НОРМАТИВНІ АКТИ
ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА
ВИКОНКОМУ
 
Проекти рішень виконкому


від 2023-10-17
Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян за 9 місяців 2023 року

ПЕРВОМАЙСЬКА МІСЬКА РАДА
МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ  КОМІТЕТ

РІШЕННЯ

 

 

 

від __________ № ___
м. Первомайськ

Про забезпечення виконання вимог
Закону України «Про звернення
громадян», актів Президента України,
Кабінету Міністрів України щодо 
звернень громадян за 9 місяців 2023 року

Керуючись статтею 40 Конституції України в редакції від 01.01.2020 року, на виконання підпункту 1 пункту б частини 1 статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 року № 280/97-ВР, Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 року № 393/96-ВР, Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 «Про затвердження Класифікатора звернень громадян», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади», протягом 9 місяців 2023 року проводилась робота щодо розгляду звернень громадян.

Забезпечення реалізації конституційного права кожного громадянина на звернення є одним із пріоритетних напрямків роботи  виконавчого комітету Первомайської міської ради.

За січень-вересень 2023 року у виконавчому комітеті міської ради зареєстровано 802 звернення громадян, що на 434 звернення більше, ніж за відповідний період минулого року (368). У тому числі за видами: скарг – 24, заяв – 778; з них: поштою – 639  звернення, на особистому прийомі – 163, через вищі органи влади – 106, кількість яких, порівняно з відповідним періодом минулого року, збільшилась на 19 (за 9 місяців 2022 року - 87). За статтю заявників: від осіб жіночої статі надійшло на 326 звернень більше, ніж від осіб чоловічої статі (564/238).

Кількість колективних звернень за 9 місяців 2023 року у порівнянні з з відповідним періодом минулого року збільшилась  на  34 (надійшло 52 проти 18). Питання, з якими звертались заявники, це: безоплатний проїзд у транспорті (учасники АТО), передача гуртожитку у комунальну власність, комунальні питання, поховання на кладовищі, укріплення дамби (Садове товариство «Зоря»), зміна маршрутки на великий автобус по маршруту № 57 та питання маршруту автобусу «ПМК-226», конфліктна ситуація між мешканцями будинку (вул. Льва Толстого) та ТОВ «Юридична фірма Корнацьких», відновлення роботи центру реабілітації для дітей з інвалідністю, благоустрій території ставка в мікрорайоні «Фрегат», здійснення ямкового ремонту дороги та покіс трави по вул. Київській, аварійний стан будівлі, правила добросусідських відносин, видалення сухих дерев, захист прав споживачів, освітлення вулиці, ремонт вулиць,  та інші.

За звітний період надійшло 22 (проти  6) неодноразових звернень, інші 780 звернень – первинні (проти 362), не надійшло повторних та дублетних звернень громадян.

Аналіз звернень громадян за категоріями авторів показав, що збільшилась на: 8 кількість питань від інвалідів всіх груп (30/22), 6 - від одиноких матерів (6/0). Кількість звернень від пільгових категорій збільшилась на 17 (надійшло 45 проти 28), питома вага цих звернень склала 5,61% від загальної кількості отриманих звернень, минулого року вони становили 7,61%.

Основні питання, з якими звертались ці категорії заявників: надання матеріальної допомоги, проведення водопостачання, пільговий проїзд у міському транспорті, надання житла, вартість комунальних послуг, заправка особистого автомобіля газом, незаконне будівництво та перепланування,  ремонт газового котла, добросусідські відносини, що виникли через дитячий майданчик, підключення водопостачання, якість маршрутних перевезень та інші.

Слід звернути увагу на те, що за соціальним станом авторів найбільше звернень надійшло від пенсіонерів – 216, що складає 82,82% від загальної кількості звернень, і це на 108 звернень більше, ніж за 9 місяців 2022 року (108); найменше - учнів, студентів та служителів релігійних організацій (по 1).

Основні питання, з якими звертались ці категорії заявників: матеріальна допомога, пенсійне забезпечення, надання матеріальної допомоги на лікування та ремонт даху, надання гуманітарної допомоги продуктами харчування, миючими засобами та медикаментами, оформлення субсидій, поховання на кладовищі, захист прав споживачів, газопостачання квартири, неправомірні дії роботи ОСББ, добросусідські відносини з прав користування землею, ремонт дороги, забезпечення житлом, надати дрова, благоустрій вулиці, надання дозволу на користування приміщенням  та інші.

Станом на 01.10.2023 року відпрацьовано 736 звернення, з них: 322 - вирішено позитивно, надані письмові роз’яснення - 413 авторам звернень, надіслано за належністю – 1, відмовлено у задоволенні – 0, чекають відповіді - 66. Усі звернення відпрацьовані у терміни, визначені статтею 20 Закону України «Про звернення громадян».

Загальна кількість питань, порушених у зверненнях громадянами – 836, що на 459  більше, ніж за 9 місяців 2022 року (377). Як і раніше, питомою, порівняно із загальною кількістю порушених питань, залишається кількість питань комунального господарства – 45,57% (за 9 місяців 2023 року – 381, за 9 місяців 2022 року – 132). Найчастіше громадяни звертались із питаннями щодо вимушеного видалення дерев, водопостачання та водовідведення, частого пориву на лінії водопостачання та скарги на якість води, благоустрою територій міста (ліквідація несанкціонованих сміттєзвалищ, відлов бродячих собак, вивезення сміття, чищення колодязів), ремонту доріг та покосу трави вздовж дороги, встановлення відсутніх люків каналізаційних колодязів, ремонту житла та даху, газопостачання, ремонту зовнішнього освітлення, внутрішньо-будинкових електромереж, відновлення паркану, консервація старого будівельного об’єкту, який знаходиться в аварійному стані, та інші.

Гострими залишаються питання соціальної політики та соціального захисту населення – 7,54% (за 9 місяців 2023 року –  63, за 9 місяців 2022 року – 50), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації – 2,75% (за 9 місяців 2023 року – 23, за 9 місяців 2022 року – 16), і як показує проведений аналіз, порівняно з відповідним періодом минулого року збільшилась на: 249 кількість питань комунального господарства, 13 - соціального захисту, 7 - забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації.

Що стосується інших актуальних питань, то у порівнянні з таким же періодом минулого року збільшилась на 28 - аграрної політики і земельних відносин, 22 - сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей, 21 - житлової політики,  4 – культури та культурної спадщини, туризму та молоді, фізичної культури і спорту, 3 - охорони здоров’я та праці і заробітної плати,  1 - транспорту і зв’язку; залишились на рівні лише питання діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин та  освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності.

№ з/п

Найменування питання

Кількість питань за 9 місяців 2023 року

% від загальної кількості питань

Кількість питань за 9 місяців 2022 року

% від загальної кількості питань

1

2

3

4

5

6

1

Аграрної політики і земельних відносин

68

8,13

40

10,61

1

2

3

4

5

6

2

Сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей

29

3,47

7

1,86

3

Житлової політики

49

5,86

28

7,43

4

Культури та культурної спадщини, туризму

6

0,72

2

0,53

5

Молоді, фізичної культури і спорту

4

0,48

0

0

6

Охорони здоров’я

9

1,08

6

1,59

7

Праці і заробітної плати

17

2,03

14

3,71

8

Транспорту і зв’язку

15

1,79

14

3,71

9

Освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності

12

1,44

12

3,18

10

Державного будівництва, адміністративно-територіального устрою

6

0,72

8

2,12

11

Інші

154

18,42

48

12,73

 

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та з метою збільшення дієвої взаємодії з жителями громади, міським головою продовжена практика проведення як особистих прийомів в  адмінприміщенні виконавчого комітету міської ради, так і виїзних особистих прийомів за місцем роботи громадян та в різних районах Первомайської міської територіальної громади (села Кінецьпіль, Грушівка, Підгородна,  Кам’яна Балка, Чаусове Друге,  Первомайська гімназія №5, №7,  №9,  №3,  Первомайський ліцей «ПРЕСТИЖ»,  Первомайська гімназія №7 Первомайської міської ради Миколаївської області,  КП «Комунсервіс», квартальні комітети №№53, 17, 42). За  9 місяців  2023 року проведено 11 особистих  прийомів, в ході якого прийнято 62  громадянина, та 15 виїзних прийомів, в ході яких прийнято 101 особа. Заступниками міського голови в ході 103 особистих прийомів прийнято  211  осіб, що зафіксовано в журналах особистого прийому громадян. Усі прийоми проводились відповідно до затверджених графіків (за виключенням тих, що не були проведені у зв’язку з відпусткою, відрядженнями, тимчасовою непрацездатністю).

Основні питання, з яких звертались громадяни під час особистих прийомів: заміна дорожнього покриття, надання матеріальної допомоги на лікування, порушення правила добросусідства, ремонт дороги, освітлення вулиці, водопостачання  та інші.

Результативність вирішення порушених під час проведення особистих та виїзних прийомів міського голови питань складає: дано роз’яснення – 87, вирішено позитивно – 62, чекають відповіді – 14.

Відповідно до затвердженого графіку міським головою та заступниками міського голови проведено 62 «гарячих ліній». На «гарячі лінії» звернулось 17 осіб.

В обов’язковому порядку створені умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень. З виїздом на місце за участю заявників розглянуто 584 звернення.

Міським головою взятий під особистий контроль розгляд звернень від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв України. Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

       З метою оперативного розгляду звернень громадян та підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Первомайської міської ради  розпорядженням  міського  голови  від   28.06.2023 року  №128-р «Про організацію особистих, виїзних прийомів громадян, проведення  телефонних «гарячих  ліній»  керівництвом виконавчого комітету міської ради у липні-грудні  2023 року» затверджений графік проведення особистих прийомів громадян міським головою, першим заступником міського голови, заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради, керуючим  справами виконавчого комітету міської ради, старостами старостинських округів Первомайської міської  територіальної громади на липень-грудень 2023 року, графік проведення телефонної «гарячої лінії» міським головою, першим заступником  міського голови, заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради,  керуючим  справами виконавчого комітету міської ради, старостами старостинських округів Первомайської міської  територіальної громади на липень-грудень 2023 року,  графік проведення  особистих прийомів та телефонних «гарячих ліній»  начальниками управлінь міської ради та виконавчого  комітету,  відділів апарату виконавчого комітету міської ради на липень-грудень  2023 року.

Розпорядженням  міського  голови  від  25.09.2023 року  №206-р «Про організацію виїзних прийомів громадян міським головою у жовтні  2023 року» затверджений графік проведення  виїзних прийомів громадян міським головою на жовтень 2023 року, який розміщено на офіційному сайті Первомайської міської ради та на стендах в вестибюлі адмінприміщення виконавчого комітету міської ради на першому та третьому поверхах.

Відповідно до плану роботи виконавчого комітету працює постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян. У зв’язку із кадровими змінами рішенням виконавчого комітету від 15.01.2021 року №20 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 22.01.2016 року №43 «Про затвердження складу постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та Положення про Комісію» внесено зміни у склад постійно діючої комісії.

Питання щодо роботи із зверненнями громадян знаходяться під постійним контролем міського голови та начальника обласної військової адміністрації, тому щокварталу розглядаються на засіданнях виконавчого комітету, щомісяця на виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 21.02.2008 року № 73-р «Про забезпечення виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» надаються інформації про роботу із зверненнями громадян у виконавчому комітеті  Первомайської міської ради.

Стан роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради постійно висвітлюється на офіційному сайті Первомайської міської ради в розділі ВІДКРИТИЙ УРЯД/Зв’язок з громадськістю.

Зважаючи на необхідність постійного удосконалення роботи із зверненнями громадян виконавчий комітет міської ради й надалі приділятиме постійну і неослабну увагу роботі із зверненнями громадян та забезпечуватиме всебічний, об’єктивний розгляд звернень громадян та своєчасне інформування про результати вирішення порушених у зверненнях питань.

Враховуючи вищевикладене та з метою недопущення у подальшому виникнення недоліків у роботі виконавчих органів міської ради по розгляду звернень громадян, підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян, забезпечення постійного зв’язку між органами місцевого самоврядування та громадянами, посилення персональної відповідальності керівників за безумовне виконання Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян виконавчий комітет Первомайської міської ради 

ВИРІШИВ:

1.Взяти до відома інформацію, підготовлену сектором контролю та організаційної роботи апарату виконавчого комітету міської ради, про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Первомайської міської ради за  9 місяців  2023 року.

2.Керуючому справами виконавчого комітету міської ради Тетяні ДАНИЛЬЧЕНКО:

2.1.Забезпечити постійний контроль за організацією роботи із зверненнями громадян.

3.Першому заступнику міського голови, заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради, керуючому справами виконавчого комітету міської ради, начальникам управлінь міської ради:

3.1.Забезпечити неухильне виконання та належний контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян.

3.2.Вжити заходів щодо подальшого зменшення звернень громадян до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, інших центральних органів виконавчої влади та виконавчих органів міської ради і спрямувати зусилля на вирішення обґрунтованих заяв і скарг.

3.3.Вжити додаткових невідкладних заходів щодо організації ефективної роботи управлінь міської ради та відділів апарату виконавчого комітету міської ради, які б унеможливили появу нових колективних та повторних звернень громадян, звернень від найбільш уразливих за соціальним станом - пенсіонерів з питань, які найбільше турбують громадян, а саме: з питань комунального господарства та соціального захисту.

3.4.Забезпечити розгляд та надання відповіді заявникам у разі надходження звернень, вирішення яких не потребує додаткового вивчення, не пізніш, як у п’ятнадцятиденний термін від дня їх отримання.

3.5.Забезпечити пересилання звернень громадян за належністю до інших органів, якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень посадових осіб, у п’ятиденний термін, та повідомлення про це заявника.

3.6.Тримати на постійному контролі розгляд звернень громадян, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв України.

3.7.Посилити персональну відповідальність за своєчасний, належний розгляд питань, порушених у зверненнях, що надійшли від громадян.  

4.Керівникам комунальних підприємств сфери житлово-комунального господарства вжити заходів щодо зменшення кількості колективних звернень шляхом покращення якості наданих послуг підпорядкованими підприємствами.

5. Головному спеціалісту по роботі із зверненнями громадян сектору контролю та організаційної роботи апарату виконавчого комітету міської ради Антоніні ЖИВОТОВСЬКІЙ:

5.1. Суворо дотримуватись вимог Закону України «Про звернення громадян» стосовно термінів розгляду звернень громадян, письмових повідомлень громадян про результати розгляду звернень громадян, термінів пересилання звернень за належністю до інших органів.

5.2. Проводити систематичний аналіз стану розгляду звернень громадян, забезпечувати вжиття заходів щодо усунення причин, що призводять порушення законодавства.

5.3. Постійно інформувати міського голову про стан виконавської дисципліни щодо розгляду звернень громадян та факти несвоєчасного подання відповідей відповідальними виконавцями та прояви формального підходу до розгляду питань, порушених заявниками.

5.4. Забезпечити об’єктивне та всебічне висвітлення стану роботи із зверненнями громадян через засоби масової інформації та офіційному веб-сайті  Первомайської міської ради.

                                                                                              Термін: щомісяця 5 числа

5.5. Інформацію щодо виконання пунктів  5.2-5.4 рішення надати міському голові до 05 лютого 2024 року.

6. Зняти з контролю рішення виконавчого комітету від 11.08.2023 року №385 «Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян  у І півріччі  2023 року» як таке, що виконане.

7. Контроль за виконанням рішення покласти на керуючого справами виконавчого комітету міської ради Тетяну ДАНИЛЬЧЕНКО.

Міський голова                                                                          Олег ДЕМЧЕНКО


Розробка та підтримка сайта: PervoSOFT
©2024