НОРМАТИВНІ АКТИ
ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА
ВИКОНКОМУ
 
Проекти рішень виконкому


від 2024-04-12
Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян у І кварталі 2024 року

ПЕРВОМАЙСЬКА МІСЬКА РАДА
МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ  КОМІТЕТ
РІШЕННЯ

від  ___________  №______
       м. Первомайськ

 

Про забезпечення виконання вимог
Закону України «Про звернення
громадян», актів Президента України,
Кабінету Міністрів України щодо 
звернень громадян у І кварталі 2024 року

 

        Керуючись статтею 40 Конституції України в редакції від 01.01.2020 року, на виконання підпункту 1 пункту б частини 1 статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 року № 280/97-ВР, Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 року № 393/96-ВР, Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 «Про затвердження Класифікатора звернень громадян», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади», протягом І кварталу 2024 року проводилась робота щодо розгляду звернень громадян.

Забезпечення реалізації конституційного права кожного громадянина на звернення є одним із пріоритетних напрямків роботи  виконавчого комітету Первомайської міської ради.

За січень-березень 2024 року у виконавчому комітеті міської ради зареєстровано 185 звернень громадян, що на 44 звернення менше, ніж за відповідний період минулого року (229). У тому числі за видами: скарг - 2, заяв – 183; з них: поштою –162  звернення, на особистому прийомі – 23, в тому числі через вищі органи влади - 45, кількість яких, порівняно з відповідним періодом минулого року, збільшилась на 19 (за І квартал 2023 року - 26). За статтю заявників: від осіб жіночої статі надійшло на 51 звернення більше, ніж від осіб чоловічої статі (118/67).

Кількість колективних звернень за І квартал 2024 року у порівнянні з І кварталом 2023 року збільшилася на 3 (надійшло 10 проти 7). Питання, з якими звертались заявники - ремонт дороги, аварійні дерева, перейменування вулиці міста, наявність бродячих собак, правила добросусідства, комунальні питання та інші.

За звітний період неодноразових звернень  надійшло 3 (у 2023 році не надходили), 182 звернення – первинні (проти 229), не надійшло повторних та дублетних звернень громадян.

Аналіз звернень громадян за категоріями авторів показав, що збільшилася на: 1 - кількість питань від одиноких матерів (1/0), 2 - від  учасників бойових дій (3/1); від інвалідів всіх груп кількість зменшилася на 2 (7/9). Кількість звернень від пільгових категорій збільшилась на 10 (надійшло 30 проти 20), питома вага цих звернень склала 16,22% від загальної кількості отриманих звернень, минулого року вони становили 8,73%.

Основні питання, з якими звертались ці категорії заявників: надання матеріальної допомоги, забезпечення дровами, підвищення тарифів на комунальні послуги та інші.

Слід звернути увагу на те, що за соціальним станом авторів найбільше звернень надійшло від пенсіонерів – 43, що складає 23,24% від загальної кількості звернень, і це на 8 звернень менше, ніж за І квартал 2023 року (51).

Основні питання, з якими звертались ці категорії заявників: матеріальна допомога на лікування, ремонт дорожнього покриття, оформлення субсидій, повірка водолічильників та інші.

Станом на 01.04.2024 року відпрацьовано  126  звернень  громадян, з них: розглянуто позитивно – 43,  надано роз’яснення – 83. Чекають відповіді –59.

Усі звернення відпрацьовані у терміни, визначені статтею 20 Закону України «Про звернення громадян».

Загальна кількість питань, порушених у зверненнях громадянами –189, що на 47 менше, ніж за І квартал 2023 року (236). Як і раніше, питомою, порівняно із загальною кількістю порушених питань, залишається кількість питань комунального господарства – 30,15% (за  І  квартал 2024 року – 57, за І квартал 2023 року – 69).

Найчастіше громадяни звертались із питаннями щодо вимушеного видалення дерев, ремонту доріг, встановлення відсутніх кришок люків каналізаційних колодязів, забезпечення дровами, благоустрою територій міста (ліквідація несанкціонованих сміттєзвалищ, відлов бродячих собак, вивезення сміття, чищення колодязів), ремонту житла, проведення земляних робіт, тарифів, відмови від сплати за надані послуги, перерахунок за житлово-комунальні послуги, перейменування вулиць, водопостачання та водовідведення, ремонту зовнішнього освітлення, внутрішньо-будинкових електромереж та інші. Гострими залишаються питання соціальної політики та соціального захисту населення – 20,10% (за І квартал 2024 року – 38, за І квартал 2023 року – 24), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації – 4,76% (за І квартал 2024 року – 9, за І квартал 2023 року – 5), і як показує проведений аналіз, порівняно з відповідним періодом минулого року збільшилась на: 14 кількість питань соціального захисту, 4 - забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації та зменшилась на 12 - кількість питань комунального господарства.  

Що стосується інших актуальних питань, то у порівнянні з таким же періодом минулого року зменшилась на: 28 кількість питань транспорту і зв’язку, 25 - економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва, 18 - житлової політики, 1 - сімейної та гендерної політики, освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності; збільшилась на 5 кількість питань культури та культурної спадщини, туризму, 4 - аграрної політики і земельних відносин,  1 - праці і заробітної плати, залишились на рівні питання охорони здоров’я.  

№ з/п

Найменування питання

Кількість питань за І квартал 2024 року

% від загальної кількості питань

Кількість питань за І квартал 2023 року

% від загальної кількості питань

1

2

3

4

5

6

1

Транспорту і зв’язку

2

1,05

30

12,71

2

Економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва

3

1,57

28

11,86

3

Житлової політики

8

4,22

26

11,02

4

Сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей

4

2,11

5

2,12

5

Освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності

5

2,63

6

2,54

6

Охорони здоров’я

1

0,52

1

0,42

7

Культури та культурної спадщини, туризму

5

2,63

-

-

8

Аграрної політики і земельних відносин

19

10,05

15

6,36

9

Праці і заробітної плати

5

2,63

4

1,69

10

Інші

35

18,51

17

7,20

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та з метою збільшення дієвої взаємодії з жителями громади, міським головою продовжена практика проведення як особистих прийомів в адмінприміщенні виконавчого комітету міської ради, так і виїзних особистих прийомів за місцем роботи громадян та в різних районах Первомайської міської територіальної громади (села Кам’яна  Балка, Грушівка, Підгородна,  Чаусове  Друге). За І квартал 2024 року проведено 4 особистих  прийоми, в ході якого прийнято 10  громадян, та 4 виїзних прийомів, в ході яких прийнято 13 громадян. Заступниками міського голови в ході особистих прийомів прийнято 61 особу, що зафіксовано в журналах особистого прийому громадян. Усі прийоми проводились відповідно до затверджених графіків (за виключенням тих, що не були проведені у зв’язку з відпусткою, відрядженнями, тимчасовою непрацездатністю).

Основні питання, з яких звертались громадяни під час особистих прийомів: ремонт дорожнього покриття, облаштування тротуарів та встановлення зупинок громадського транспорту, встановлення вуличного освітлення, проблемні питання водовідведення, благоустрою вулиць громади, надання матеріальної допомоги батькам військовослужбовця та пільговим категоріям населення, вирішення майнових і земельних питань та інші.

Результативність вирішення порушених під час проведення особистих та виїзних прийомів міського голови питань складає: дано роз’яснення – 15, вирішено позитивно – 4, чекають відповіді – 4.

Відповідно до затвердженого графіку міським головою та заступниками міського голови проведено 3 «гарячих ліній». На «гарячі лінії» звернулось 2 особи.

В обов’язковому порядку створені умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень. З виїздом на місце за участю заявників розглянуто 120 звернень.

Міським головою взятий під особистий контроль розгляд звернень від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України. Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

З метою оперативного розгляду звернень громадян та підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Первомайської міської ради розпорядженням міського голови від  25.12.2023 року №276-р «Про організацію особистих, виїзних прийомів громадян, проведення  телефонних «гарячих  ліній»  керівництвом виконавчого комітету міської ради у січні-червні 2024 року» затверджений графік проведення особистих прийомів громадян міським головою, першим заступником міського голови, заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради, керуючим  справами виконавчого комітету міської ради, старостами старостинських округів Первомайської міської  територіальної громади на січень-червень 2024 року,  графік проведення виїзних прийомів громадян міським головою на січень 2024 року,  графік проведення телефонних  «гарячих  ліній» міським головою, першим заступником  міського голови, заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради,  керуючим  справами виконавчого комітету міської ради, старостами старостинських округів Первомайської міської  територіальної громади на січень-червень 2024 року, графік проведення  особистих прийомів та телефонних «гарячих ліній»  начальниками управлінь міської ради та виконавчого комітету, відділів апарату виконавчого комітету міської ради на січень-червень 2024 року.   Розпорядженням міського голови від  22.01.2024 року №9-р «Про організацію виїзних прийомів громадян міським головою у лютому 2024 року», затверджений графік проведення виїзних прийомів громадян міським головою на лютий 2024 року, розпорядженням міського голови від  28.02.2024 року №40-р «Про організацію виїзних прийомів громадян міським головою у березні  2024 року», затверджений графік проведення виїзних прийомів громадян міським головою на березень 2024 року

 які розміщено на офіційному сайті Первомайської міської ради та на стендах в вестибюлі  адмінприміщення  виконавчого комітету міської ради на першому та третьому поверхах.

Відповідно до плану роботи виконавчого комітету працює постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян. У зв’язку із кадровими змінами рішенням виконавчого комітету від 15.01.2021 року №20 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 22.01.2016 року №43 «Про затвердження складу постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та Положення про Комісію» внесено зміни у склад постійно діючої комісії.

Питання щодо роботи із зверненнями громадян знаходяться під постійним контролем міського голови та начальника обласної військової адміністрації, тому щокварталу розглядаються на засіданнях виконавчого комітету, щомісяця на виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 21.02.2008 року № 73-р «Про забезпечення виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» надаються інформації про роботу із зверненнями громадян у виконавчому комітеті  Первомайської міської ради.

Стан роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради постійно висвітлюється на офіційному сайті Первомайської міської ради в розділі ВІДКРИТИЙ УРЯД/Зв’язок з громадськістю.

Зважаючи на необхідність постійного удосконалення роботи із зверненнями громадян виконавчий комітет міської ради й надалі приділятиме постійну і неослабну увагу роботі із зверненнями громадян та забезпечуватиме всебічний, об’єктивний розгляд звернень громадян та своєчасне інформування про результати вирішення порушених у зверненнях питань.

Враховуючи вищевикладене та з метою недопущення у подальшому виникнення недоліків у роботі виконавчих органів міської ради по розгляду звернень громадян, підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян, забезпечення постійного зв’язку між органами місцевого самоврядування та громадянами, посилення персональної відповідальності керівників за безумовне виконання Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян виконавчий комітет Первомайської міської ради

 

ВИРІШИВ:

1. Взяти до відома інформацію, підготовлену сектором контролю та організаційної роботи апарату виконавчого комітету міської ради, про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Первомайської міської ради за І квартал 2024 року.

2. Керуючому справами виконавчого комітету міської ради Тетяні ДАНИЛЬЧЕНКО:

2.1. Забезпечити постійний контроль за організацією роботи із зверненнями громадян.

3. Першому заступнику міського голови, заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради, керуючому справами виконавчого комітету міської ради, начальникам управлінь міської ради:

3.1. Забезпечити неухильне виконання та належний контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян.

3.2. Вжити заходів щодо подальшого зменшення звернень громадян до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, інших центральних органів виконавчої влади та виконавчих органів міської ради і спрямувати зусилля на вирішення обґрунтованих заяв і скарг.

3.3.  Вжити додаткових невідкладних заходів щодо організації ефективної роботи управлінь міської ради та відділів апарату виконавчого комітету міської ради, які б унеможливили появу нових колективних та повторних звернень громадян, звернень від найбільш уразливих за соціальним станом - пенсіонерів з питань, які найбільше турбують громадян, а саме: з питань комунального господарства та соціального захисту.

3.4. Забезпечити розгляд та надання відповіді заявникам у разі надходження звернень, вирішення яких не потребує додаткового вивчення, не пізніш, як у п’ятнадцятиденний термін від дня їх отримання.

3.5.  Забезпечити пересилання звернень громадян за належністю до інших органів, якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень посадових осіб, у п’ятиденний термін, та повідомлення про це заявника.

3.6. Тримати на постійному контролі розгляд звернень  громадян, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці,  Героїв України.

3.7. Посилити персональну відповідальність за своєчасний, належний розгляд питань, порушених у зверненнях, що надійшли від громадян.   

4. Керівникам комунальних підприємств сфери житлово-комунального господарства вжити заходів щодо зменшення кількості колективних звернень шляхом покращення якості наданих послуг підпорядкованими підприємствами.

5. Головному спеціалісту по роботі із зверненнями громадян сектору контролю та організаційної роботи апарату виконавчого комітету міської ради Антоніні ЖИВОТОВСЬКІЙ:

5.1. Суворо дотримуватись вимог Закону України «Про звернення громадян» стосовно термінів розгляду звернень громадян, письмових повідомлень громадян про результати розгляду звернень громадян, термінів пересилання звернень за належністю до інших органів.

5.2. Проводити систематичний аналіз стану розгляду звернень громадян, забезпечувати вжиття заходів щодо усунення причин, що призводять порушення законодавства.

5.3. Постійно інформувати міського голову про стан виконавської дисципліни щодо розгляду звернень громадян та факти несвоєчасного подання відповідей відповідальними виконавцями та прояви формального підходу до розгляду питань, порушених заявниками.

5.4. Забезпечити об’єктивне та всебічне висвітлення стану роботи із зверненнями громадян через засоби масової інформації та офіційному веб-сайті  Первомайської міської ради.

                                                                                                Термін: щомісяця 5 числа

5.5. Інформацію щодо виконання пунктів  5.2-5.4 рішення надати міському голові до 05 липня 2024 року.

6. Зняти з контролю рішення виконавчого комітету від 09.02.2024 року №81 «Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян у 2023 році» як таке, що виконане.

7. Контроль за виконанням рішення покласти на керуючого справами виконавчого комітету міської ради Тетяну ДАНИЛЬЧЕНКО.

 

Міський голова                                                                       Олег ДЕМЧЕНКО


Розробка та підтримка сайта: PervoSOFT
©2024