НОРМАТИВНІ АКТИ
ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА
ВИКОНКОМУ
 
Рішення виконкому


№ 51 від 2020-02-14
Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян у 2019 році (оприлюднено 17.02.20)

ПЕРВОМАЙСЬКА МІСЬКА РАДА
МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ  КОМІТЕТ

РІШЕННЯ

від 14.02.2020  №51
 м. Первомайськ

Про забезпечення виконання вимог                     
Закону України «Про звернення
громадян», актів Президента України,
Кабінету Міністрів України щодо 
звернень громадян у 2019 році

Керуючись статтею 40 Конституції України, на виконання підпункту 1 пункту б частини 1 статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 «Про затвердження Класифікатора звернень громадян», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади», розділу 13 регламенту роботи виконавчого комітету та виконавчих органів Первомайської міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету від 11.03.2016 року №106 «Про затвердження регламенту роботи виконавчого комітету та виконавчих органів Первомайської міської ради», протягом 2019 року проводилась робота щодо розгляду звернень громадян.

Забезпечення реалізації конституційного права кожного громадянина на звернення є одним із пріоритетних напрямків роботи  виконавчого комітету Первомайської міської ради.

За січень-грудень 2019 року у виконавчому комітеті міської ради зареєстровано 1449 звернень громадян, що на 38 звернень більше, ніж за відповідний період минулого року (1411). У тому числі за видами: скарг – 118, заяв - 1331, з них: поштою – 705 звернень, на особистому прийомі – 277, через вищі органи влади - 467 (за 2018 рік - 467). Протягом звітного періоду надійшло 40 електронних звернень, що на 27 більше ніж у минулому році. За статтю заявників: від осіб жіночої статі надійшло на 439 звернень більше, ніж від осіб чоловічої статі (944/505).

Кількість колективних звернень за 2019 рік у порівнянні з відповідним періодом 2018 року збільшилась на 10 (надійшло 85 проти 75). Питання, з якими звертались заявники, це: стихійна торгівля на вулиці Юрія Гагаріна, прийняття до комунальної власності газопроводів багатоповерхового будинку, облаштування дитячого майданчика, ремонт та освітлення вулиці, ремонт дороги, фінансова допомога на ремонт будинку, підвищення тарифу на водопостачання, працевлаштування медичних працівників після скорочення служби «Фізкабінет», наявність бродячих собак та інші.

За звітний період надійшло 69 (проти 102) неодноразових звернень, інші 1380 звернень – первинні (проти 1309), не надійшло повторних та дублетних звернень громадян.

Аналіз звернень громадян за категоріями авторів показав, що збільшилась на:  3 – кількість звернень від одиноких матерів (12/9), 1 -  учасників бойових дій (16/15), зменшилась на: 9 - кількість питань від дітей війни (21/30), 2 - від інвалідів всіх груп (111/113), 1 – від багатодітних сімей (20/21). Кількість звернень від пільгових категорій зменшилась на 8 (надійшло 207 проти 215), питома вага цих звернень склала 14,29% від загальної кількості отриманих звернень, минулого року вони становили 15,24%. Основні питання, з якими звертались ці категорії заявників: надання матеріальної допомоги на опалення, відновлення водопостачання, забезпечення інсуліном, проїзд пільгової категорії населення в міському автомобільному транспорті загального користування, захист прав споживачів, надання житла, скарга на роботу КП «Комунсервіс», забезпечення безкоштовними лікарськими засобами по урядовій програмі «Доступні ліки», отримання житла, субсидії та інші.

Слід звернути увагу на те, що за соціальним станом авторів найбільше звернень надійшло від пенсіонерів – 568, що складає 39,20% від загальної кількості звернень, і це на 72 звернення менше, ніж за 2018 рік (640); найменше - від державних службовців (4) та служителів релігійних організацій (1).

Станом на 01.01.2020 року відпрацьовано 1402 звернення, з них: 320 - розглянуто позитивно, надані письмові роз’яснення 1078 авторам звернень, 4 – направлено за належністю, відмовлено у задоволенні - 0. Усі звернення відпрацьовані у терміни, визначені статтею 20 Закону України «Про звернення громадян».

Загальна кількість питань, порушених у зверненнях громадянами – 1738, що на 258 більше, ніж за 2018 рік (1480). Як і раніше, питомою, порівняно із загальною кількістю порушених питань, залишається кількість питань комунального господарства – 39,53% (2019 рік – 687, 2018 рік – 491). Найчастіше громадяни звертались із питаннями щодо благоустрою територій міста (ліквідація несанкціонованих сміттєзвалищ, відлов бродячих собак, прибирання прибудинкової території, розчистка деяких вулиць від снігу), ремонту доріг, заміни ламп вуличного освітлення, тарифів за житлово-комунальні послуги, відсутності водопостачання, встановлення пандусу, видалення сухостійних аварійно-небезпечних дерев та їх кронування, огородження незакінченої новобудови (мікрорайон «Фрегат»), ремонт ліфтів у багатоповерхових будинках, видача дозволів на проведення земельних робіт, встановлення дорожніх знаків, іншими питаннями.

Гострими залишаються питання соціального захисту – 19,10% (2019 рік – 332, 2018 рік – 491), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації – 6,33% (2019 рік – 110, 2018 рік – 96), і як показує проведений аналіз, порівняно з таким же періодом 2018 року збільшилась на: 196 - кількість питань комунального господарства, на 14 – кількість питань щодо забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації; зменшилась на 159 - кількість питань соціального захисту населення.  

Що стосується інших актуальних питань, то у порівнянні з таким же періодом минулого року збільшилась на: 50 - кількість питань охорони здоров’я, 29 - освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності, 20 - праці і заробітної плати, 10 - діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин та фінансової, податкової, митної політики, 9 – охорони праці та промислової безпеки, 8 - агарної політики і земельних відносин; зменшилась на: 21 - кількість питань житлової політики, транспорту і зв’язку, сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей, 11 - економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної, політики та будівництва підприємництва, 6 - культури та культурної спадщини, туризму, 5 – екології та природних ресурсів:

 

№ п/п

Найменування питання

Кількість питань за 2019 рік

% від загальної кількості питань

Кількість питань за 2018 рік

% від загальної кількості питань

1

2

3

4

5

6

1.

Охорони здоров’я

92

5,29

42

2,838

2.

Освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності

44

2,53

15

1,014

3.

Праці і заробітної плати

39

2,24

19

1,284

4.

Діяльність об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин

25

1,43

15

1,014

5.

Фінансової, податкової, митної політики

19

1,09

9

0,608

6.

Охорона праці та промислова безпека

9

0,51

0

0

7.

Аграрної політики і земельних відносин

106

6,09

98

6,622

1

2

3

4

5

6

8.

Діяльність місцевих органів виконавчої влади

4

0,23

0

0

9.

Діяльність центральних органів виконавчої влади

3

0,17

0

0

10.

Молодь, фізична культура і спорт

8

0,46

6

0,405

11.

Житлової політики

86

4,95

107

7,229

12.

Транспорту і зв’язку

26

1,49

47

3,176

13.

Сімейної та гендерної політики. Захист прав дітей

18

1,03

39

2,635

14.

Економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва

69

3,97

80

5,405

15.

Культура та культурна спадщина, туризм

26

1,49

32

2,162

16.

Екології та природних ресурсів

14

0,80

19

1,284

17.

Діяльність органів місцевого самоврядування

22

1,26

25

1,689

 

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та з метою збільшення дієвої взаємодії з жителями міста, міським головою продовжена практика проведення як особистих прийомів в адмінприміщенні виконкому, так і виїзних особистих прийомів за місцем роботи громадян та в різних мікрорайонах міста (відділення реабілітації КП «ПМЦ ПМСД», ЗОШ І-ІІІ ст. №4, ЗОШ І-ІІІ ст. №12, НВК ДНЗ-ЗОШІ ст. №2, ДНЗ №3 «Дюймовочка», ДНЗ №6 «Дзвіночок», ДНЗ №13 «Гвоздичка», ДНЗ №14 «Світлячок», дільниця №1 відділення КП «Затишок» мікрорайон «Фрегат», амбулаторія загальної практики сімейної медицини «Трудової Слави» КП «ПМЦ ПМСД», ТОВ «Комунтехбудсервіс», ОСББ «Гармонія», квартальні комітети №№ 5-6, 15-16, 19, 23-24, 37, 64 та 66). За 2019 рік проведено 22 особистих прийоми, в ході яких прийнято 193 громадянина, та 19 виїзних прийомів, в ході яких прийнято 84 громадянина. Заступниками міського голови в ході особистих прийомів прийнято 88 осіб, що зафіксовано в журналах особистого прийому громадян. Усі прийоми проводились відповідно до затверджених графіків (за виключенням тих, що не були проведені у зв’язку з відпусткою, відрядженнями або тимчасовою непрацездатністю).

Основні питання, з яких звертались громадяни під час особистих прийомів: призначення житлової субсидії, надання матеріальної допомоги на встановлення індивідуального опалення та на реконструкцію системи опалення, на лікування, роботи громадського транспорту та медичного обслуговування, надання та приватизації житла,  ліквідація сухих аварійних дерев, ремонт дороги, благоустрій одного з несанкціонованих пляжів, погашення заборгованості по заробітній платі, дотримання правил добросусідства, допомоги у працевлаштуванні, проблеми прописки, підвищення тарифу на водопостачання, проїзд по вул. Тараса Шевченка, проблема бродячих собак та інші.

Результативність вирішення порушених під час проведення особистих та виїзних прийомів міського голови питань складає: дано роз’яснення – 243, чекають відповіді – 9, вирішено позитивно – 25. Частка вирішених питань залишається незначною через відсутність коштів.

Відповідно до затвердженого графіку міським головою та заступниками міського голови проведено 39 «гарячих ліній». На «гарячі лінії» звернулось 5 осіб.

В обов’язковому порядку створені умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень. З виїздом на місце за участю заявників розглянуто 1147 звернень.

Міським головою взятий під особистий контроль розгляд звернень від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України. За 2019 рік розглянуто 2 звернення від жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня» (1 - надання кімнати в гуртожитку, 1 - надання матеріальної допомоги на проведення індивідуального опалення). Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

Враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» розпорядженнями міського голови від: 14.01.2019 року №9-р «Про проведення «днів контролю» та оцінки ефективності здійснення контролю за виконанням завдань, визначених актами законодавства» затверджений графік та питання перевірок роботи із зверненнями громадян; 09.04.2019 року №106-р «Про внесення змін до розпорядження міського голови від 14.01.2019 року №9-р» внесено зміни у склад постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при виконавчому комітеті Первомайської міської ради.

За 2019 рік проведено 10 перевірок додержання законодавства про звернення громадян в управліннях міської ради: житлово-комунального господарства, фінансовому, культури, національностей, релігій, молоді та спорту, соціального захисту населення, у справах дітей, містобудування, архітектури, комунальної власності та земельних питань, освіти, Первомайському міському центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді та комунальних підприємствах «Госпрозрахункове земельно-кадастрове бюро» та «Первомайський міський Центр первинної медико-санітарної допомоги». Результати перевірок показали, що керівниками перевірених установ забезпечується виконання та контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян. За результатами перевірок підготовлені довідки та надіслані керівникам для ознайомлення та врахування в роботі. Звіти про проведення зазначених перевірок розміщені на сайті міста.

З метою оперативного розгляду звернень громадян та підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради розпорядженням міського голови від 19.12.2019 року №343-р затверджені графіки особистих та виїзних прийомів, проведення телефонних «гарячих ліній» керівництвом виконавчого комітету міської ради та начальниками управлінь міської ради і відділів апарату виконавчого комітету міської ради у І півріччі 2020 року, які доведено до відома населення через газету «Вісник Первомайська» від 28.12.2019 №96-97 (1654), розміщено на офіційному сайті міста та на стендах в вестибюлі адмінприміщення виконкому на першому та третьому поверхах.

Відповідно до плану роботи виконавчого комітету працює постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян. У зв’язку із кадровими змінами рішенням виконавчого комітету від 10.08.2018 року №400 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 22.01.2016 року №43 «Про затвердження складу постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та Положення про Комісію» внесено зміни у склад постійно діючої комісії.

Питання щодо роботи із зверненнями громадян знаходяться під постійним контролем міського голови та голови облдержадміністрації, тому щокварталу розглядаються на засіданнях виконавчого комітету, щомісяця на виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 21.02.2008 року №73-р «Про забезпечення виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» надаються інформації про роботу із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради.

Стан роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради постійно висвітлюється на сайті міста Первомайська в розділі «Зв’язок з громадськістю».

Зважаючи на необхідність постійного удосконалення роботи із зверненнями громадян виконавчий комітет міської ради й надалі приділятиме постійну і неослабну увагу роботі із зверненнями громадян та забезпечуватиме всебічний, об’єктивний розгляд звернень громадян та своєчасне інформування про результати вирішення порушених у зверненнях питань.

Враховуючи вищевикладене та з метою недопущення у подальшому виникнення недоліків у роботі виконавчих органів міської ради по розгляду звернень громадян, підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян, забезпечення постійного зв’язку між органами місцевого самоврядування та громадянами, посилення персональної відповідальності керівників за безумовне виконання Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян виконавчий комітет Первомайської міської ради

 

ВИРІШИВ:

1. Інформацію, підготовлену сектором контролю апарату виконавчого комітету міської ради, про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Первомайської міської ради за 2019 рік взяти до відома.

2. Керуючій справами виконавчого комітету міської ради Лілії ПОСТЕРНАК:

2.1. Забезпечити постійний контроль за організацією роботи із зверненнями громадян.

2.2. При проведенні «днів контролю» забезпечити обов’язкову організацію перевірок щодо дотримання законодавства про звернення громадян в управліннях міської ради та комунальних підприємствах міста з урахуванням Показників, за якими оцінюється рівень організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади.

2.3. Взяти під жорсткий контроль організацію дотримання графіків особистого прийому громадян міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського голови, заступниками міського голови та  керуючою справами виконавчого комітету, виїзного особистого прийому міським головою та забезпечити систематичні перевірки стану організації особистого прийому громадян в управліннях міської ради та відділах апарату виконавчого комітету міської ради.

3. Секретарю міської ради, першому заступнику міського голови, заступникам міського голови, керуючій справами виконавчого комітету міської ради, начальникам управлінь міської ради:

3.1. Забезпечити неухильне виконання та належний контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян.

3.2. Вжити заходів щодо подальшого зменшення звернень громадян до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, інших центральних органів виконавчої влади та виконавчих органів міської ради і спрямувати зусилля на вирішення обґрунтованих заяв і скарг.

3.3. Вжити додаткових невідкладних заходів щодо організації ефективної роботи управлінь міської ради та відділів апарату виконавчого комітету міської ради, які б унеможливили появу нових колективних та повторних звернень громадян, звернень від найбільш уразливих за соціальним станом - пенсіонерів з питань, які найбільше турбують громадян, а саме: з питань комунального господарства та соціального захисту.

3.4. Забезпечити розгляд та надання відповіді заявникам у разі надходження звернень, вирішення яких не потребує додаткового вивчення, не пізніш, як у п’ятнадцятиденний термін від дня їх отримання.

3.5. Забезпечити пересилання звернень громадян за належністю до інших органів, якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень посадових осіб, у п’ятиденний термін, та повідомлення про це заявника.

3.6.      Тримати на постійному контролі розгляд звернень громадян, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України.

3.7. Посилити персональну відповідальність за своєчасний, належний розгляд питань, порушених у зверненнях, що надійшли від громадян.  

4. Керівникам комунальних підприємств сфери житлово-комунального господарства вжити заходів щодо зменшення кількості колективних звернень шляхом покращення якості наданих послуг підпорядкованими підприємствами.

5. Головному спеціалісту по роботі із зверненнями громадян сектору контролю апарату виконавчого комітету міської ради Антоніні ЖИВОТОВСЬКІЙ:

5.1. Суворо дотримуватись вимог Закону України «Про звернення громадян» стосовно термінів розгляду звернень громадян, письмових повідомлень громадян про результати розгляду звернень громадян, термінів пересилання звернень за належністю до інших органів.

5.2. Проводити систематичний аналіз стану розгляду звернень громадян, забезпечувати вжиття заходів щодо усунення причин, що породжують порушення законодавства.

5.3. Постійно інформувати міського голову про стан виконавської дисципліни щодо розгляду звернень громадян та факти несвоєчасного подання відповідей відповідальними виконавцями та прояви формального підходу до розгляду питань, порушених заявниками.

5.4. Забезпечити систематичне проведення «гарячих ліній» та «телефонів довіри» згідно з затвердженими графіками.

5.5. Забезпечити об’єктивне та всебічне висвітлення стану роботи із зверненнями громадян через засоби масової інформації та вебсайт міста.

                                                                                  Термін: щомісяця 5 числа

5.6. Інформацію щодо виконання пунктів 2.2-2.3, 5.2-5.5 даного рішення надати міському голові до 05 травня 2020 року.

6. Зняти з контролю, як таке, що виконане, рішення виконавчого комітету від 08.11.2019 року № 495 «Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян»,  актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян за 9 місяців 2019 року».

7. Контроль за виконанням рішення покласти на керуючу справами виконавчого комітету міської ради Лілію ПОСТЕРНАК.

 

Міський голова                                                                    Людмила ДРОМАШКО

 

 


Розробка та підтримка сайта: PervoSOFT
©2020