НОРМАТИВНІ АКТИ
ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА
ВИКОНКОМУ
 
Проекти рішень виконкому


від 2014-10-24
Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян за 9 місяців 2014 року

Проект

ПЕРВОМАЙСЬКА МІСЬКА РАДА
МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

РІШЕННЯ

від __________ № ___
м. Первомайськ

Про забезпечення виконання вимог
Закону України «Про звернення
громадян», актів Президента України,
Кабінету Міністрів України щодо
звернень громадян за 9 місяців 2014 року

Керуючись статтею 40 Конституції України, на виконання підпункту 1 пункту б частини 1 статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року №858 «Про затвердження Класифікатора звернень громадян», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади», розділу 35 Регламенту роботи виконавчого комітету міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету від 10.12.2010 року №778, протягом 9 місяців 2014 року проводилась робота щодо розгляду звернень громадян.

За січень-вересень 2014 року до виконавчого комітету міської ради надійшло 868 звернень громадян, що на 102 звернення менше, ніж за відповідний період минулого року (970). У тому числі за видами: скарг – 88, заяв – 780, з них: поштою – 450 звернень, на особистому прийомі – 196, через уповноважену особу – 1 та 221 – через вищі органи влади, кількість яких, порівняно з відповідним періодом минулого року, зменшилась на 66 (за 9 місяців 2013 - 287). За статтю заявників: від осіб жіночої статі надійшло на 234 звернення більше, ніж від осіб чоловічої статі (551/317).

Кількість колективних звернень за 9 місяців поточного року порівняно з відповідним періодом 2013 року зменшилась на 7 (надійшло 62 проти 69). Основні питання, з якими звертались заявники, це ремонт даху багатоповерхівок, ліфтів, освітлення вулиць, ліквідація стихійного ринку, прийняття мір до безпритульних собак.

За звітний період зменшилась на 8 кількість повторних звернень громадян (надійшло 9 проти 17). Питання, що порушуються у повторних зверненнях, це допомога у проведенні індивідуального опалення, ремонт житла, ліфту, надання матеріальної допомоги. Також за звітний період надійшло 10 дублетних та 66 неодноразових звернень, інші 783 звернення – первинні.

Аналіз звернень громадян за категоріями авторів показав, що збільшилась на 1 кількість звернень від осіб, які постраждали від аварії на ЧАЕС (3/2), на 3 - від багатодітних сімей (12/9), на 5 – від інвалідів всіх груп (67/62), на 15 - одиноких матерів (21/6), зменшилась на 2 кількість звернень від учасників Великої Вітчизняної війни (16/18), на 12 - від ветеранів праці (0/12). Не дивлячись на те, що кількість звернень від пільгових категорій зменшилась на 10 (надійшло 151 проти 161), питома вага цих звернень склала 17,4% від загальної кількості отриманих звернень, минулого року вони становили 16,6%. Основні питання, з якими звертались ці категорії заявників: надання матеріальної допомоги, житла, забезпечення дровами, заміна котла, проведення індивідуального опалення та інші.

Слід звернути увагу на те, що за соціальним станом авторів найбільше звернень надійшло від пенсіонерів – 427, що складає 49,19% від загальної кількості звернень, хоча це на 122 звернення менше, ніж за 9 місяців 2013 року (549); найменше – від служителів релігійних організацій - 3.

Станом на 01.10.2014 року відпрацьовано 815 звернень, з них: 233- вирішено позитивно, надані письмові роз’яснення 574 авторам звернень, 8 – направлено за належністю. Усі звернення відпрацьовані у терміни, визначені статтею 20 Закону України «Про звернення громадян».

Загальна кількість питань, порушених у зверненнях громадянами – 942, що на 68 або 6,73% менше, ніж за 9 місяців 2013 року (1010). Як і раніше, питомою, порівняно із загальною кількістю піднятих питань, залишається кількість питань комунального господарства – 36,94% (9 місяців 2014 року – 348, 9 місяців 2013 року - 475). Найчастіше громадяни звертались із питаннями щодо ремонту дахів будинків, доріг, благоустрою територій, перерахунку плати за комунальні послуги, освітлення вулиць, надання дозволу на встановлення індивідуального опалення, недопущення підняття тарифу на водовідведення-водопостачання. Гострими залишаються питання соціального захисту – 14,75% (9 місяців 2014 року – 139, 9 місяців 2013 року - 120), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 9,13% (9 місяців 2014 року – 86, 9 місяців 2013 року - 76), і як показує проведений аналіз, порівняно з 9 місяцями 2013 року зменшилась на 127 кількість питань комунального господарства, збільшилась на 19 - кількість питань соціального захисту, на 10 - забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян.

Окрім вказаних питань, також порушувались питання:

№ п/п

Найменування питання

Кількість питань за 9 місяців 2014 року

% від загальної кількості питань

Кількість питань за 9 місяців 2013 року

% від загальної кількості питань

1.

Економічної, цінової політики та підприємництва

70

7,43

51

5,05

2.

Житлової політики

67

7,11

78

7,72

3.

Аграрної політики і земельних відносин

63

6,69

77

7,62

4.

Транспорту і зв’язку

 

36

3,82

28

2,77

5.

Охорони здоров’я

 

25

2,65

24

2,38

6.

Сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту

25

2,65

30

2,97

7.

Державного будівництва, адміністративно-територіального устрою

23

2,44

0

0

8.

Культури та культурної спадщини, туризму

13

1,38

18

1,78

9.

Освіти, науки та інтелектуальної власності

11

1,17

5

0,49

10.

Праці і заробітної плати

10

1,06

17

1,68

11.

Діяльність місцевих органів виконавчої влади

 

8

0,85

1

0,1

12.

Діяльність об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин

5

0,53

1

0,1

13.

Діяльність органів місцевого самоврядування

5

0,53

2

0,2

14.

Екології та природних ресурсів

3

0,32

1

0,1

15.

Фінансової, податкової, митної політики

2

0,21

6

0,59

16.

Інформаційної політики, діяльності засобів масової інформації

2

0,21

0

0

17.

Обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин

1

0,1

0

0

 

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та з метою збільшення дієвої взаємодії з жителями міста, міським головою продовжена практика проведення як особистих прийомів в адмінприміщенні виконкому, так і виїзних особистих прийомів за місцем роботи громадян та в різних мікрорайонах міста (в ЗОШ №№ 9, 12, 15, на квартальних комітетах №№ 15, 20, 40, 45, 65, 67). За 9 місяців 2014 року проведено 16 особистих прийомів, в ході яких прийнято 140 громадян та 9 виїзних прийомів, в ході яких прийнято 49 громадян. Заступниками міського голови в ході особистих прийомів прийнято 195 осіб, що зафіксовано в журналах особистого прийому громадян. Усі прийоми проводились відповідно до затверджених графіків (за виключенням тих, що не були проведені у зв’язку з відпусткою, відрядженнями або тимчасовою непрацездатністю).

Основні питання, з яких звертались громадяни під час особистих прийомів: ремонт дорожнього покриття, газифікація житлових будинків, ремонт покрівлі багатоповерхівок, надання житла, надання матеріальної допомоги, покращення житлових умов та інші.

Відповідно до затвердженого графіку функціонують телефонні «гарячі лінії», яких проведено міським головою та заступниками міського голови – 49. На «гарячі лінії» звернулося 48 осіб.

В обов’язковому порядку створені умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень. З виїздом на місце за участю заявників розглянуто 510 звернень.

Міським головою взятий під особистий контроль розгляд звернень від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України. За 9 місяців 2014 року розглянуто 6 звернень від інвалідів Великої Вітчизняної війни. Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

Враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» розпорядженням міського голови від 24.01.2014 року № 24-р «Про проведення «днів контролю» затверджений графік та питання перевірок роботи із зверненнями громадян.

За 9 місяців 2014 року проведено 8 перевірок додержання законодавства про звернення громадян в управліннях міської ради: містобудування, архітектури, комунальної власності та земельних питань, освіти, економіки, культури, національностей, релігій, молоді та спорту, соціального захисту населення, житлово-комунального господарства, Первомайському міському центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді та Первомайській центральній міській багатопрофільній лікарні. Результати перевірок показали, що керівниками перевірених установ забезпечується виконання та контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян. Звіти про проведення зазначених перевірок розміщені на сайті міста.

З метою реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до органів влади та місцевого самоврядування та підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради розпорядженням міського голови від 02.06.2014 року № 166-р затверджені графіки особистих та виїзного прийомів, проведення «гарячої лінії» керівництвом виконавчого комітету міської ради та начальниками управлінь і служб міської ради, відділів апарату виконавчого комітету міської ради на липень-грудень 2014 року, які доведено до відома населення через газету «Вісник Первомайська», розміщено на офіційному сайті міста та на стендах в вестибюлі адмінприміщення виконкому на першому та третьому поверхах.

Відповідно до плану роботи працює постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян, новий склад якої затверджений рішенням виконавчого комітету від 11.07.2014 року № 324 «Про затвердження складу постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та Положення про Комісію».

Питання щодо роботи із зверненнями громадян знаходяться під постійним контролем міського голови та голови облдержадміністрації, тому щокварталу розглядаються на засіданнях виконавчого комітету, щомісяця на виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 21.02.2008 року № 73-р надаються інформації про роботу із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради, у червні та серпні 2014 року на розширених нарадах при міському голові з керівниками місцевих підприємств, установ, організацій державної форми власності, комунальних підприємств, управлінь та служб міської ради, відділів апарату виконавчого комітету міської ради з питань життєдіяльності міста проведене особисте звітування начальників управлінь міської ради: соціального захисту населення та містобудування, архітектури, комунальної власності та земельних питань про стан цієї роботи.

Стан роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради постійно висвітлюється на сайті міста Первомайська.

Враховуючи вищевикладене та з метою усунення недоліків у роботі виконавчих органів міської ради по розгляду звернень громадян, підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян, забезпечення постійного зв’язку між органами місцевого самоврядування та громадянами, посилення персональної відповідальності керівників за безумовне виконання Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян виконавчий комітет Первомайської міської ради

ВИРІШИВ:

1. Інформацію завідувача сектору контролю апарату виконавчого комітету міської ради Постернак Л.Ф. про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Первомайської міської ради за 9 місяців 2014 року взяти до відома.

2. Керуючій справами виконавчого комітету міської ради Мезенцевій І.А.:

2.1. Забезпечити постійний контроль за організацією роботи із зверненнями громадян.

2.2. При проведенні «днів контролю» забезпечити обов’язкову організацію перевірок щодо дотримання законодавства про звернення громадян в управліннях та службах міської ради, комунальних підприємствах міста з урахуванням Показників, за якими оцінюється рівень організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади.

2.3. Взяти під жорсткий контроль організацію дотримання графіків особистого прийому громадян міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського голови, заступниками міського голови та керуючою справами виконкому, виїзного особистого прийому міським головою та забезпечити систематичні перевірки стану організації особистого прийому громадян в управліннях та службах міської ради, відділах апарату виконавчого комітету міської ради.

2.4. Забезпечити заслуховування особистих звітів начальників управлінь міської ради щодо стану роботи із зверненнями громадян на розширених нарадах при міському голові.

3. Секретарю міської ради, першому заступнику міського голови, заступникам міського голови, керуючій справами виконкому, начальникам управлінь та служб міської ради:

3.1. Забезпечити неухильне виконання та належний контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян.

3.2. Вжити заходів щодо подальшого зменшення звернень громадян до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, інших центральних органів виконавчої влади та виконавчих органів міської ради і спрямувати зусилля на вирішення обґрунтованих заяв і скарг.

3.3. Вжити додаткових невідкладних заходів щодо організації ефективної роботи управлінь та служб міської ради, відділів апарату виконавчого комітету міської ради, які б унеможливили появу нових колективних та повторних звернень громадян, звернень від найбільш уразливих за соціальним станом - пенсіонерів з питань, які найбільше турбують громадян, а саме: з питань комунального господарства та соціального захисту.

3.4. Забезпечити розгляд та надання відповіді заявникам у разі надходження звернень, вирішення яких не потребує додаткового вивчення, не пізніш, як у п’ятнадцятиденний термін від дня їх отримання.

3.5. Забезпечити пересилання звернень громадян за належністю до інших органів, якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень посадових осіб, у п’ятиденний термін, та повідомлення про це заявника.

3.6. Тримати на постійному контролі розгляд звернень громадян, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України.

3.7. Посилити персональну відповідальність за своєчасний, належний розгляд питань, порушених у зверненнях, що надійшли від громадян.

4. Керівникам комунальних підприємств сфери житлово-комунального господарства вжити заходів щодо зменшення кількості колективних звернень шляхом покращення якості наданих послуг підпорядкованими підприємствами.

5. Головному спеціалісту по роботі із зверненнями громадян сектору контролю апарату виконавчого комітету міської ради Животовській А.С.:

5.1. Суворо дотримуватись вимог Закону України «Про звернення громадян» стосовно термінів розгляду звернень громадян, письмових повідомлень громадян про результати розгляду звернень громадян, термінів пересилання звернень за належністю до інших органів.

5.2. Проводити систематичний аналіз стану розгляду звернень громадян, забезпечувати вжиття заходів щодо усунення причин, що породжують порушення законодавства.

5.3. Постійно інформувати міського голову про стан виконавської дисципліни щодо розгляду звернень громадян та факти несвоєчасного подання відповідей відповідальними виконавцями та прояви формального підходу до розгляду питань, порушених заявниками.

5.4. Забезпечити систематичне проведення «гарячих ліній» та «телефонів довіри» згідно з затвердженими графіками.

5.5. Забезпечити об’єктивне та всебічне висвітлення стану роботи із зверненнями громадян через засоби масової інформації та веб - сайт міста

Термін: до 21.11.2014

5.6. Інформацію щодо виконання пунктів 2.2-2.4, 5.2-5.4 даного рішення надати міському голові до 05 січня 2015 року, пункту 5.5 – до 25 листопада 2014 року.

6. Рішення виконавчого комітету від 08.08.2014 року №336 «Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян у І півріччі 2014 року» зняти з контролю, як таке, що виконане.

7. Контроль за виконанням даного рішення покласти на керуючу справами виконавчого комітету міської ради Мезенцеву І.А..

Міський голова                                                                    Л.Г.Дромашко


Розробка та підтримка сайта: PervoSOFT
©2024