НОРМАТИВНІ АКТИ
ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА
ВИКОНКОМУ
 
Проекти рішень виконкому


від 2021-04-14
Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян у І кварталі 2021 року

 

ПЕРВОМАЙСЬКА МІСЬКА РАДА
МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ  КОМІТЕТ
РІШЕННЯ

від __________ № ___
        м. Первомайськ


Про забезпечення виконання вимог                    

Закону України «Про звернення

громадян», актів Президента України,

Кабінету Міністрів України щодо

звернень громадян у І кварталі 2021 року


Керуючись статтею 40 Конституції України, на виконання підпункту 1 пункту б частини 1 статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 «Про затвердження Класифікатора звернень громадян», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади», протягом І кварталу 2021 року проводилась робота щодо розгляду звернень громадян.

Забезпечення реалізації конституційного права кожного громадянина на звернення є одним із пріоритетних напрямків роботи  виконавчого комітету Первомайської міської ради.

За січень-березень 2021 року у виконавчому комітеті міської ради зареєстровано 382 звернення громадян, що на 113 звернень більше, ніж за відповідний період минулого року (269). У тому числі за видами: скарг – 13, заяв – 369; з них: поштою – 177 звернень, на особистому прийомі – 41, через вищі органи влади - 164, кількість яких, порівняно з відповідним періодом минулого року, збільшилась на 79 (за І квартал 2020 року - 85). За статтю заявників: від осіб жіночої статі надійшло на 148 звернень більше, ніж від осіб чоловічої статі (265/117).

Кількість колективних звернень за І квартал 2021 року у порівнянні з І кварталом 2020 року збільшилась на 6 (надійшло 20 проти 14). Питання, з якими звертались заявники, це: збереження спортивних майданчиків, дотримання правил добросусідства, освітлення вулиць, ремонт доріг, транспортне питання, наявність великої кількості в місті бродячих собак та інші.

За звітний період надійшло 2 (проти 5) неодноразових звернення, інші 380 звернень – первинні (проти 264), не надійшло повторних та дублетних звернень громадян.

Аналіз звернень громадян за категоріями авторів показав, що зменшилась на: 4 кількість звернень від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС (0/4), 3 -  учасників бойових дій (1/4) та збільшилась на: 7 кількість питань від інвалідів всіх груп (37/30), 4 – від одиноких матерів (4/0), 2 – від багатодітних сімей (2/0), 1 - від дітей війни (2/1). Кількість звернень від пільгових категорій збільшилась на 6 (надійшло 48 проти 42), питома вага цих звернень склала 12,57% від загальної кількості отриманих звернень, минулого року вони становили 15,61%. Основні питання, з якими звертались ці категорії заявників: оформлення субсидії, виплата соціальної допомоги, забезпечення ліками, надання матеріальної допомоги на лікування, пільги на комунальні послуги, тариф на водопостачання та інші.

Слід звернути увагу на те, що за соціальним станом авторів найбільше звернень надійшло від пенсіонерів – 91, що складає 23,82% від загальної кількості звернень, і це на 11 звернень менше, ніж за І квартал 2020 року (102); найменше - від державних службовців та служителів релігійних організацій (по 1).

Станом на 01.04.2021 року відпрацьовано 321 звернення, з них: 105 - вирішено позитивно, надані письмові роз’яснення 213 авторам звернень, надіслано за належністю – 3, відмовлено у задоволенні - 0. Усі звернення відпрацьовані у терміни, визначені статтею 20 Закону України «Про звернення громадян».

Загальна кількість питань, порушених у зверненнях громадянами – 396, що на 100 більше, ніж за І квартал 2020 року (296). Як і раніше, питомою, порівняно із загальною кількістю порушених питань, залишається кількість питань комунального господарства – 34,60% (І квартал 2021 року – 137, І квартал 2020 року – 105). Найчастіше громадяни звертались із питаннями щодо очищення доріг та вулиць від снігу, благоустрою територій міста (ліквідація несанкціонованих сміттєзвалищ, відлов бродячих собак, прибирання прибудинкової території), ремонту доріг та здійснення грейдерування вулиць, освітлення вулиць, видалення сухостійних аварійно-небезпечних дерев, відсутність водопостачання, заміна лічильника води та інші. Гострими залишаються питання соціальної політики та соціального захисту населення – 15,40% (І квартал 2021 року – 61, І квартал 2020 року – 73), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації – 3,54% (І квартал 2021 року – 14, І квартал 2020 року – 9), і як показує проведений аналіз, порівняно з відповідним періодом минулого року збільшилась: на 32 кількість питань комунального господарства, 5 - забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації та зменшилась на 12 – кількість питань соціального захисту.  

Що стосується інших актуальних питань, то у порівнянні з таким же періодом минулого року збільшилась на: 17 кількість питань діяльності органів місцевого самоврядування та економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва; 12 – транспорту і зв’язку, 11 - освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності, 8 - житлової політики, 7 - праці і заробітної плати, 3 - фінансової, податкової, митної політики, 2 - охорони здоров’я та сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей, 1 – інформаційної політики, діяльності засобів масової інформації; та зменшилась на 2 кількість питань аграрної політики і земельних відносин.

 

№ з/п

Найменування питання

Кількість питань за І квартал 2021 року

% від загальної кількості питань

Кількість питань за І квартал 2020 року

% від загальної кількості питань

1

2

3

4

5

6

1.

Діяльність органів місцевого самоврядування

28

7,071

11

3,716

2.

Економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва

41

10,353

24

8,108

3.

Транспорту і зв’язку

14

3,535

2

0,676

4.

Освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності

18

4,545

7

2,365

5.

Житлової політики

21

5,303

13

4,392

6.

Праці і заробітної плати

13

3,282

6

2,027

7.

Фінансової, податкової, митної політики

5

1,262

2

0,676

8.

Охорони здоров’я

24

6,06

22

7,432

9.

Сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей

3

0,757

1

0,338

10.

Інформаційної політики, діяльності засобів масової інформації

1

0,252

0

0

11.

Діяльність об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин

2

0,505

2

0,676

12.

Аграрної політики і земельних відносин

14

3,535

16

5,405

 

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та з метою збільшення дієвої взаємодії з жителями міста, міським головою продовжена практика проведення як особистих прийомів в адмінприміщенні виконкому, так і виїзних особистих прийомів за місцем роботи громадян та в різних мікрорайонах міста (приміщення КП «Затишок», квартальні комітети №№ 10, 30, 31, 32 та 33). За І квартал 2021 року проведено 1 особистий прийом, в ході якого прийнято 17 громадян, та 3 виїзних прийоми, в ході яких прийнято 24 громадянина. Заступниками міського голови в ході особистих прийомів прийнято 21 особа, що зафіксовано в журналах особистого прийому громадян. Усі прийоми проводились відповідно до затверджених графіків (за виключенням тих, що не були проведені у зв’язку з відпусткою, відрядженнями, тимчасовою непрацездатністю або з обмеженнями, пов’язаними з введенням карантину з 11 березня 2021 року).

Основні питання, з яких звертались громадяни під час особистих прийомів: отримання субсидій, надання матеріальної допомоги на лікування, надання допомоги дровами, придбання слухового апарату, встановлення індивідуального опалення, відсутність аптеки в районі сімейної амбулаторії «Коротченко», надання пільги на проїзд в міському автотранспорті вдовам ветеранів військової служби продовження автобусного маршруту № 51 до кінцевої зупинки по вул. Розова, виділення земельної ділянки під будівництво МАФів, ремонт даху по вул. Олександра Коротченка, 4; приватизація кімнати у гуртожитку, юридична допомога, ремонт та грейдерування доріг, вуличне освітлення, благоустрій та санітарний стан територій, водопостачання та водовідведення, покинуті та захаращені оселі, будівництво бювету для очищення води, пропозиції по розвитку та благоустрою озера, що розташоване в мікрорайоні «Фрегат», наявність великої кількості безпритульних собак, затримки з виплати підприємствами заробітної плати та інші.

Результативність вирішення порушених під час проведення особистих та виїзних прийомів міського голови питань складає: дано роз’яснення – 22, вирішено позитивно – 12, чекають відповіді - 7.

Відповідно до затвердженого графіку міським головою та заступниками міського голови проведено 4 «гарячі лінії». На «гарячі лінії» звернулось 2 особи.

В обов’язковому порядку створені умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень. З виїздом на місце за участю заявників розглянуто 258 звернень.

Міським головою взятий під особистий контроль розгляд звернень від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України. Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

Враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» розпорядженням міського голови від 26.01.2021 року №25-р «Про проведення «днів контролю» та оцінки ефективності здійснення контролю за виконанням завдань, визначених актами законодавства» затверджений графік та питання перевірок роботи із зверненнями громадян.

За І квартал 2021 року проведено 2 перевірки додержання законодавства про звернення громадян в управлінні культури, національностей, релігій, молоді та спорту міської ради та в комунальному підприємстві «Архітектурно-планувальне бюро». В ході перевірок надані рекомендації. Результати перевірок показали, що керівниками перевірених установ забезпечується виконання та контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян. За результатами перевірок підготовлені довідки та надіслані керівникам для ознайомлення та врахування в роботі. Звіти про проведення зазначених перевірок розміщені на сайті міста.

З метою оперативного розгляду звернень громадян та підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради розпорядженням міського голови від 16.01.2021 року №18-р були затверджені графіки особистих та виїзних прийомів, проведення телефонних «гарячих ліній» керівництвом виконавчого комітету міської ради та начальниками управлінь міської ради і відділів апарату виконавчого комітету міської ради у лютому-червні 2021 року, які доведено до відома населення через газету «Вісник Первомайська» від 21.01.2021 №5-6 (1762), розміщено на офіційному сайті міста та на стендах в вестибюлі адмінприміщення виконкому на першому та третьому поверхах.

Відповідно до плану роботи виконавчого комітету працює постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян. У зв’язку із кадровими змінами рішенням виконавчого комітету від 15.01.2021 року №20 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 22.01.2016 року №43 «Про затвердження складу постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та Положення про Комісію» внесено зміни у склад постійно діючої комісії.

Питання щодо роботи із зверненнями громадян знаходяться під постійним контролем міського голови та голови облдержадміністрації, тому щокварталу розглядаються на засіданнях виконавчого комітету, щомісяця на виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 21.02.2008 року №73-р «Про забезпечення виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» надаються інформації про роботу із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради.

Стан роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради постійно висвітлюється на офіційному сайті міста Первомайська в розділі ВІДКРИТИЙ УРЯД/Зв’язок з громадськістю.

Зважаючи на необхідність постійного удосконалення роботи із зверненнями громадян виконавчий комітет міської ради й надалі приділятиме постійну і неослабну увагу роботі із зверненнями громадян та забезпечуватиме всебічний, об’єктивний розгляд звернень громадян та своєчасне інформування про результати вирішення порушених у зверненнях питань.

Враховуючи вищевикладене та з метою недопущення у подальшому виникнення недоліків у роботі виконавчих органів міської ради по розгляду звернень громадян, підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян, забезпечення постійного зв’язку між органами місцевого самоврядування та громадянами, посилення персональної відповідальності керівників за безумовне виконання Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян виконавчий комітет Первомайської міської ради

 

ВИРІШИВ:

1. Взяти до відома інформацію, підготовлену сектором контролю та організаційної роботи апарату виконавчого комітету міської ради, про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Первомайської міської ради за І квартал 2021 року.

2. Керуючому справами виконавчого комітету міської ради Тетяні ДАНИЛЬЧЕНКО:

2.1. Забезпечити постійний контроль за організацією роботи із зверненнями громадян.

2.2. При проведенні «днів контролю» забезпечити обов’язкову організацію перевірок щодо дотримання законодавства про звернення громадян в управліннях міської ради та комунальних підприємствах міста з урахуванням Показників, за якими оцінюється рівень організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади.

3. Секретарю міської ради, першому заступнику міського голови, заступнику міського голови, керуючому справами виконавчого комітету міської ради, начальникам управлінь міської ради:

3.1. Забезпечити неухильне виконання та належний контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян.

3.2. Вжити заходів щодо подальшого зменшення звернень громадян до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, інших центральних органів виконавчої влади та виконавчих органів міської ради і спрямувати зусилля на вирішення обґрунтованих заяв і скарг.

3.3. Вжити додаткових невідкладних заходів щодо організації ефективної роботи управлінь міської ради та відділів апарату виконавчого комітету міської ради, які б унеможливили появу нових колективних та повторних звернень громадян, звернень від найбільш уразливих за соціальним станом - пенсіонерів з питань, які найбільше турбують громадян, а саме: з питань комунального господарства та соціального захисту.

3.4. Забезпечити розгляд та надання відповіді заявникам у разі надходження звернень, вирішення яких не потребує додаткового вивчення, не пізніш, як у п’ятнадцятиденний термін від дня їх отримання.

3.5. Забезпечити пересилання звернень громадян за належністю до інших органів, якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень посадових осіб, у п’ятиденний термін, та повідомлення про це заявника.

3.6. Тримати на постійному контролі розгляд звернень громадян, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України.

3.7. Посилити персональну відповідальність за своєчасний, належний розгляд питань, порушених у зверненнях, що надійшли від громадян.   

4. Керівникам комунальних підприємств сфери житлово-комунального господарства вжити заходів щодо зменшення кількості колективних звернень шляхом покращення якості наданих послуг підпорядкованими підприємствами.

5. Головному спеціалісту по роботі із зверненнями громадян сектору контролю та організаційної роботи апарату виконавчого комітету міської ради Антоніні ЖИВОТОВСЬКІЙ:

5.1. Суворо дотримуватись вимог Закону України «Про звернення громадян» стосовно термінів розгляду звернень громадян, письмових повідомлень громадян про результати розгляду звернень громадян, термінів пересилання звернень за належністю до інших органів.

5.2. Проводити систематичний аналіз стану розгляду звернень громадян, забезпечувати вжиття заходів щодо усунення причин, що породжують порушення законодавства.

5.3. Постійно інформувати міського голову про стан виконавської дисципліни щодо розгляду звернень громадян та факти несвоєчасного подання відповідей відповідальними виконавцями та прояви формального підходу до розгляду питань, порушених заявниками.

5.4. Забезпечити об’єктивне та всебічне висвітлення стану роботи із зверненнями громадян через засоби масової інформації та веб-сайт міста.

                                                                                                Термін: щомісяця 5 числа

5.5. Інформацію щодо виконання пунктів 2.2, 5.2-5.4 рішення надати міському голові до 05 липня 2021 року.

6. Зняти з контролю рішення виконавчого комітету від 12.02.2021 року №47 «Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян у 2020 році» як таке, що виконане.

7. Контроль за виконанням рішення покласти на керуючого справами виконавчого комітету міської ради Тетяну ДАНИЛЬЧЕНКО.


Міський голова                                                                                      Олег ДЕМЧЕНКО


Розробка та підтримка сайта: PervoSOFT
©2024