НОРМАТИВНІ АКТИ
ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА
ВИКОНКОМУ
 
Проекти рішень виконкому


від 2020-07-10
Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян у І півріччі 2020 року

 

ПЕРВОМАЙСЬКА МІСЬКА РАДА
МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ  КОМІТЕТ

РІШЕННЯ

від __________ № ___
м. Первомайськ

Про забезпечення виконання вимог
Закону України «Про звернення
громадян», актів Президента України,
Кабінету Міністрів України щодо
звернень громадян у І півріччі 2020 року

Керуючись статтею 40 Конституції України, на виконання підпункту 1 пункту б частини 1 статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 «Про затвердження Класифікатора звернень громадян», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади», розділу 13 Регламенту роботи виконавчого комітету та виконавчих органів Первомайської міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету від 11.03.2016 року №106, протягом І півріччя 2020 року проводилась робота щодо розгляду звернень громадян.

Забезпечення реалізації конституційного права кожного громадянина на звернення є одним із пріоритетних напрямків роботи  виконавчого комітету Первомайської міської ради.

За січень-червень 2020 року у виконавчому комітеті міської ради зареєстровано 503 звернення громадян, що на 174 звернення менше, ніж за відповідний період минулого року (677). У тому числі за видами: скарг – 28, заяв - 475, з них: поштою – 256 звернень, на особистому прийомі – 37, через вищі органи влади -  210, кількість яких, порівняно з відповідним періодом минулого року, зменшилась на 16 (за І півріччя 2019 року - 226). За статтю заявників: від осіб жіночої статі надійшло на 69 звернень більше, ніж від осіб чоловічої статі (286/217).

Кількість колективних звернень за І півріччя 2020 року у порівнянні з І півріччям 2019 року зменшилась на 15 (надійшло 23 проти 38). Питання, з якими звертались заявники, це: надання дозволів на торгівлю, заміна транспортного засобу по маршруту №113 Котеджі-Грензавод, фінансування поїздки для участі у фестивалі-конкурсі сучасного танцю, освітлення вулиць, скарга на вивезення каналізаційних труб, грейдерування вулиці Василя Стуса (Валеріана Куйбишева), дотримання правил добросусідства, благоустрою  сміттєвого майданчика та інші.

За звітний період надійшло 17 (проти 26) неодноразових звернень, інші 486 звернень – первинні (проти 651), не надійшло повторних та дублетних звернень громадян.

Аналіз звернень громадян за категоріями авторів показав, що збільшилась на: 4 – кількість звернень від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС (5/1), 2 – кількість питань від одиноких матерів (7/5) та зменшилась на: 16 - кількість звернень від інвалідів всіх груп (43/59), 10 – кількість питань від багатодітних сімей (3/12), 5 - кількість питань від дітей війни (5/10) та учасників бойових дій (4/9). Кількість звернень від пільгових категорій зменшилась на 32 (надійшло 70 проти 102), питома вага цих звернень склала 13,92% від загальної кількості отриманих звернень, минулого року вони становили 15,07%. Основні питання, з якими звертались ці категорії заявників: надання матеріальної допомоги на опалення, оформлення субсидії, придбання дров, забезпечення: інсуліном, медпрепаратами, безкоштовним проїздом пенсіонерів у міському транспорті, відкриття аптеки низьких цін, захист прав споживачів та інші.

Слід звернути увагу на те, що за соціальним станом авторів найбільше звернень надійшло від пенсіонерів – 175, що складає 34,79% від загальної кількості звернень, і це на 88 звернень менше, ніж за І півріччя 2019 року (263); найменше - від служителів релігійних організацій (1).

Станом на 01.07.2020 року відпрацьовано 462 звернення, з них: 149 - вирішено позитивно, надані письмові роз’яснення 309 авторам звернень, надіслано за належністю – 4, відмовлено у задоволенні - 0. Усі звернення відпрацьовані у терміни, визначені статтею 20 Закону України «Про звернення громадян».

Загальна кількість питань, порушених у зверненнях громадянами – 585, що на 272 або 31,74% менше, ніж за І півріччя 2019 року (857). Як і раніше, питомою, порівняно із загальною кількістю порушених питань, залишається кількість питань комунального господарства – 36,75% (І півріччя 2020 року – 215, І півріччя 2019 року – 334). Найчастіше громадяни звертались із питаннями щодо благоустрою територій міста (ліквідація несанкціонованих сміттєзвалищ, відлов бродячих собак, прибирання прибудинкової території), ремонту доріг та здійснення грейдерування вулиць, заміни ламп вуличного освітлення та відновлення освітлення вулиць, нової системи оплати за використаний газ та його транспортування, видалення сухостійних аварійно-небезпечних дерев та їх кронування, неякісного водопостачання та його відсутність, підвищення тарифу на водопостачання, іншими питаннями. Гострими залишаються питання соціальної політики та соціального захисту населення – 19,66% (І півріччя 2020 року – 115, І півріччя 2019 року – 189), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації – 3,93% (І півріччя 2020 року – 23, І півріччя 2019 року – 40), і як показує проведений аналіз, порівняно з І півріччям 2019 року зменшилась: на 119 кількість питань комунального господарства, на 74 - соціального захисту, на 17 - забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації.

Що стосується інших актуальних питань, то у порівнянні з таким же періодом минулого року збільшилась на: 24 кількість питань охорони здоров’я, 13 - діяльності органів місцевого самоврядування, 5 - сімейної та гендерної політики, 1 - економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва та інформаційної політики, діяльності засобів масової інформації; зменшилась на: 25 кількість питань житлової політики, 22 - аграрної політики і земельних відносин, 13 - освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності та культури та культурної спадщини, туризму, 8 - діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин, 7 - транспорту і зв’язку, 6 - фінансової, податкової, митної політики, 4 – екології та природних ресурсів, 3 - праці і заробітної плати, 2 – молоді, фізичної культури і спорту.

№ з/п

Найменування питання

Кількість питань за І півріччя 2020 року

% від загальної кількості питань

Кількість питань за І півріччя 2019 року

% від загальної кількості питань

1.

Охорони здоров’я

68

11,62

44

5,13

2.

Діяльність органів місцевого самоврядування

24

4,10

11

1,27

3.

Сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей

12

2,05

7

0,81

4.

Економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва

37

6,32

36

4,20

5.

Інформаційної політики, діяльності засобів масової інформації

1

0,17

0

0

6.

Житлової політики

28

4,78

53

6,18

7.

Аграрної політики і земельних відносин

21

3,58

43

5,01

8.

Освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності

8

1,35

21

2,44

9.

Культури та культурної спадщини, туризму

3

0,51

16

1,85

10.

Діяльність об’єднан ь громадян, релігії та міжконфесійних відносин

2

0,34

10

1,16

11.

Транспорту і зв’язку

11

1,87

18

2,10

12.

Фінансової, податкової, митної політики

5

0,84

11

1,27

13.

Екології та природних ресурсів

3

0,51

7

0,81

14.

Праці і заробітної плати

9

1,53

12

1,40

15

Молоді, фізичної культури і спорту

1

0,17

3

0,34

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та з метою збільшення дієвої взаємодії з жителями міста, міським головою продовжена практика проведення як особистих прийомів в адмінприміщенні виконкому, так і виїзних особистих прийомів за місцем роботи громадян та в різних мікрорайонах міста (приміщення амбулаторії загальної практики-сімейної медицини «Розова-1», ТОВ «ПМК-226», Державний навчальний заклад «Первомайський професійний ліцей» та мікрорайон ПрАТ «Первомайський МКК»). За І півріччя 2020 року проведено 4 особистих прийоми, в ході яких прийнято 24 громадянина та 4 виїзних прийоми, в ході яких прийнято 13 громадян. Заступниками міського голови в ході особистих прийомів прийнято 13 осіб, що зафіксовано в журналах особистого прийому громадян. Усі прийоми проводились відповідно до затверджених графіків (за виключенням тих, що не були проведені у зв’язку з відпусткою, відрядженнями, тимчасовою непрацездатністю або з обмеженнями, пов’язаними з введенням карантину).

Основні питання, з яких звертались громадяни під час особистих прийомів: призначення житлової субсидії, надання матеріальної допомоги на встановлення індивідуального опалення та лікування, на реконструкцію системи опалення, відсутність монетизації, надання та оформлення житла, порушення громадянами правил добросусідства, забезпечення хворих на цукровий діабет безкоштовним інсуліном, питання безпритульних тварин, перевірка водолічильника комунальним підприємством «Первомайськводоканал», перегляд графіку в’їзду автомобіля до магазину по вул. Тараса Шевченка та інші.

Результативність вирішення порушених під час проведення особистих та виїзних прийомів міського голови питань складає: дано роз’яснення – 28, вирішено позитивно – 9.

Відповідно до затвердженого графіку міським головою та заступниками міського голови проведено 14 «гарячих ліній». На «гарячі лінії» звернулось 5 осіб.

В обов’язковому порядку створені умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень. З виїздом на місце за участю заявників розглянуто 408 звернень.

Міським головою взятий під особистий контроль розгляд звернень від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України. Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

Враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» розпорядженням міського голови від 21.01.2020 року №9-р «Про проведення «днів контролю» та оцінки ефективності здійснення контролю за виконанням завдань, визначених актами законодавства» затверджений графік та питання перевірок роботи із зверненнями громадян.

За І півріччя 2020 року проведено 1 перевірку додержання законодавства про звернення громадян в комунальному підприємстві «Первомайськводоканал». В ході перевірки надані рекомендації. За результатами перевірки підготовлена довідка та надіслана керівнику для ознайомлення та врахування в роботі. Звіт про проведення зазначеної перевірки розміщено на сайті міста. Тимчасово припинено проведення «днів контролю» в управліннях міської ради та комунальних підприємствах міста у зв’язку із проведенням карантинних заходів. Після закінчення карантинних заходів проведення «днів контролю» буде відновлено.

З метою оперативного розгляду звернень громадян та підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради розпорядженням міського голови від 19.12.2019 року №343-р затверджені графіки особистих та виїзних прийомів, проведення телефонних «гарячих ліній» керівництвом виконавчого комітету міської ради та начальниками управлінь міської ради і відділів апарату виконавчого комітету міської ради у І півріччі 2020 року, які доведено до відома населення через газету «Вісник Первомайська» від 28.12.2019 №96-97 (1654), розміщено на офіційному сайті міста та на стендах в вестибюлі адмінприміщення виконкому на першому та третьому поверхах.

Відповідно до плану роботи виконавчого комітету працює постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян. У зв’язку із кадровими змінами рішенням виконавчого комітету від 10.08.2018 року №400 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 22.01.2016 року №43 «Про затвердження складу постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та Положення про Комісію» внесено зміни у склад постійно діючої комісії.

Питання щодо роботи із зверненнями громадян знаходяться під постійним контролем міського голови та голови облдержадміністрації, тому щокварталу розглядаються на засіданнях виконавчого комітету, щомісяця на виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 21.02.2008 року №73-р «Про забезпечення виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» надаються інформації про роботу із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради.

Стан роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради постійно висвітлюється на сайті міста Первомайська в розділі «Зв’язок з громадськістю».

Зважаючи на необхідність постійного удосконалення роботи із зверненнями громадян виконавчий комітет міської ради й надалі приділятиме постійну і неослабну увагу роботі із зверненнями громадян та забезпечуватиме всебічний, об’єктивний розгляд звернень громадян та своєчасне інформування про результати вирішення порушених у зверненнях питань.

Враховуючи вищевикладене та з метою недопущення у подальшому виникнення недоліків у роботі виконавчих органів міської ради по розгляду звернень громадян, підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян, забезпечення постійного зв’язку між органами місцевого самоврядування та громадянами, посилення персональної відповідальності керівників за безумовне виконання Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян виконавчий комітет Первомайської міської ради

ВИРІШИВ:

1. Інформацію,  підготовлену  сектором  контролю  апарату  виконавчого комітету міської ради, про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Первомайської міської ради за І півріччя 2020 року взяти до відома.

2. Керуючій справами виконавчого комітету міської ради Лілії ПОСТЕРНАК:

2.1. Забезпечити постійний контроль за організацією роботи із зверненнями громадян.

2.2. При проведенні «днів контролю» забезпечити обов’язкову організацію перевірок щодо дотримання законодавства про звернення громадян в управліннях міської ради та комунальних підприємствах міста з урахуванням Показників, за якими оцінюється рівень організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади.

2.3. Взяти під жорсткий контроль організацію дотримання графіків особистого прийому громадян міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського голови, заступниками міського голови та  керуючою справами виконавчого комітету, виїзного особистого прийому міським головою та забезпечити систематичні перевірки стану організації особистого прийому громадян в управліннях міської ради та відділах апарату виконавчого комітету міської ради.

3. Секретарю міської ради, першому заступнику міського голови, заступникам міського голови, керуючій справами виконавчого комітету міської ради, начальникам управлінь міської ради:

3.1. Забезпечити неухильне виконання та належний контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян.

3.2. Вжити заходів щодо подальшого зменшення звернень громадян до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, інших центральних органів виконавчої влади та виконавчих органів міської ради і спрямувати зусилля на вирішення обґрунтованих заяв і скарг.

3.3. Вжити додаткових невідкладних заходів щодо організації ефективної роботи управлінь міської ради та відділів апарату виконавчого комітету міської ради, які б унеможливили появу нових колективних та повторних звернень громадян, звернень від найбільш уразливих за соціальним станом - пенсіонерів з питань, які найбільше турбують громадян, а саме: з питань комунального господарства та соціального захисту.

3.4. Забезпечити розгляд та надання відповіді заявникам у разі надходження звернень, вирішення яких не потребує додаткового вивчення, не пізніш, як у п’ятнадцятиденний термін від дня їх отримання.

3.5. Забезпечити пересилання звернень громадян за належністю до інших органів, якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень посадових осіб, у п’ятиденний термін, та повідомлення про це заявника.

3.6. Тримати на постійному контролі розгляд звернень громадян, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України.

3.7. Посилити персональну відповідальність за своєчасний, належний розгляд питань, порушених у зверненнях, що надійшли від громадян.

4. Керівникам комунальних підприємств сфери житлово-комунального господарства вжити заходів щодо зменшення кількості колективних звернень шляхом покращення якості наданих послуг підпорядкованими підприємствами.

5. Головному спеціалісту по роботі із зверненнями громадян сектору контролю апарату виконавчого комітету міської ради Антоніні ЖИВОТОВСЬКІЙ:

5.1. Суворо дотримуватись вимог Закону України «Про звернення громадян» стосовно термінів розгляду звернень громадян, письмових повідомлень громадян про результати розгляду звернень громадян, термінів пересилання звернень за належністю до інших органів.

5.2. Проводити систематичний аналіз стану розгляду звернень громадян, забезпечувати вжиття заходів щодо усунення причин, що породжують порушення законодавства.

5.3. Постійно інформувати міського голову про стан виконавської дисципліни щодо розгляду звернень громадян та факти несвоєчасного подання відповідей відповідальними виконавцями та прояви формального підходу до розгляду питань, порушених заявниками.

5.4. Забезпечити систематичне проведення «гарячих ліній» та «телефонів довіри» згідно з затвердженими графіками.

5.5. Забезпечити об’єктивне та всебічне висвітлення стану роботи із зверненнями громадян через засоби масової інформації та веб-сайт міста.

Термін: щомісяця 5 числа

5.6. Інформацію щодо виконання пунктів 2.2-2.3, 5.2-5.5 даного рішення надати міському голові до 06 листопада 2020 року.

6. Зняти з контролю рішення виконавчого комітету від 08.05.2020 року №171 «Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян у І кварталі 2020 року» як таке, що виконане.

7. Контроль за виконанням рішення покласти на керуючу справами виконавчого комітету міської ради Лілію ПОСТЕРНАК.

Міський голова                                                                     Людмила ДРОМАШКО


Розробка та підтримка сайта: PervoSOFT
©2024