиме постійну і неослабну увагу роботі із зверненнями громадян та забезпечуватиме всебічний, об’єктивний розгляд звернень громадян та своєчасне інформування про результати вирішення порушених у зверненнях питань.

Враховуючи вищевикладене та з метою недопущення у подальшому виникнення недоліків у роботі виконавчих органів міської ради по розгляду звернень громадян, підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян, забезпечення постійного зв’язку між органами місцевого самоврядування та громадянами, посилення персональної відповідальності керівників за безумовне виконання Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян виконавчий комітет Первомайської міської ради

 

ВИРІШИВ:

1. Взяти до відома інформацію, підготовлену сектором контролю та організаційної роботи апарату виконавчого комітету міської ради, про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Первомайської міської ради у 2022 році.

2. Керуючому справами виконавчого комітету міської ради Тетяні ДАНИЛЬЧЕНКО:

2.1. Забезпечити постійний контроль за організацією роботи із зверненнями громадян.

3. Першому заступнику міського голови, заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради, керуючому справами виконавчого комітету міської ради, начальникам управлінь міської ради:

3.1. Забезпечити неухильне виконання та належний контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян.

3.2. Вжити заходів щодо подальшого зменшення звернень громадян до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, інших центральних органів виконавчої влади та виконавчих органів міської ради і спрямувати зусилля на вирішення обґрунтованих заяв і скарг.

3.3. Вжити додаткових невідкладних заходів щодо організації ефективної роботи управлінь міської ради та відділів апарату виконавчого комітету міської ради, які б унеможливили появу нових колективних та повторних звернень громадян, звернень від найбільш уразливих за соціальним станом - пенсіонерів з питань, які найбільше турбують громадян, а саме: з питань комунального господарства та соціального захисту.

3.4. Забезпечити розгляд та надання відповіді заявникам у разі надходження звернень, вирішення яких не потребує додаткового вивчення, не пізніш, як у п’ятнадцятиденний термін від дня їх отримання.

3.5. Забезпечити пересилання звернень громадян за належністю до інших органів, якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень посадових осіб, у п’ятиденний термін, та повідомлення про це заявника.

3.6. Тримати на постійному контролі розгляд звернень Героїв України, жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня»,  ветеранів війни та праці, учасників бойових дій, учасників АТО, членів сімей загиблих учасників бойових дій, інвалідів, ліквідаторів аварії на Чорнобильській АЕС та осіб, що постраждали від аварії на Чорнобильській АЕС, внутрішньо переміщених осіб, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки.

3.7. Посилити персональну відповідальність за своєчасний, належний розгляд питань, порушених у зверненнях, що надійшли від громадян.   

4. Керівникам комунальних підприємств сфери житлово-комунального господарства вжити заходів щодо зменшення кількості колективних звернень шляхом покращення якості наданих послуг підпорядкованими підприємствами.

5. Головному спеціалісту по роботі із зверненнями громадян сектору контролю та організаційної роботи апарату виконавчого комітету міської ради Антоніні ЖИВОТОВСЬКІЙ:

5.1. Суворо дотримуватись вимог Закону України «Про звернення громадян» стосовно термінів розгляду звернень громадян, письмових повідомлень громадян про результати розгляду звернень громадян, термінів пересилання звернень за належністю до інших органів.

5.2. Проводити систематичний аналіз стану розгляду звернень громадян, забезпечувати вжиття заходів щодо усунення причин, що породжують порушення законодавства.

5.3. Постійно інформувати міського голову про стан виконавської дисципліни щодо розгляду звернень громадян та факти несвоєчасного подання відповідей відповідальними виконавцями та прояви формального підходу до розгляду питань, порушених заявниками.

5.4. Забезпечити об’єктивне та всебічне висвітлення стану роботи із зверненнями громадян через засоби масової інформації та офіційному сайті Первомайської міської ради.

                                                                                                Термін: щомісяця 5 числа

5.5. Інформацію щодо виконання пунктів 5.2-5.4 рішення надати міському голові до 05 травня 2023 року.

6. Зняти з контролю рішення виконавчого комітету від 11.11.2022 року №397 «Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян за 9 місяців 2022 року» як таке, що виконане.

7. Контроль за виконанням рішення покласти на керуючого справами виконавчого комітету міської ради Тетяну ДАНИЛЬЧЕНКО.

 

Міський голова                                                                                      Олег ДЕМЧЕНКО


Постійна адреса сторінки: http://akts.pervomaisk.mk.ua/showdoc/18377/