НОРМАТИВНІ АКТИ
ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА
ВИКОНКОМУ
 
Рішення міської ради


№ 13 від 2012-06-25
Про затвердження тимчасового Порядку продажу на земельних аукціонах (торгах) земельних ділянок несільськогосподарського призначення державної та комунальної власності та права на їх оренду у місті Первомайську




    
                                  
ПЕРВОМАЙСЬКА   МІСЬКА   РАДА
Миколаївської області

28  СЕСІЯ               6  СКЛИКАННЯ

РІШЕННЯ


від   25.06.2012   № 13
       м.Первомайськ

Про затвердження тимчасового Порядку
продажу на земельних аукціонах (торгах) земельних
ділянок несільськогосподарського призначення
державної та комунальної власності та права
на їх оренду у місті Первомайську


Відповідно до пункту 34 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статей 127,128,134-139 Земельного кодексу України, Закону України «Про оренду землі», з метою врегулювання відносин щодо набуття права власності та права оренди на земельні ділянки в місті Первомайську, створення сприятливих умов для раціонального використання земельних ділянок орендарями та забезпечення додаткових надходжень платежів за оренду землі, до міського бюджету, міська рада

ВИРІШИЛА:

1.    Затвердити тимчасовий Порядок продажу на земельних аукціонах (торгах) земельних ділянок несільськогосподарського призначення державної та комунальної власності та права на їх оренду у місті Первомайську, що додається .

2.    Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну  комісію
міської ради з питань містобудування, архітектури та земельних відносин.



  Міський голова                                                                              Л.Г. Дромашко




Затверджено
 рішенням міської ради
25.06.2012р. № 13

Тимчасовий порядок продажу на земельних аукціонах (торгах)  земельних ділянок несільськогосподарського призначення державної та комунальної власності та права на їх оренду у місті Первомайську
Цей Порядок визначає процедуру підготовки, організації та проведення земельних торгів у формі аукціону, що проводяться відповідно до вимог Земельного кодексу України для продажу вільних від забудови земельних ділянок державної чи комунальної власності несільськогосподарського призначення або права на оренду таких земельних ділянок.

Розділ І.
Загальні положення.
1.1.    Основні терміни та їх визначення
Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:

аукціон (торги)   - форма проведення земельних торгів, за якою об'єкт торгів продається учаснику, що запропонував за нього найвищу ціну, яка фіксується у ході проведення торгів ліцитатором;
крок аукціону (торгів) - мінімальна надбавка, на яку в ході аукціону здійснюється підвищення стартової та кожної наступної ціни лота;
ліцитатор - фізична особа із спеціальною підготовкою, яка безпосередньо проводить аукціон;
лот - земельна ділянка несільськогосподарського призначення державної та комунальної власності із якісними та кількісними характеристиками або право на її оренду, що виставляється для продажу на аукціоні;
переможець - особа з числа учасників аукціону, яка у ході аукціону запропонувала за лот найвищу ціну;
стартова ціна — ціна земельної ділянки або права на її оренду, з якої розпочинається продаж лота на аукціоні.

1.2.    Тимчасовий порядок продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення державної та комунальної власності  та права на їх оренду на земельних аукціонах розроблено відповідно до Цивільного, Земельного кодексів України та Законів України «Про оренду землі», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації» та інших нормативно-правових актів на період до прийняття відповідних актів законодавства з питань проведення аукціонів (конкурсів) щодо набуття права оренди вільних від забудови земельних ділянок державної та комунальної власності.
1.3.    Тимчасовий порядок продажу на земельних аукціонах (торгах)   земельних ділянок несільськогосподарського призначення державної та комунальної власності та права на їх оренду (далі - Порядок) розроблено з метою узагальнення та вдосконалення процедури набуття зазначених прав на землю на конкурентних засадах.

1.4.      Цей Порядок застосовується до процедур проведення земельних торгів у формі аукціону щодо продажу усіх земельних ділянок або прав на їх оренду державної та комунальної власності, які згідно із Земельним кодексом України підлягають продажу на аукціонах, крім продажу земельних ділянок сільськогосподарського призначення.
1.5.    Принципи проведення земельних аукціонів
1.5.1. Земельні аукціони (торги)   щодо продажу земель державної та комунальної власності або прав на їх оренду проводяться відповідно до таких основних принципів:
-обов'язковість у випадках, визначених Земельним кодексом України, продажу таких земельних ділянок або прав на їх оренду на аукціонах;
    -забезпечення широкого інформування про проведення аукціонів з метою залучення до участі в них якнайширшого кола учасників;
- прозорість та гласність під час проведення аукціонних процедур;
-рівний та вільний доступ учасників до участі в аукціоні та до
інформації про його проведення, недопущення їх будь-якої дискримінації;
-забезпечення переможцями аукціону цільового використання земель згідно з його умовами.

1.6.    об'єктами земельних аукціонів є:
-земельні ділянки державної чи комунальної власності або право на їх оренду, у тому числі з розташованими на них об'єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, крім випадків, встановлених частинами другою і третьою цієї статті.
- земельні ділянки, конфісковані за рішенням суду.
1.7 Не підлягають продажу на земельних аукціонах (торгах) відповідно до цього Порядку земельні ділянки державної чи комунальної власності або право їх оренди у наступних випадках:
-    розташування на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна, що перебувають у власності громадян, юридичних осіб, в яких відсутні акції (частки, паї), що належать державі, крім випадків відмови власника розташованого на земельній ділянці нерухомого майна від її викупу або укладення договору оренди;
-    використання земельних ділянок для користування надрами та спеціального водокористування відповідно до отриманих спеціальних дозволів (ліцензій);
-    використання релігійними організаціями, які легалізовані в Україні, земельних ділянок під культовими будівлями;
-    перебування в користуванні земельних ділянок або розташованих на них будівель підприємств, установ та організацій, що належать до державної та комунальної власності, підприємств і громадських організацій у сферах культури і мистецтв (у тому числі національних творчих спілок);
-    розміщення дипломатичних та прирівняних до них представництв іноземних держав і міжнародних організацій згідно з міжнародними договорами України;
-    будівництва та обслуговування лінійних об'єктів транспортної та енергетичної інфраструктури (доріг, газопроводів, водопроводів, ліній електропередачі, аеропортів, нафто- та газових терміналів, електростанцій тощо);
-    проведення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду відповідно до закону;
-    будівництва соціального та доступного житла;
-    в разі необхідності надання додаткової площі до існуючого об'єкту нерухомості, в тому числі для реконструкції та добудови.
1.8. Продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, здійснюється у порядку, встановленому абзацом другим частини першої статті 128 Земельного кодексу України.

1.9 Суб'єктами земельних аукціонів є організатор, виконавець та учасники.
 
1.10 Організатором аукціону(торгів) є міська рада, уповноважена здійснювати відчуження земельної ділянки, призначеної для продажу.

До законодавчого встановлення процедури та порядку отримання ліцензій на проведення земельних торгів, виконавцем земельних торгів може бути юридична особа, яка має відповідний дозвіл на проведення торгів та яка уклала з Організатором відповідний договір.
Виконавець визначається організатором за конкурсом.

Учасниками аукціону(торгів) можуть бути громадяни України, іноземці, особи без громадянства, а також юридичні особи України та іноземні юридичні особи, які мають право на придбання земельних ділянок несільськогосподарського призначення (їх оренду) згідно із Земельним кодексом України, подали відповідні документи та пройшли процедуру реєстрації виконавцем аукціону відповідно до цього Порядку.
Організатор та виконавець вживають заходів для залучення до участі в аукціоні якнайширшого кола учасників.
Організатору та виконавцю забороняється встановлювати вимоги, вчиняти дії чи допускати бездіяльність, які будь-яким чином порушують рівність учасників або допускають їх дискримінацію.
Усім учасникам гарантується рівний доступ до будь-якої інформації про земельну ділянку, виставлену на аукціон, та про хід підготовки та проведення аукціону.
1.11 Формування переліку земельних ділянок або прав на них для продажу на аукціоні
1.11.1.    Організатор визначає перелік земельних ділянок державної чи комунальної власності, у тому числі разом з розташованими на них об'єктами нерухомого майна (будівлями, спорудами) державної або комунальної власності, або прав їх оренду для продажу на земельних аукціонах окремими лотами.
1.11.2.    Добір земельних ділянок державної або комунальної власності для формування переліку, зазначеного у частині першій цієї статті, здійснюється на підставі затверджених містобудівної документації та документації із землеустрою, регіональних або місцевих правил забудови. При доборі земельних ділянок враховуються маркетингові дослідження, інвестиційна привабливість, звернення громадян та юридичних осіб щодо намірів забудови.

1.11.3.    Земельні ділянки державної або комунальної власності, включені до переліку, зазначеного у частині першій цієї статті, не можуть надаватися у користування для будь-яких цілей (в тому числі в оренду) до завершення аукціону.
1.11.4.    Організатор забезпечує оприлюднення повідомлення про виставлення земельних ділянок (прав на їх оренду) на аукціоні шляхом:
-    опублікування відомостей про такі земельні ділянки в друкованих засобах масової інформації місцевої сфери розповсюдження та безоплатно на веб-сайтах відповідних органів виконавчої влади та місцевого самоврядування із зазначенням розміру та місцезнаходження земельної ділянки, її цільового призначення, умови продажу (оренди), найменування та місцезнаходження організатора, прізвище та посаду, номер телефону особи, в якої можна отримати іншу додаткову інформацію;
-    розміщення на земельних ділянках рекламних інформаційних щитів.
Розділ II.
Порядок проведення підготовчих заходів до проведення аукціонів (торгів)   з передачі права власності та оренди земельних ділянок.
2. Підготовка лотів до продажу на аукціоні
2.1. Підготовка лотів до продажу на аукціоні триває не більш як чотири місяці після затвердження переліку, зазначеного у цьому Порядку, та включає забезпечення організатором в установленому законодавством порядку:
-    визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення їх межовими знаками відповідно до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;
-    підготовка витягу з нормативної грошової оцінки земельної ділянки та встановлення стартової ціни лота, яка може бути меншою від ціни, встановленої за результатами нормативної грошової оцінки. Витяг з нормативної грошової оцінки земельної ділянки виконується відповідно до технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земель міста Первомайська Миколаївської області, затвердженої рішенням Первомайської міської ради від 24.12.2008 року № 25 „Про затвердження грошової оцінки земель м. Первомайська";
-    пайові внески на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста, а також всі інші платежі і розрахунки з містом, передбачені рішеннями Первомайської міської ради, сплачуються до бюджету міста додатково;
-    виготовлення відповідно до вимог Земельного кодексу України технічного паспорта земельної ділянки у випадку його відсутності:
-    складення проекту договору купівлі-продажу або оренди земельної ділянки (далі — договір купівлі-продажу або оренди). В договорі оренди, зокрема, визначається строк користування земельною ділянкою, розмір плати за неї та порядок і умови його перегляду;
-    визначення наявних та можливих обтяжень і обмежень прав на земельні ділянки, видів функціонального використання ділянок відповідно до проектів землеустрою;
-    формування інформаційної картки на лот із зазначених у цій частині документів і матеріалів;
-    визначення на конкурсних засадах виконавця;
-    передачі відповідних матеріалів виконавцю.
2.2.    Аукціон(торги) проводиться виключно за умови виконання зазначених в частині першій цього пункту вимог.
2.3.    Документи щодо кожного лота, який виставляється на аукціоні (торгах), формуються організатором в окрему справу і після закінчення аукціону передаються його переможцю. У разі продажу земельної ділянки зазначені документи передаються переможцю за умови, що він здійснив відповідно до договору купівлі-продажу розрахунки за придбаний на аукціоні лот. Переможець після отримання документа, що посвідчує право на земельну ділянку, передає його для державної реєстрації в установленому порядку.
2.4.    Умови, оголошені перед проведенням аукціону (торгів), під час укладення договору купівлі-продажу або оренди зміні не підлягають.
2.5  Підготовка до проведення аукціону(торгів).
2.5.1 Аукціон (торги)  проводиться виконавцем на підставі договору з організатором.

Організатор протягом п'яти днів після підписання зазначеного договору публікує в друкованих засобах масової інформації місцевої сфери розповсюдження оголошення із зазначенням дати проведення аукціону(торгів)   та лотів, що виставляються на ньому. Зазначена інформація разом з проектом договору купівлі-продажу або оренди безоплатно розміщується також на веб-сайтах відповідних органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.

Оголошення повинне включати відомості про:

-    розмір та місцезнаходження земельної ділянки;
-    цільове призначення (функціональне використання) земельної ділянки та встановлені обмеження і обтяження прав на неї;

-    стартову ціну лота;
-    строк оплати лота переможцем аукціону;
-    кількісні та якісні характеристики земельної ділянки, що зазначені у її технічному паспорті (технічній документації із землеустрою);
-    місце і час проведення аукціону;
-    розмір реєстраційного та гарантійного внесків учасника і порядок їх сплати;
-    найменування та місцезнаходження організатора, виконавця, номер телефону, за яким можна отримати додаткову інформацію та дізнатися, де можна ознайомитися з технічним паспортом земельної ділянки,технічною документацією із землеустрою, проектом договору купівлі- продажу або оренди;
-    дату початку та закінчення приймання документів для осіб, що бажають взяти участь в аукціоні.
Аукціон (торги) проводиться не раніше ніж через 30 днів після опублікування зазначеного оголошення.
2.6. Скасування аукціону (торгів) організатором
2.6.І. Організатор має право відмовитися від проведення аукціону(торгів)   не пізніше ніж за 10 днів до його початку з обов'язковим негайним розміщенням в друкованих засобах масової інформації, в яких публікувалося оголошення про проведення аукціону, та безоплатно на веб-сайтах відповідних органів виконавчої влади та місцевого самоврядування офіційного повідомлення про скасування аукціону із зазначенням причини.

2.6.2.    Повідомлення про скасування аукціону (торгів) не пізніше ніж наступного дня після прийняття рішення про його скасування надсилається організатором усім учасникам, які подали заяви про участь в аукціоні.
2.6.3.    У разі скасування аукціону (торгів) організатор та виконавець повертають учасникам реєстраційні та гарантійні внески, сплачені ними у зв'язку з поданням заяв про участь в аукціоні, не пізніше ніж протягом п'яти банківських днів.
2.6.4.    Рішення про скасування аукціону(торгів)  може бути оскаржено в судовому порядку.
2.7.    Учасники аукціону (торгів) .
2.7.1.    В аукціоні (торгах)    можуть брати участь особи, які відповідно до Земельного кодексу України мають право на набуття у власність або в оренду земельних ділянок, а також сплатили реєстраційний та гарантійний внески. Розмір гарантійного внеску визначається організатором, а реєстраційного — виконавцем.
2.7.2.    Учасник має право оглянути земельну ділянку до проведення аукціону.
2.7.3.    Організатор зобов'язаний створити можливості для доступу учасників до земельної ділянки, яка (право на оренду якої) виставляється на аукціоні, з метою її огляду, а також надати один примірник проекту договору купівлі-продажу або оренди
2.8.    Порядок подання документів для участі в аукціоні (торгах)    та реєстрації його учасників.
Для участі в аукціоні (торгах) учасник подає організатору (його представнику):
заяву про участь в аукціоні (торгах)    (не пізніше ніж за три робочих дні до дати його проведення) з наданням згоди щодо умов повернення або утримання реєстраційних та гарантійних внесків;
копію установчих документів (для юридичних осіб) або копію паспорта (для фізичних осіб);
документи що підтверджують сплату реєстраційного та гарантійного внесків.
Представник юридичної особи подає також відповідне доручення  та копію паспорта.

2.8.1.    Представник організатора приймає документи особисто в учасників — фізичних осіб та представників учасників — юридичних осіб і видає довідку про отримання документів із зазначенням їх переліку.
2.8.2.    Представник організатора після отримання документів, зазначених у частині першій цієї статті, записує у книгу реєстрації учасників (яку організатор передає виконавцю для проведення аукціону) порядковий номер учасника і номер лота, який він виявив бажання придбати.
Крім того, в книзі зазначається:
для фізичних осіб — прізвище, ім'я та по батькові, зареєстроване місце проживання та ідентифікаційний номер у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків та інших обов'язкових платежів. Для іноземних громадян та осіб без громадянства — громадянство, прізвище, ім'я та по батькові (за наявності), постійне місце проживання за межами України;
для юридичних осіб (заснованих громадянами України або юридичними особами України) — найменування, місцезнаходження, ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ;
для іноземних юридичних осіб, спільних підприємств — найменування, місцезнаходження та держава, в якій зареєстрована така юридична особа.
2.8.3.    Інформація про особу учасника (його представника), що міститься в поданих ним документах, не підлягає розголошенню, крім випадків, установлених законом.
2.8.4.    Після реєстрації учаснику видається вхідний квиток (у разі необхідності), інформаційна картка на лот та картка учасника (із зазначенням на зворотному боці умов проведення аукціону).
2.8.5.    У день проведення аукціону (торгів) виконавець реєструє присутніх учасників. Учасник (його представник) зобов'язаний пред'явити паспорт (доручення на вчинення дій під час аукціону, зокрема участь в торгах та підписання протоколу про результати торгів, і паспорт). Після цього виконавець видає учаснику табличку з номером, яка повертається після закінчення аукціону. Реєстрація починається за три години та закінчується за 20 хвилин до початку аукціону. Виконавець зобов'язаний завершити реєстрацію усіх учасників, що з'явилися на аукціон(торги)  не пізніше ніж за 20 хвилин до його початку. Не зареєстровані особи на торги не допускаються.
2.8.6.    Зразки документів, зазначених вище, а також форма примірного договору купівлі-продажу або оренди готуються організатором.

2.9. Забезпечення гласності, прозорості та порядку під час проведення аукціону
2.9.1.    Під час проведення аукціону (торгів) мають право бути присутні та здійснювати звукозапис і відеозйомку процесу проведення торгів представники засобів масової інформації та громадських організацій.
2.9.2.    За рішенням ліцитатора під час торгів за певним лотом у залі можуть бути присутні учасники, які не беруть участі в торгах за цим лотом, а також особи, що не є учасниками, за запрошенням організатора.
2.9.3.    Особам, що не є учасниками торгів за конкретним лотом, забороняється втручання у торги у будь-який спосіб.
2.9.4.    Учасникам та особам, зазначеним у частинах першій і другій цієї статті, забороняється вчиняти дії, спрямовані на умисне створення перешкод для проведення аукціону (пересуватися по залу та голосно розмовляти без дозволу ліцитатора, відволікати учасників тощо).
2.9.5.    Ліцитатор для усунення порушень та поновлення порядку має право:
-усно попередити учасника чи запрошену особу про усунення порушень, але не більше одного разу за кожний вид порушень;
-    вимагати від учасника чи запрошеної особи залишити зал торгів за неодноразове порушення порядку проведення торгів;
-    тимчасово припинити проведення аукціону(торгів) та оголосити перерву у разі порушення учасниками правил проведення торгів.
2.10.    Особливості набуття права оренди земельних ділянок
2.10.1.    Стартові ціни об'єктів аукціону (торгів) визначаються на підставі розроблених та затверджених відповідно до законодавства проектів землеустрою, з урахуванням розрахунків річної орендної плати за землю відповідного цільового використання. Стартова ціна права оренди земельної ділянки, як правило, визначається в розмірі 10 відсотків нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
2.10.2.    Технічні паспорти земельних ділянок кожного об'єкта земельних аукціонів(торгів)  замість проектів договорів купівлі-продажу земельної ділянки повинні містити проекти договорів оренди відповідних земельних ділянок;
2.10.3.    При проведенні аукціону (торгів) базовим критерієм визначення переможця виступає ціна, яку пропонує учасник за здобуття права оренди. Ціна може бути виражена у твердій сумі, у ставках орендної плати або поєднувати ці два підходи.
2.10.4.    У разі набуття права оренди земельної ділянки плата за землю вноситься переможцем аукціону (торгів) у вигляді орендної плати, що складається з двох частин: перша дорівнює сумі, що стала переможною на аукціоні і вноситься одноразово протягом п'яти банківських днів, друга вноситься щомісячно (щоквартально) на розрахунковий рахунок, який визначений у договорі оренди земельної ділянки про що зазначено у відповідному розділі договору оренди.
Розділ III.
Порядок проведення аукціонів (торгів)  
3. Проведення аукціону (торгів)  
3.1. Аукціон (торгів) починається з оголошення ліцитатором порядку його проведення.

3.1.1.    Лот виставляється на аукціоні (торгах) за наявності не менш як двох учасників.
3.1.2.    Ліцитатор оголошує номер лота, зазначений в інформаційній картці, місце розташування, розмір, цільове призначення та можливі види функціонального використання земельної ділянки, а також стартову ціну лота.
3.1.3.    Торги починаються з оголошення ліцитатором стартової ціни одночасно з ударом аукціонного молотка (гонга), якщо один або більше учасників сповістили про готовність придбати лот.
3.1.4.    Якщо протягом трьох хвилин після триразового оголошення стартової ціни ніхто з учасників не висловив бажання придбати лот за ціною, оголошеною ліцитатором, лот знімається з продажу на цьому аукціоні,
У разі коли про готовність придбати лот за стартовою ціною сповістили не менш як два учасники, ліцитатор збільшує стартову ціну на крок аукціону з подальшим послідовним збільшенням ціни.
Значення кроку аукціону(торгів) встановлюється організатором у межах до 10 відсотків стартової ціни.

Учасникам, які відмовилися придбати лот за стартовою ціною, гарантійні внески не повертаються.
3.1.5. У ході аукціону(торгів) учасники повідомляють про намір придбати лот за оголошеною ліцитатором ціною двома способами: підняттям таблички з номером, повернутим до ліцитатора, що засвідчує прийняття ціни, запропонованої ліцитатором (прийняття пропозиції ціни без голосу), або підняттям таблички з одночасним оголошенням своєї пропозиції стосовно ціни лота, яка повинна бути більшою, ніж названа ліцитатором ціна, мінімум на один крок аукціону, але обов'язково кратною кроку (пропозиція ціни з голосу).
Якщо запропонована учасником ціна перевищує оголошену ліцитатором ціну, ліцитатор називає номер учасника і повідомляє про його пропозицію.
У разі коли ціна, запропонована з голосу одним із учасників, більша за ціну, оголошену ліцитатором, але не кратна кроку аукціону, ліцитатор трактує таку пропозицію як згоду учасника збільшити ціну на відповідну кількість кроків аукціону, називає номер цього учасника і запропоновану ним ціну, кратну кроку аукціону(торгів).
Якщо учасник підняв табличку та оголосив ціну, меншу за оголошену ліцитатором або попереднім учасником, ліцитатор повторює свою ціну або ціну попереднього учасника, вважаючи підняття таблички учасником, що запропонував меншу ціну, за згоду прийняти ціну, яку назвав ліцитатор або попередній учасник. Після цього ліцитатор оголошує наступну ціну, збільшену на крок аукціону(торгів).
Мовчання учасника, що першим підняв табличку з номером після оголошення ліцитатором ціни, трактується як згода учасника на запропоновану ліцитатором ціну. Після цього ліцитатор називає номер учасника, що першим підняв табличку, і оголошує наступну ціну, збільшену на крок аукціону(торгів).
У разі коли після оголошення запропонованої ліцитатором ціни одночасно декілька учасників піднімають свої таблички з номером (прийняття пропозиції ціни без голосу), ліцитатор називає нову ціну, збільшену на крок аукціону, не оголошуючи номерів учасників до того моменту, коли будь-який з них не оголосить свою ціну або ліцитатор не визначить, який з учасників підняв табличку першим при черговому збільшенні оголошеної ліцитатором ціни.
Якщо при послідовному збільшенні ціни ліцитатором одночасно декілька учасників залишають свої таблички піднятими, ліцитатор у будь-який момент на свій розсуд може запропонувати їм оголосити свою ціну і після першого оголошення одним з учасників своєї пропозиції назвати номер учасника, що оголосив пропозицію, а також ціну, запропоновану таким учасником, а потім оголосити наступну ціну, збільшену на крок аукціону(торгів).

У разі коли два або більше учасників одночасно погодилися з оголошеною ціною, але не погодилися з наступною ціною, збільшеною на крок аукціону, ліцитатор може оголосити про зменшення кроку аукціону і назвати наступну ціну, збільшену на новий крок аукціону. Якщо після цього ніхто з учасників не висловить бажання придбати лот за оголошеною ліцитатором останньою ціною, ліцитатор може запропонувати їм оголосити свою ціну. Після оголошення одним з учасників своєї пропозиції ліцитатор називає номер учасника, що оголосив пропозицію, а також ціну, запропоновану таким учасником. У разі коли ще один з учасників погодиться з такою ціною, ліцитатор продовжує збільшувати ціну на новий крок аукціону. Якщо ніхто із зазначених учасників не погодиться із збільшенням ціни, ліцитатор зупиняє торги за цим лотом і проводить консультації з організатором та учасниками, після яких торги поновлюються або лот знімається з торгів.
У разі коли протягом трьох хвилин після триразового повторення останньої ціни не буде запропонована вища ціна, ліцитатор закінчує торги за лотом одночасно з ударом аукціонного молотка (гонга) та проголошенням слова "Продано", називає ціну продажу лота, номер переможця і викликає його для підписання протоколу, який ведеться під час аукціону(торгів).
3.1.6.    У протоколі зазначається назва лота, стартова ціна та результати торгів (остаточна ціна продажу, прізвище, ім'я та по батькові або найменування переможця). Протокол підписується переможцем і ліцитатором та затверджується організатором у день проведення аукціону(торгів).
3.1.7.    Переможець, який відмовився від підписання протоколу, позбавляється права на подальшу участь в аукціоні (торгах). До протоколу вноситься запис про відмову переможця від його підписання. У цьому разі протокол підписується ліцитатором та затверджується організатором у день проведення аукціону(торгів), сума гарантійного внеску переможцю не повертається.
За умови наявності учасників, що виявили бажання придбати зазначений лот, організатор поновлює торги за цим об'єктом у день проведення аукціону(торгів).  За умови відсутності таких учасників лот виставляється на повторний аукціон(торги).
3.1.8.    Після закінчення торгів за кожним лотом ліцитатор має право оголосити перерву на 15 хвилин.
3.1.9.    Усі спори (розбіжності) щодо порядку проведення аукціону (торгів) розв'язуються (врегульовуються) під час його проведення ліцитатором за погодженням з організатором.
3.1.10.    У процесі проведення аукціону(торгів) організатор (виконавець) веде протокол, у якому зазначаються номер лота, стартова ціна та ціна продажу лота, пропозиції учасників, відомості про переможця, номери рахунків, на які переможець повинен внести кошти за придбаний лот. У разі потреби до протоколу може бути також внесена інша інформація.
Завірена організатором копія протоколу видається переможцю.
3.1.11.    Аукціон(торги) вважається таким, що закінчився, після підписання договору купівлі-продажу або оренди.
3.2 Оприлюднення результатів аукціону(торгів)
3.2.1.    Протягом 30 днів після проведення аукціону(торгів) організатор публікує в друкованих засобах масової інформації, в яких було розміщено оголошення про його проведення, та безоплатно на веб-сайтах центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері регулювання земельних відносин, і його територіальних органів повідомлення про результати торгів за кожним лотом із зазначенням:
-    місця розташування та розміру земельної ділянки;

-    ціни продажу лота, визначеної за результатами аукціону(торгів);

-    цільового призначення земельної ділянки.
3.3    Порядок визнання аукціону(торгів) таким, що не відбувся, анулювання результатів аукціону, визнання його недійсним

3.3.1Аукціон(торги) визнається таким, що не відбувся, у разі:

-    відсутності учасників або наявності на торгах лише одного учасника;

-    коли жоден з учасників не запропонував ціну, вищу за стартову;

-    несплати в установлений строк переможцем належної суми за придбаний лот.

Рішення про визнання аукціону(торгів) таким, що не відбувся, приймається
організатором у триденний строк після виникнення підстави для такого визнання.
3.3.2    Результати аукціону (торгів) анулюються організатором у п'ятиденний строк з моменту його проведення у разі відмови переможця від укладення договору купівлі-продажу або оренди чи підписання протоколу із зазначенням результатів аукціону.
Результати аукціону(торгів) анулюються також у разі непогодження Кабінетом Міністрів України продажу земельної ділянки іноземному громадянину, іноземній юридичній особі, спільному підприємству - переможцю аукціону (у цьому разі такому переможцю повертається гарантійний внесок у повному обсязі).
Рішення про анулювання результатів аукціону(торгів) може бути оскаржено у судовому порядку.
3.3.3    Результати аукціону(торгів), проведеного з порушенням вимог закону, можуть бути визнані у судовому порядку недійсними.
Визнання результатів аукціону(торгів) недійсними тягне за собою визнання недійсним договору купівлі-продажу або оренди, укладеного з переможцем.
3.3.4  У разі прийняття рішення про визнання аукціону(торгів) таким, що не відбувся, анулювання або визнання недійсними його результатів, повторний аукціон може бути проведений не раніше ніж через місяць з дня проведення попереднього аукціону і не пізніше ніж через шість місяців з дня прийняття такого рішення.
Якщо повторний аукціон(торгів) з продажу права власності проводиться у зв'язку з тим, що жоден з учасників не виявив бажання придбати відповідний лот за стартовою ціною, можливе зниження стартової ціни лота організатором, але не нижче ціни, що визначена за результатами експертної грошової оцінки, з дотриманням вимог, установлених законодавством України.

Повторний аукціон(торги) проводиться відповідно до цього Положення
До участі у повторному аукціоні(торгах) не допускаються переможці попередніх торгів, що не сплатили в установлений строк вартості лота за договором, відмовилися від укладення договору купівлі-продажу або оренди чи від підписання протоколу із зазначенням результатів аукціону(торгів).
3.4. Процедура оскарження

3.4.1    У разі виникнення підстави для оскарження порядку проведення аукціону(торгів) або прийнятих рішень, дій чи бездіяльності до моменту укладення договору купівлі-продажу або оренди учасник протягом 10 календарних днів після проведення аукціону(торгів) та виникнення такої підстави має право подати скаргу організатору.
Подання скарги зупиняє процедуру проведення аукціону(торгів) на строк розгляду скарги, але не більш як на 10 календарних днів.
3.4.2 Протягом п'яти календарних днів з моменту надходження скарги організатор зобов'язаний повідомити всіх учасників, яких вона стосується, про зміст скарги, час і місце розгляду та запросити їх взяти участь у розгляді. Учасник, що не взяв участь у розгляді скарги, позбавляється права на подальше звернення з вимогами, аналогічними до тих, що розглянуті.
3.4.3     У разі коли питання, порушені у скарзі, не врегульовано шляхом переговорів на підставі взаємної згоди, організатор протягом 10 календарних днів з моменту її надходження приймає обґрунтоване рішення із зазначенням причин незадоволення скарги або заходів, що вживатимуться для врегулювання конфлікту, якщо скаргу задоволено повністю або частково
3.4.4    Організатор надає учасникам, що подали скаргу, по одному примірнику рішення щодо розгляду скарги протягом п'яти робочих днів після його прийняття.
3.4.5  У разі виявлення під час розгляду скарги учасника порушень порядку проведення аукціону, які впливають на об'єктивність визначення переможця, призводять до дискримінації учасників або іншим чином порушують їх права, організатор має право визнати результати такої процедури недійсними та розпочати організацію повторних торгів.
3.4.6    Спори, що виникають за результатами аукціону(торгів), розв'язуються у судовому порядку
3.5. Фінансове забезпечення проведення аукціону(торгів)
3.5.1. Проведення аукціону(торгів) здійснюється за рахунок коштів організатора та реєстраційних внесків його учасників.
У разі недостатності в організатора власних коштів він має право залучати кредитні ресурси та кошти з інших, не заборонених законом джерел.

Договором між організатором та виконавцем може передбачатись можливість фінансування проведення аукціону(торгів) за рахунок виконавця з подальшим відшкодуванням його витрат за рахунок коштів, що надійдуть від продажу земельної ділянки чи права на її оренду.
3.5.2    Розмір реєстраційного внеску визначається виконавцем та обчислюється з урахуванням потреби у покритті витрат, пов'язаних з організацією та проведенням аукціону(торгів). Максимальний розмір реєстраційного внеску не повинен перевищувати 50 відсотків мінімальної заробітної плати на дату публікації оголошення про проведення аукціону.
У разі відмови організатора від проведення аукціону(торгів) сплачені суми реєстраційних внесків за вирахуванням платежів за банківські перекази повертаються у п'ятиденний строк з моменту прийняття відповідного рішення усім учасникам на їх поточні рахунки, зазначені в документах, які додаються до заяви про участь в аукціоні, у повному обсязі, а витрати, пов'язані з організацією та проведенням аукціону, провадяться за рахунок організатора. В інших випадках суми реєстраційних внесків не повертаються.
3.5.3    Розмір гарантійного внеску визначається організатором у межах від п'яти до десяти відсотків стартової ціни.

    Суми гарантійних внесків за вирахуванням платежів за банківські перекази протягом п'яти банківських днів з моменту укладення договору купівлі-продажу або оренди, прийняття рішення про визнання аукціону таким, що не відбувся, скасування аукціону(торгів) або анулювання його результатів повертаються усім учасникам, які не були визнані переможцями, крім тих, що не виявили бажання придбати лот за стартовою ціною.
3.5.4    Сума гарантійного внеску, сплаченого переможцем, зараховується в рахунок виконання ним зобов'язань за укладеним договором купівлі-продажу або оренди.
У разі відмови від укладення договору купівлі-продажу або оренди гарантійний внесок переможцю не повертається.
3.5.5    Організатор може відповідно до договору з виконавцем сплачувати йому винагороду у розмірі до п'яти відсотків вартості лота, але не більш як двадцять тисяч гривень.
У разі коли лот не проданий, організатор відшкодовує виконавцю витрати, пов'язані з організацією та проведенням аукціону(торгів), якщо це передбачено в договорі.

3.5.6    Земельна ділянка не може бути придбана або надана в оренду за рахунок бюджетних коштів.
3.5.7.    Іноземці та іноземні юридичні особи оплачують вартість лотів відповідно до закону в національній або вільно конвертованій валюті згідно з офіційним курсом гривні до відповідної валюти, визначеним Національним банком України на день проведення аукціону(торгів), в установленому порядку.
Розділ IV
Оформлення права власності та оренди земельних ділянок за
результатами аукціону(торгів)
4. Укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки або оренди за
результатами аукціону(торгів)
4.1.    На підставі затвердженого протоколу аукціону(торгів) організатор та переможець зобов'язані протягом 10 банківських днів після закінчення строку, передбаченого для оскарження, укласти договір купівлі-продажу або оренди та перерахувати відповідно до договору купівлі-продажу лота кошти за придбаний лот протягом п'яти банківських днів з дати укладення договору на зазначений у протоколі номер казначейського рахунка.
4.2.    У разі придбання переможцем кількох лотів договір укладається окремо на кожний з них.
4.3.    Якщо переможець не вніс належної до сплати суми в строк, передбачений частиною першою цієї статті, гарантійний внесок йому не повертається та зараховується до відповідного бюджету.
4.4.    Строк оплати може бути продовжено за згодою організатора, але не довше ніж на 40 календарних днів, за умови сплати переможцем не менш як 50 відсотків ціни продажу лота.




Начальник управління містобудування,
архітектури, комунальної власності та                    О.Є.Гринчак
земельних питань міської ради



 


Розробка та підтримка сайта: PervoSOFT
©2024