НОРМАТИВНІ АКТИ
ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА
ВИКОНКОМУ
 
Рішення виконкому


№ 269 від 2022-08-12
Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян у І півріччі 2022 року (оприлюднено 19.08.2022 р.)

ПЕРВОМАЙСЬКА МІСЬКА РАДА
МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ  КОМІТЕТ
РІШЕННЯ

 

Від 12.08.2022     269
       м. Первомайськ

                             

Про забезпечення виконання вимог
Закону України «Про звернення
громадян», актів Президента України,
Кабінету Міністрів України щодо 
звернень громадян у І півріччі 2022 року

 

Керуючись статтею 40 Конституції України в редакції від 01.01.2020 року, на виконання підпункту 1 пункту б частини 1 статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 року № 280/97-ВР, Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 року № 393/96-ВР, Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 «Про затвердження Класифікатора звернень громадян», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади», протягом І півріччя 2022 року проводилась робота щодо розгляду звернень громадян.

Забезпечення реалізації конституційного права кожного громадянина на звернення є одним із пріоритетних напрямків роботи  виконавчого комітету Первомайської міської ради.

За січень-червень 2022 року у виконавчому комітеті міської ради зареєстровано 260 звернень громадян, що на 480 звернень менше, ніж за відповідний період минулого року (740). У тому числі за видами: скарг – 12, заяв – 248; з них: поштою – 159 звернень, на особистому прийомі – 32, через вищі органи влади - 69, кількість яких, порівняно з відповідним періодом минулого року, зменшилась на 167 (за І півріччя 2021 року - 236). За статтю заявників: від осіб жіночої статі надійшло на 60 звернень більше, ніж від осіб чоловічої статі (160/100).

Кількість колективних звернень за І півріччя 2022 року у порівнянні з І півріччям 2021 року зменшилась на 39 (надійшло 16 проти 55). Питання, з якими звертались заявники, це: встановлення лежачих поліцейських, безоплатний проїзд у транспорті (учасники АТО), передача гуртожитку у комунальну власність, комунальні питання, поховання на кладовищі, укріплення дамби (Садове товариство «Зоря»), зміна маршрутки на великий автобус по маршруту № 57 та питання маршруту автобусу «ПМК-226», конфліктна ситуація між мешканцями будинку (вул. Льва Толстого) та ТОВ «Юридична фірма Корнацьких», відновлення роботи центру реабілітації для дітей з інвалідністю, благоустрій території ставка в мікрорайоні «Фрегат», здійснення ямкового ремонту дороги та покіс трави по вул. Київській, аварійний стан будівлі та інші.

За звітний період надійшло 5 (проти 11) неодноразових звернень, інші 255 звернень – первинні (проти 729), не надійшло повторних та дублетних звернень громадян.

Аналіз звернень громадян за категоріями авторів показав, що зменшилась на: 44 кількість питань від інвалідів всіх груп (15/59), 3 - від учасників бойових дій (2/5), 2 - від одиноких матерів (2/4). Кількість звернень від пільгових категорій зменшилась на 57 (надійшло 21 проти 78), питома вага цих звернень склала 8,08% від загальної кількості отриманих звернень, минулого року вони становили 10,54%.

Основні питання, з якими звертались ці категорії заявників: надання матеріальної допомоги, проведення водопостачання, пільговий проїзд у міському транспорті, надання житла, вартість комунальних послуг, заправка особистого автомобіля газом, незаконне будівництво та перепланування,  ремонт газового котла, добросусідські відносини, що виникли через дитячий майданчик, та інші.

Слід звернути увагу на те, що за соціальним станом авторів найбільше звернень надійшло від пенсіонерів – 74, що складає 28,46% від загальної кількості звернень, і це на 110 звернень менше, ніж за І півріччя 2021 року (184); найменше - учнів, студентів та державних службовців (по 1).

Основні питання, з якими звертались ці категорії заявників: матеріальна допомога, пенсійне забезпечення, надання матеріальної допомоги на лікування та ремонт даху, надання гуманітарної допомоги продуктами харчування, миючими засобами та медикаментами, оформлення субсидій, поховання на кладовищі, захист прав споживачів, газопостачання квартири, неправомірні дії роботи ОСББ, добросусідські відносини з прав користування землею та інші.

Станом на 01.07.2022 року відпрацьовано 188 звернень, з них: 50 - вирішено позитивно, надані письмові роз’яснення 136 авторам звернень, надіслано за належністю – 2, відмовлено у задоволенні - 0. Усі звернення відпрацьовані у терміни, визначені статтею 20 Закону України «Про звернення громадян».

Загальна кількість питань, порушених у зверненнях громадянами – 269, що на 490 менше, ніж за І півріччя 2021 року (759). Як і раніше, питомою, порівняно із загальною кількістю порушених питань, залишається кількість питань комунального господарства – 32,71% (за І півріччя 2022 року – 88, за І півріччя 2021 року – 215). Найчастіше громадяни звертались із питаннями щодо вимушеного видалення дерев, водопостачання та водовідведення, частого пориву на лінії водопостачання та скарги на якість води, благоустрою територій міста (ліквідація несанкціонованих сміттєзвалищ, відлов бродячих собак, вивезення сміття, чищення колодязів), ремонту доріг та покосу трави вздовж дороги, встановлення відсутніх люків каналізаційних колодязів, ремонту житла та даху, газопостачання, ремонту зовнішнього освітлення, внутрішньо-будинкових електромереж, відновлення паркану, консервація старого будівельного об’єкту, який знаходиться в аварійному стані, та інші. Гострими залишаються питання соціальної політики та соціального захисту населення – 13,01% (за І півріччя 2022 року – 35, за І півріччя 2021 року – 110), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації – 5,20% (за І півріччя 2022 року – 14, за І півріччя 2021 року – 36), і як показує проведений аналіз, порівняно з відповідним періодом минулого року зменшилась на: 127 кількість питань комунального господарства, 75 - соціального захисту, 22 - забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації.  

Що стосується інших актуальних питань, то у порівнянні з таким же періодом минулого року збільшилась на 1 кількість питань діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин; та зменшилась на: 64 кількість питань житлової політики, 39 - економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва, 20 - охорони здоров’я, 17 - освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності, та діяльності органів місцевого самоврядування, 16 - праці і заробітної плати та аграрної політики і земельних відносин, 15 - транспорту і зв’язку, 2 - сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей, 1 – охорони праці та промислової безпеки.

№ з/п

Найменування питання

Кількість питань за І півріччя 2022 року

% від загальної кількості питань

Кількість питань за І півріччя 2021 року

% від загальної кількості питань

1

2

3

4

5

6

1.

Діяльність об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин

3

1,115

2

0,264

2.

Житлової політики

22

8,178

86

11,33

3.

Економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва

16

5,947

 

55

7,25

4.

Охорони здоров’я

6

2,230

26

3,43

5.

Освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності

10

3,72

27

3,56

6.

Діяльність органів місцевого самоврядування

17

6,319

34

4,479

7.

Праці і заробітної плати

10

3,72

26

3,43

8.

Аграрної політики і земельних відносин

31

11,524

38

5,007

9.

Транспорту і зв’язку

10

3,72

25

3,29

10.

Сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей

5

1,858

7

0,92

11.

Охорона праці та промислова  безпека

1

0,372

2

0,264

12.

Культура та культурна спадщина, туризм

1

0,371

1

0,13

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та з метою збільшення дієвої взаємодії з жителями міста, міським головою продовжена практика проведення як особистих прийомів в адмінприміщенні виконкому, так і виїзних особистих прийомів за місцем роботи громадян та в різних районах Первомайської міської територіальної громади (села Грушівки та КП «Комунсервіс»). За І півріччя 2022 року проведено 4 особистих прийоми, в ході яких прийнято 21 громадянина, та 2 виїзних прийоми, в ході яких прийнято 10 громадян. Заступниками міського голови в ході особистих прийомів прийнято 14 осіб, що зафіксовано в журналах особистого прийому громадян. Усі прийоми проводились відповідно до затверджених графіків (за виключенням тих, що не були проведені у зв’язку з відпусткою, відрядженнями, тимчасовою непрацездатністю).

Основні питання, з яких звертались громадяни під час особистих прийомів: благоустрій, надання пільг, надання матеріальної допомоги на лікування, подальшої долі ДНЗ № 14, виділення земельних ділянок, приватизації житла, а також утримання його у відповідному стані (мешканці гуртожитку по вулиці Василя Жуковського), ліквідації стихійного сміттєзвалища (мешканці вулиці Гвардійців Родімцева) на території колишнього Цегельного заводу та встановлення в мікрорайоні декілька спортивних майданчиків,проїзд великогабаритного транспорту на територію колишньої їдальні Цегельного заводу та інші.

Результативність вирішення порушених під час проведення особистих та виїзних прийомів міського голови питань складає: дано роз’яснення – 26, вирішено позитивно – 5.

Відповідно до затвердженого графіку міським головою та заступниками міського голови проведено 4 «гарячих ліній». На «гарячі лінії» звернулось 4 особи.

В обов’язковому порядку створені умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень. З виїздом на місце за участю заявників розглянуто 205 звернень.

Міським головою взятий під особистий контроль розгляд звернень від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України. Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

Враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» розпорядженням міського голови від 24.01.2022 року №12-р «Про проведення «днів контролю» та оцінки ефективності здійснення контролю за виконанням завдань, визначених актами законодавства» затверджений графік та питання перевірок роботи із зверненнями громадян.

З метою оперативного розгляду звернень громадян та підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Первомайської міської ради розпорядженням міського голови від 23.12.2021 року № 296-р були затверджені графіки особистих та виїзних прийомів, проведення телефонних «гарячих ліній» керівництвом виконавчого комітету міської ради та начальниками управлінь міської ради і відділів апарату виконавчого комітету міської ради у січні-червні 2022 року, які доведено до відома населення через газету «Вісник Первомайська» від 06.01.2022 № 1-2 (1862), розміщено на офіційному сайті Первомайської міської ради та на стендах в вестибюлі адмінприміщення виконавчого комітету на першому та третьому поверхах. Проведення особистих та виїзних прийомів міським головою та керівництвом виконавчого комітету міської ради не планується у зв’язку з російською агресією.

Відповідно до плану роботи виконавчого комітету працює постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян. У зв’язку із кадровими змінами рішенням виконавчого комітету від 15.01.2021 року №20 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 22.01.2016 року №43 «Про затвердження складу постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та Положення про Комісію» внесено зміни у склад постійно діючої комісії.

Питання щодо роботи із зверненнями громадян знаходяться під постійним контролем міського голови, тому щокварталу розглядаються на засіданнях виконавчого комітету Первомайської міської ради.

Стан роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради постійно висвітлюється на офіційному сайті Первомайської міської ради в розділі ВІДКРИТИЙ УРЯД/Зв’язок з громадськістю.

Зважаючи на необхідність постійного удосконалення роботи із зверненнями громадян виконавчий комітет міської ради й надалі приділятиме постійну і неослабну увагу роботі із зверненнями громадян та забезпечуватиме всебічний, об’єктивний розгляд звернень громадян та своєчасне інформування про результати вирішення порушених у зверненнях питань.

Враховуючи вищевикладене та з метою недопущення у подальшому виникнення недоліків у роботі виконавчих органів міської ради по розгляду звернень громадян, підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян, забезпечення постійного зв’язку між органами місцевого самоврядування та громадянами, посилення персональної відповідальності керівників за безумовне виконання Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян виконавчий комітет Первомайської міської ради

 

ВИРІШИВ:

1. Взяти до відома інформацію, підготовлену сектором контролю та організаційної роботи апарату виконавчого комітету міської ради, про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Первомайської міської ради за І півріччя 2022 року.

2. Керуючому справами виконавчого комітету міської ради Тетяні ДАНИЛЬЧЕНКО:

2.1. Забезпечити постійний контроль за організацією роботи із зверненнями громадян.

2.2. При проведенні «днів контролю» забезпечити обов’язкову організацію перевірок щодо дотримання законодавства про звернення громадян в управліннях міської ради та комунальних підприємствах Первомайської міської територіальної громади з урахуванням Показників, за якими оцінюється рівень організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади.

3. Першому заступнику міського голови, заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради, керуючому справами виконавчого комітету міської ради, начальникам управлінь міської ради:

3.1. Забезпечити неухильне виконання та належний контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян.

3.2. Вжити заходів щодо подальшого зменшення звернень громадян до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, інших центральних органів виконавчої влади та виконавчих органів міської ради і спрямувати зусилля на вирішення обґрунтованих заяв і скарг.

3.3. Вжити додаткових невідкладних заходів щодо організації ефективної роботи управлінь міської ради та відділів апарату виконавчого комітету міської ради, які б унеможливили появу нових колективних та повторних звернень громадян, звернень від найбільш уразливих за соціальним станом - пенсіонерів з питань, які найбільше турбують громадян, а саме: з питань комунального господарства та соціального захисту.

3.4. Забезпечити розгляд та надання відповіді заявникам у разі надходження звернень, вирішення яких не потребує додаткового вивчення, не пізніш, як у п’ятнадцятиденний термін від дня їх отримання.

3.5. Забезпечити пересилання звернень громадян за належністю до інших органів, якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень посадових осіб, у п’ятиденний термін, та повідомлення про це заявника.

3.6. Тримати на постійному контролі розгляд звернень громадян, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України.

3.7. Посилити персональну відповідальність за своєчасний, належний розгляд питань, порушених у зверненнях, що надійшли від громадян.  

4. Керівникам комунальних підприємств сфери житлово-комунального господарства вжити заходів щодо зменшення кількості колективних звернень шляхом покращення якості наданих послуг підпорядкованими підприємствами.

5. Головному спеціалісту по роботі із зверненнями громадян сектору контролю та організаційної роботи апарату виконавчого комітету міської ради Антоніні ЖИВОТОВСЬКІЙ:

5.1. Суворо дотримуватись вимог Закону України «Про звернення громадян» стосовно термінів розгляду звернень громадян, письмових повідомлень громадян про результати розгляду звернень громадян, термінів пересилання звернень за належністю до інших органів.

5.2. Проводити систематичний аналіз стану розгляду звернень громадян, забезпечувати вжиття заходів щодо усунення причин, що породжують порушення законодавства.

5.3. Постійно інформувати міського голову про стан виконавської дисципліни щодо розгляду звернень громадян та факти несвоєчасного подання відповідей відповідальними виконавцями та прояви формального підходу до розгляду питань, порушених заявниками.

5.4. Забезпечити об’єктивне та всебічне висвітлення стану роботи із зверненнями громадян через засоби масової інформації та веб-сайт Первомайської міської ради.

                                                                                              Термін: щомісяця 5 числа

5.5. Інформацію щодо виконання пунктів 5.2-5.4 рішення надати міському голові до 04 листопада 2022 року.

6. Зняти з контролю рішення виконавчого комітету від 13.05.2022 року №118 «Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян у І кварталі 2022 року» як таке, що виконане.

7. Контроль за виконанням рішення покласти на керуючого справами виконавчого комітету міської ради Тетяну ДАНИЛЬЧЕНКО.

 

Міський голова                                                                                     Олег ДЕМЧЕНКО


Розробка та підтримка сайта: PervoSOFT
©2024