НОРМАТИВНІ АКТИ
ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА
ВИКОНКОМУ
Проекти рішень виконкому
№ _ від 2018-06-13
Про роботу Первомайського міського центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів по наданню реабілітаційних та соціальних послуг дітям з інвалідністю протягом І півріччя 2018 року

ПЕРВОМАЙСЬКА МІСЬКА РАДА
Миколаївської області
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

РІШЕННЯ

________________________________ № ____________
м. Первомайськ

Про роботу Первомайського
міського центру соціальної
реабілітації дітей-інвалідів по
наданню реабілітаційних та
соціальних  послуг дітям з інвалідністю
протягом І півріччя 2018 року

Відповідно до Законів України "Про основи  соціальної захищеності  інвалідів  в  Україні",  "Про реабілітацію інвалідів в Україні"  "Про соціальні послуги" та постанови Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. № 80 «Про затвердження Порядку надання інвалідам та дітям-інвалідам реабілітаційних послуг» та з метою надання дітям з інвалідністю реабілітаційних послу, виконавчий комітет міської ради відзначає наступне.

Рішенням Первомайської міської ради від 27.09.2013р. № 16 «Про реорганізацію територіального центру з надання соціальних послуг (соціального обслуговування) Первомайської міської ради» на базі відділення соціальної реабілітації дітей-інвалідів створено Первомайський міський центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів.  У Центрі здійснюється забезпечення права дітей з інвалідністю на соціальну реабілітацію   та   адаптацію   з   метою   їх   наступної   інтеграції   в   дитячі колективи.  Центр працює за принципами: послідовності, своєчасності, безперервності і доступності  в наданні комплексної реабілітаційної допомоги дітям з фізичними і розумовими недоліками.

Система заходів, спрямованих на формування життєвої компетентності дитини з інвалідністю або повернення її до активної участі в житті, відновлення соціального статусу і здатності до сімейно-побутової і громадської діяльності шляхом забезпечення соціальних нормативів – це і є соціальна реабілітація. Психологічна реабілітація передбачає проведення психологічної діагностики особи дитини  з інвалідністю, визначення і використання форм, методів, засобів, термінів і процедур психологічної корекції, консультування і психологічного прогнозування. Крім того, ще основними форматами і методами реабілітації є: лікувальна фізкультура, масаж, , трудова терапія. Педагогічна реабілітація – це застосування засобів спеціального навчання і виховання дітей з обмеженими можливостями з метою формування особи, яка має певний рівень знань.

Реабілітаційний курс проводиться по індивідуальних програмах реабілітації за рішенням реабілітаційної комісії Центру. Тривалість одного курсу реабілітації дитини з інвалідністю складає 6 місяців. Всі реабілітаційні послуги Центру надаються безкоштовно. Підбір дітей здійснюється впродовж року за направленням управління соціального захисту населення, згідно з Типовим положенням про реабілітаційні центри. У Центрі функціонують 2 групи з граничною наповнюваністю 10-дітей. Вікова категорія дітей від 0 до 18 років, з тимчасовим перебуванням при 5 денному режимі роботи з 8.00 до 14.00 годин. Центр соціальної реабілітації дітей з інвалідністю розрахований на 20 осіб, в тому числі із захворюванням: ДЦП, аутизм, синдром Дауна та інші. Станом на 01 червня 2018року повний курс реабілітації у Центрі пройшли 6 дітей та 20 дітям курс реабілітації подовжено. Направлено на реабілітацію до м. Миколаєва 5 дітей.

Основними напрямками роботи Центру є:

- соціально-оздоровчі заходи;

- виявлення та розвиток індивідуальних здібностей дитини;

- навчальні індивідуальні та групові заняття;

- казкотерапія;

- формування навичок міжособистого спілкування;;

- освоєння навичок самообслуговування;

- логопедична корекція;

- розвиток фізичних здібностей;

- психологічна діагностика особистості дитини з інвалідністю;

- надання консультативної допомоги сім’ям, які мають дитину з інвалідністю.

У Центрі працюють фахівці: учитель - реабілітолог, учитель - логопед, практичний психолог, фахівець з фізичної реабілітації, сестра медична з масажу, педагог соціальний, які у своїй роботі використовують сучасні реабілітаційні методики.
  Для розвитку творчих здібностей з дітьми ведеться робота за наступними розділами:   «Зростаємо дужими», «Віконечко у природу», «Чарівні фарби і талановиті пальчики», «Будуємо, майструємо, творимо», «Привчаємось працювати», «Віночок спілкування».  Відповідно названих розділів організовуються постійно діючі виставки дитячих робіт, малюнків, відзначаються народні свята, проходять дитячі ранки, на яких виступають самі вихованці Центру.

Під час курсу реабілітації на заняттях з вчителем – реабілітологом  діти набувають навичок міжособистого спілкування, інтегруються у дитячий колектив та почувають себе частинкою суспільства. Сумісні заняття та ігри виховують у дітей навички дотримання певних правил та  дисципліни. Поліпшується загальний стан дітей, тактильна чутливість, підвищується розумова та фізична активність. Діти  розширяють свій кругозір, знайомляться  з природою рідного краю, розвивають грубу та дрібну моторику, а також поширюють навички з самообслуговування, які дають  впевненість у собі та збавляють від почуття залежності, що добре впливає   на психоемоційний стан дітей. За допомогою роботи психолога, що проводить діагностику особистості дитини з  інвалідністю та визначає форми, методи та засоби реабілітації, у  дітей виявляються  індивідуальні здібності, які вдома не проявлялись або на них не звертали увагу. Вчитель-логопед центру діагностує граматичну будову мови  дитини, стан артикуляційного апарату, вимову звуків, наявність учбових, господарсько – побутових навичок та навичок з самообслуговування. Тому заняття з логопедом якісно впливають на розвиток артикуляційного апарату,   поліпшують звуковимову та збагачують словниковий запас дітей.

Для розвитку та занять дітей є спортивно-тренажерний зал. З  часу заснування Центру дякуючи меценатам міста, які надають безкоштовно послуги Інтернету, у вихованців Центру є можливість побачити світ, доторкнутися до шедеврів світової музичної  та живописної класики. Діти також працюють у напрамку розвиваючих комп’ютерних ігор: «Я рахую краще всіх», «Пізнайко», «Країна знань». Музично – ритмічні рухи виконують релаксуючу функцію, допомагають добитися емоційної розрядки, зняти розумове навантаження і втому.

У Центрі обладнана ігрова кімната, де є «сухий» басейн, батут, сенсорні м’ячі і багато іншого навчально-грального обладнання, яке сприяє фізичному  та психологічному розвитку. Завдяки благодійному Фонду «Сарока» придбано велотренажер. Облаштована «Сенсорна кімната» - кімната емоційного розвантаження. Її головна функція - привести в нормальний, гармонійний стан психіку дитини, налаштувати психіку на рівну, спокійну і продуктивну роботу.

З 2016року укладена угода про співпрацю з центром науково-технічної творчості учнівської молоді міста. Такі заняття сприяють саморозвитку та самореалізації дитини. Роботи дітей з інвалідністю  виготовленні на заняттях, були представлені на конкурс «Повір у себе, і в тебе повірять інші», за підсумками якого наш вихованець, Моздир Тимур зайняв перше місце. З квітня 2018року за домовленістю з кінологічним центром «Аякс» розпочато проведення сеансів каністерапії, а у Поні-Парку курс  іпотерапії.

Для занять та ігор на свіжому повітрі на території Центру реабілітації розташований ігровий  майданчик, який облаштований різноманітними спорудами, гірками, що відповідають сучасним вимогам.  Таким чином створені  належні умови для повноцінного оздоровлення та відпочинку, розвитку творчих здібностей, занять фізичною культурою дітей з обмеженими фізичними можливостями.

Життя вихованців центру наповнене не тільки заняттями, а й цікавими зустрічами та розвагами, які стали можливими за активної участі наших друзів – учнів загальноосвітніх закладів, дитячої школи мистецтв. Підприємці міста організують відвідування циркових вистав та виставок екзотичних тварин.

Проводиться робота з батьками дітей-інвалідів в формах усних консультацій і батьківські збори. Підбір літератури по розвитку і вихованню дітей з обмеженими фізичними можливостями. А також,  постійно ведеться робота із залучення батьків до учбово-виховного процесу, до формування захопленості батьків, підтримка  і допомога, розкриття перед батьками  підходів до навчання дитини і особистої участі в дослідженні і розвитку його здібностей.

Щоденна і кропітка робота дає свої результати: виховна і навчальна діяльність батьків сприяє перебудові їх психіки на прийняття хворої дитини такою, якою вона є, на спокійну оцінку ії досягнень і недоліків.

Враховуючи вищевикладене, виконавчий комітет міської ради

ВИРІШИВ:

1. Інформацію заступника міського голови, начальника управління  соціального захисту населення міської ради Колесніченко О.А.  про роботу Первомайського міського центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів по наданню реабілітаційних та соціальних  послуг дітям з інвалідністю протягом І півріччя 2018 року взяти до відома.

2. Відповідальним виконавцям продовжувати роботу по наданню реабілітаційних послуг дітям з інвалідністю.

Термін: постійно

3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови, начальника управління соціального захисту населення міської ради Колесніченко О.А.

Міський голова                                                           Л.Г.Дромашко


Постійна адреса сторінки: http://akts.pervomaisk.mk.ua/showdoc/7923/