НОРМАТИВНІ АКТИ
ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА
ВИКОНКОМУ
 
Проекти рішень виконкому


від 2022-01-20
Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян у 2021 році

ПЕРВОМАЙСЬКА МІСЬКА РАДА
МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ  КОМІТЕТ

РІШЕННЯ

від  ______2022 № ______
м. Первомайськ 

Про забезпечення виконання вимог
Закону України «Про звернення
громадян», актів Президента України,
Кабінету Міністрів України щодо 
звернень громадян  у 2021 році

Керуючись статтею 40 Конституції України в редакції від 01.01.2020 року, на виконання підпункту 1 пункту б частини 1 статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 року № 280/97-ВР, Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 року № 393/96-ВР, Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 «Про затвердження Класифікатора звернень громадян», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади», протягом  2021 року проводилась робота щодо розгляду звернень громадян.

Забезпечення реалізації конституційного права кожного громадянина на звернення є одним із пріоритетних напрямків роботи  виконавчого комітету Первомайської міської ради.

За січень - грудень 2021 року у виконавчому комітеті міської ради зареєстровано 1426 звернень громадян, що на 327 звернень більше, ніж за відповідний період минулого року (1099). У тому числі за видами: скарг – 52, заяв – 1374; з них: поштою – 698 звернень, на особистому прийомі – 225, через вищі органи влади - 448, кількість яких, порівняно з відповідним періодом минулого року, збільшилась на 81 (за  2020 рік - 367). За статтю заявників: від осіб жіночої статі надійшло на  474 звернення  більше, ніж від осіб чоловічої статі (950/476).

Кількість колективних звернень за 2021 рік у порівнянні з відповідним періодом минулого року збільшилась на 44  (надійшло 94 проти 50). Питання, з якими звертались заявники, це: збереження спортивних майданчиків, дотримання правил добросусідства, освітлення вулиць, ремонт доріг, транспортне питання, наявність великої кількості в місті бродячих собак, перенесення контейнерів для побутових відходів, екологічне становище річки Південний Буг (правий берег), ремонт даху та ліфта, підтоплення помешкання, робота ОСББ  та інші.

За звітний період надійшло 43 (проти 34) неодноразових звернень, інші 1383 звернення – первинні (проти 1065), не надійшло повторних та дублетних звернень громадян.

Аналіз звернень громадян за категоріями авторів показав, що зменшилась на: 1 кількість звернень від одиноких матерів (9/10), 2 – від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС (4/6) та ветеранів праці (2/4), 5- від дітей війни (4/9);  та збільшилась на: 15 кількість питань від інвалідів всіх груп (105/90), 8 -  від багатодітних сімей (13/5). Кількість звернень від пільгових категорій зменшилось на 17 (надійшло 127 проти 144), питома вага цих звернень склала 8,91% від загальної кількості отриманих звернень, минулого року вони становили 13,10%. Основні питання, з якими звертались ці категорії заявників: оформлення субсидії, виплата соціальної допомоги, забезпечення ліками, надання матеріальної допомоги на лікування, пільги на комунальні послуги, тариф на водопостачання, отримання житла, правила дотримання добросусідських відносин, надання довідки про заробітну плату, заміна електроопори, з’ясування права власності на будівлю та інші.

Слід звернути увагу на те, що за соціальним станом авторів найбільше звернень надійшло від пенсіонерів – 480, що складає 33,66% від загальної кількості звернень, і це на 130 звернень більше, ніж за 2020 рік  (350); найменше - від дітей (по 1) та  осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи (по 1).

Станом на 01.01.2022 року відпрацьовано 1394 звернення, з них: 591 - вирішено позитивно, надані письмові роз’яснення 798 авторам звернень, надіслано за належністю – 5, відмовлено у задоволенні - 0. Усі звернення відпрацьовані у терміни, визначені статтею 20 Закону України «Про звернення громадян».

Загальна кількість питань, порушених у зверненнях громадянами – 1485, що на 278 більше, ніж за  2020 рік (1207). Як і раніше, питомою, порівняно із загальною кількістю порушених питань, залишається кількість питань комунального господарства – 34,81% (за  2021 року – 517, за  2020 рік – 434). Найчастіше громадяни звертались із питаннями щодо очищення доріг та вулиць від снігу, благоустрою територій міста (ліквідація несанкціонованих сміттєзвалищ, відлов бродячих собак, прибирання прибудинкової території), ремонту доріг та здійснення грейдування вулиць, освітлення вулиць, видалення сухостійних аварійно-небезпечних дерев, відсутність водопостачання, заміна лічильника води, ремонт даху та ліфта, засипання вибоїн і ям асфальтною крихтою на дорожньому полотні та інші. Гострими залишаються питання соціальної політики та соціального захисту населення – 14,0% (за  2021 рік – 208, за 2020 рік – 198), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації – 4,92% (за  2021 рік – 73, за 2020 рік – 54), і як показує проведений аналіз, порівняно з відповідним періодом минулого року збільшилась: на 83 кількість питань комунального господарства, 19 - забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації та рівними є кількість питань соціального захисту.  

Що стосується інших актуальних питань, то у порівнянні з таким же періодом минулого року збільшилась на: 138 кількість питань житлової політики, 33 - освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності, 24 - праці і заробітної плати, 15 - економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва, 10 - охорони  праці та промислової безпеки,  9 - транспорту і зв’язку, 8 - діяльності органів місцевого самоврядування, 7 - сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей та фінансової, податкової, митної політики,  6 - культури та культурної спадщини, туризму; та зменшилась на: 80 кількість питань охорони здоров’я, 7 - діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин, 5 - екології та природних ресурсів, 3 - аграрної політики і земельних відносин.

№ з/п

Найменування питання

Кількість питань за 2021 рік

% від загальної кількості питань

Кількість питань за 2020 рік

% від загальної кількості питань

Порівняння (+-)

1

2

3

4

5

6

7

1.

Житлової політики

198

13,33

60

4,97

+138

2.

Освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності

63

4,24

30

2,49

+33

3.

Праці і заробітної плати

42

2,83

18

1,49

+24

4.

Економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва

87

5,86

72

5,97

+15

5.

Охорона праці  та промислової безпеки

10

0,67

0

0,00

+10

1

2

3

4

5

6

7

6.

Транспорту і зв’язку

41

2,76

32

2,65

+9

7.

Діяльності органів місцевого самоврядування

55

3,70

47

3,89

+8

8.

Сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей

28

1,89

21

1,74

+7

9.

Фінансової, податкової, митної політики

18

1,21

11

0,91

+7

10.

Культури та культурної спадщини, туризму

11

0,74

5

0,41

+6

11.

Інші

9

0,61

5

0,41

+4

12.

Охорони здоров’я

44

2,96

124

10,27

-80

13.

Діяльність об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин

6

0,40

13

1,08

-7

14.

Екології та природних ресурсів

6

0,40

11

0,91

-5

15.

Аграрної політики і земельних відносин

69

4,65

72

5,97

-3

 

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та з метою збільшення дієвої взаємодії з жителями міста, міським головою продовжена практика проведення як особистих прийомів в адмінприміщенні виконкому, так і виїзних особистих прийомів за місцем роботи громадян та в різних районах Первомайської міської територіальної громади (села Чаусове-2, Кам’яна Балка та Кінецьпіль, приміщення КП «Затишок», ОСББ «Первомайський господар», АОСББ «Гвардійська», квартальні комітети №№ 10, 21, 30, 31, 32, 33, 56, 64, 66). За  2021 рік проведено 11 особистих прийомів, в ході яких прийнято 141 громадянина та 11 виїзних прийомів, в ході яких прийнято 84 громадянина. Заступниками міського голови в ході особистих прийомів прийнято 287 осіб, що зафіксовано в журналах особистого прийому громадян. Усі прийоми проводились відповідно до затверджених графіків (за виключенням тих, що не були проведені у зв’язку з відпусткою, відрядженнями, тимчасовою непрацездатністю або з обмеженнями, пов’язаними з введенням карантину з 11 березня 2021 року та з 19 жовтня 2021 року).

Основні питання, з яких звертались громадяни під час особистих прийомів: отримання субсидій, надання матеріальної допомоги на лікування, надання допомоги дровами, придбання слухового апарату, встановлення індивідуального опалення, відсутність аптеки в районі сімейної амбулаторії «Коротченко», надання пільги на проїзд в міському автотранспорті вдовам ветеранів військової служби, продовження автобусного маршруту № 51 до кінцевої зупинки по вул. Розова, виділення земельної ділянки під будівництво МАФів, ремонт даху по вул. Олександра Коротченка, 4; приватизація кімнати у гуртожитку, юридична допомога, ремонт та грейдерування доріг, вуличне освітлення, благоустрій та санітарний стан територій, водопостачання та водовідведення, покинуті та захаращені оселі, будівництво бювету для очищення води, пропозиції по розвитку та благоустрою озера, що розташоване в мікрорайоні «Фрегат», наявність великої кількості безпритульних собак, затримки з виплати підприємствами заробітної плати, недобросовісне виконання пасажирськими перевізниками своїх зобов’язань, ремонт школи та спортивних майданчиків, опалення дитячих дошкільних закладів, благоустрій прибудинкової території, облаштування автобусної зупинки та інші.

Результативність вирішення порушених під час проведення особистих та виїзних прийомів міського голови питань складає: дано роз’яснення – 178, вирішено позитивно – 47, чекають відповіді - 0.

Відповідно до затвердженого графіку міським головою та заступниками міського голови проведено 66 «гарячих ліній». На «гарячі лінії» звернулось 8 осіб.

В обов’язковому порядку створені умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень. З виїздом на місце за участю заявників розглянуто 1164 звернення.

Міським головою взятий під особистий контроль розгляд звернень від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України. Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

Враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» розпорядженням міського голови від 26.01.2021 року №25-р «Про проведення «днів контролю» та оцінки ефективності здійснення контролю за виконанням завдань, визначених актами законодавства» затверджений графік та питання перевірок роботи із зверненнями громадян.

      За  2021 рік проведено 10 (із 10 запланованих) перевірок додержання законодавства про звернення громадян в управліннях: культури, національностей, релігій, молоді та спорту, фінансовому, у справах дітей міської ради, соціального захисту населення, житлово-комунального господарства,  освіти, комунальної власності та земельних відносин,  відділі «Центр надання адміністративних послуг» апарату виконавчого комітету міської ради, Первомайському центрі соціальних служб та в комунальному підприємстві «Архітектурно-планувальне бюро». В ході перевірок надані рекомендації. Результати перевірок показали, що керівниками перевірених установ забезпечується виконання та контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян. За результатами перевірок підготовлені довідки та надіслані керівникам для ознайомлення та врахування в роботі. Звіти про проведення зазначених перевірок розміщені на сайті Первомайської міської ради.

З метою оперативного розгляду звернень громадян та підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради розпорядженням міського голови від 18.06.2021 року № 159-р були затверджені графіки особистих та виїзних прийомів, проведення телефонних «гарячих ліній» керівництвом виконавчого комітету міської ради та начальниками управлінь міської ради і відділів апарату виконавчого комітету міської ради у липні-грудні 2021 року, які доведено до відома населення через газету «Вісник Первомайська» від 24.06.2021 № 49-50 (1806), розміщено на офіційному сайті Первомайської міської ради та на стендах в вестибюлі адмінприміщення виконкому на першому та третьому поверхах.

У виконавчому комітеті працює постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян. У зв’язку із кадровими змінами рішенням виконавчого комітету від 15.01.2021 року №20 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 22.01.2016 року №43 «Про затвердження складу постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та Положення про Комісію» внесено зміни у склад постійно діючої комісії.

Питання щодо роботи із зверненнями громадян знаходяться під постійним контролем міського голови та голови облдержадміністрації, тому щокварталу розглядаються на засіданнях виконавчого комітету, щомісяця на виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 21.02.2008 року № 73-р «Про забезпечення виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» надаються інформації про роботу із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради.

Стан роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради постійно висвітлюється на офіційному сайті Первомайської міської ради в розділі ВІДКРИТИЙ УРЯД/Зв’язок з громадськістю.

Зважаючи на необхідність постійного удосконалення роботи із зверненнями громадян виконавчий комітет міської ради й надалі приділятиме постійну і неослабну увагу роботі із зверненнями громадян та забезпечуватиме всебічний, об’єктивний розгляд звернень громадян та своєчасне інформування про результати вирішення порушених у зверненнях питань.

Враховуючи вищевикладене та з метою недопущення у подальшому виникнення недоліків у роботі виконавчих органів міської ради по розгляду звернень громадян, підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян, забезпечення постійного зв’язку між органами місцевого самоврядування та громадянами, посилення персональної відповідальності керівників за безумовне виконання Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян виконавчий комітет Первомайської міської ради 

ВИРІШИВ:

1. Взяти до відома інформацію, підготовлену сектором контролю та організаційної роботи апарату виконавчого комітету міської ради, про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Первомайської міської ради за  2021 рік.

2. Керуючому справами виконавчого комітету міської ради Тетяні ДАНИЛЬЧЕНКО:

2.1. Забезпечити постійний контроль за організацією роботи із зверненнями громадян.

2.2. При проведенні «днів контролю» забезпечити обов’язкову організацію перевірок щодо дотримання законодавства про звернення громадян в управліннях міської ради та комунальних підприємствах міста з урахуванням Показників, за якими оцінюється рівень організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади.

3. Секретарю міської ради, першому заступнику міського голови, заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради, керуючому справами виконавчого комітету міської ради, начальникам управлінь міської ради:

3.1. Забезпечити неухильне виконання та належний контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян.

3.2. Вжити заходів щодо подальшого зменшення звернень громадян до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, інших центральних органів виконавчої влади та виконавчих органів міської ради і спрямувати зусилля на вирішення обґрунтованих заяв і скарг.

3.3. Вжити додаткових невідкладних заходів щодо організації ефективної роботи управлінь міської ради та відділів апарату виконавчого комітету міської ради, які б унеможливили появу нових колективних та повторних звернень громадян, звернень від найбільш уразливих за соціальним станом - пенсіонерів з питань, які найбільше турбують громадян, а саме: з питань комунального господарства та соціального захисту.

3.4. Забезпечити розгляд та надання відповіді заявникам у разі надходження звернень, вирішення яких не потребує додаткового вивчення, не пізніш, як у п’ятнадцятиденний термін від дня їх отримання.

3.5. Забезпечити пересилання звернень громадян за належністю до інших органів, якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень посадових осіб, у п’ятиденний термін, та повідомлення про це заявника.

3.6.      Тримати на постійному контролі розгляд звернень громадян, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України.

3.7. Посилити персональну відповідальність за своєчасний, належний розгляд питань, порушених у зверненнях, що надійшли від громадян.  

4. Керівникам комунальних підприємств сфери житлово-комунального господарства вжити заходів щодо зменшення кількості колективних звернень шляхом покращення якості наданих послуг підпорядкованими підприємствами.

5. Головному спеціалісту по роботі із зверненнями громадян сектору контролю та організаційної роботи апарату виконавчого комітету міської ради Антоніні ЖИВОТОВСЬКІЙ:

5.1. Суворо дотримуватись вимог Закону України «Про звернення громадян» стосовно термінів розгляду звернень громадян, письмових повідомлень громадян про результати розгляду звернень громадян, термінів пересилання звернень за належністю до інших органів.

5.2. Проводити систематичний аналіз стану розгляду звернень громадян, забезпечувати вжиття заходів щодо усунення причин, що породжують порушення законодавства.

5.3. Постійно інформувати міського голову про стан виконавської дисципліни щодо розгляду звернень громадян та факти несвоєчасного подання відповідей відповідальними виконавцями та прояви формального підходу до розгляду питань, порушених заявниками.

5.4. Забезпечити об’єктивне та всебічне висвітлення стану роботи із зверненнями громадян через засоби масової інформації та веб-сайт міста.

                                                                                              Термін: щомісяця 5 числа

5.5. Інформацію щодо виконання пунктів 2.2, 5.2-5.4 рішення надати міському голові до 05 травня 2022 року. 

6. Зняти з контролю рішення виконавчого комітету від 12.11.2021 року №486 «Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян за 9 місяців  2021 року» як таке, що виконане.

7. Контроль за виконанням рішення покласти на керуючого справами виконавчого комітету міської ради Тетяну ДАНИЛЬЧЕНКО.

Міський голова                                                                                     Олег ДЕМЧЕНКО

 


Розробка та підтримка сайта: PervoSOFT
©2024