НОРМАТИВНІ АКТИ
ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА
ВИКОНКОМУ
 
Проекти рішень виконкому


від 2015-07-23
Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян у І півріччі 2015 року

Проект                     

ПЕРВОМАЙСЬКА МІСЬКА РАДА

МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВИКОНАВЧИЙ  КОМІТЕТ

РІШЕННЯ

 

            Від__________-   № ____

                 м. Первомайськ

Про забезпечення виконання вимог

Закону України «Про звернення

громадян», актів Президента України,

Кабінету Міністрів України щодо 

звернень громадян у І півріччі 2015 року

Керуючись статтею 40 Конституції України, на виконання підпункту 1 пункту б частини 1 статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року №858 «Про затвердження Класифікатора звернень громадян», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади», розділу 35 Регламенту роботи виконавчого комітету міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету від 10.12.2010 року №778, протягом І півріччя 2015 року проводилась робота щодо розгляду звернень громадян.

Забезпечення реалізації конституційного права кожного громадянина на звернення є одним із пріоритетних напрямків роботи  виконавчого комітету Первомайської міської ради.

За січень-червень 2015 року у виконавчому комітеті міської ради зареєстровано 584 звернення громадян, що на 68 звернень більше, ніж за відповідний період минулого року (516). У тому числі за видами: пропозицій – 4, скарг – 94, заяв - 486, з них: поштою – 278 звернень, на особистому прийомі – 114 та 192 – через вищі органи влади, кількість яких, порівняно з І півріччям 2014 року, збільшилась на 65 (за І півріччя 2014 - 127). За статтю заявників: від осіб жіночої статі надійшло на 110 звернень більше, ніж від осіб чоловічої статі (347/237).

Кількість колективних звернень за І півріччя 2015 року у порівнянні з І півріччям 2014 року зменшилась на 8 (надійшло 34 проти 42). Питання, з якими звертались заявники, це неякісне водопостачання, відсутність опалення, освітлення вулиць, прийняття будинку до комунальної власності міста та інші.

За звітний період зменшилась на 3 кількість повторних звернень громадян (надійшло 5 проти 8). Питання, що були порушені у повторних зверненнях, це забезпечення ремонту каналізаційної системи, порушення прав добросусідства, взяття на квартирний облік та питання захисту прав споживачів. Також за звітний період надійшло 2 дублетних та 40 неодноразових звернень, інші 537 звернень – первинні.

Аналіз звернень громадян за категоріями авторів показав, що збільшилась на 6 кількість звернень від ветеранів праці (6/0), зменшилась на 5 кількість звернень від учасників Великої Вітчизняної війни (5/10), учасників бойових дій (2/7), одиноких матерів (8/13) та інвалідів всіх груп (37/42). Загальна кількість звернень від пільгових категорій збільшилась на 5 (надійшло 98 проти 95); питома вага цих звернень склала 16,78% від загальної кількості отриманих звернень (минулого року вони становили 18,41%). Основні питання, з якими звертались ці категорії заявників: допомога у проведенні індивідуального опалення, надання житла, матеріальної допомоги, питання неякісного водопостачання, захисту прав споживачів та інші.

Слід звернути увагу на те, що за соціальним станом авторів найбільше звернень надійшло від пенсіонерів – 238, що складає 40,75% від загальної кількості звернень, і це на 13 звернень менше, ніж за І півріччя 2014 року (251); найменше – від державних службовців та військовослужбовців – по1.

Станом на 01.07.2015 року відпрацьовано 532 звернення, з них: 135 - вирішено позитивно, надані письмові роз’яснення 392 авторам звернень, 4 – направлено за належністю, 1 - не підлягає розгляду. Усі звернення відпрацьовані у терміни, визначені статтею 20 Закону України «Про звернення громадян».

Загальна кількість питань, порушених у зверненнях громадянами – 556, у І півріччі 2014 року (554). Як і раніше, питомою, порівняно із загальною кількістю порушених питань, залишається кількість питань комунального господарства – 52,16% (І півріччя 2015 року – 290, І півріччя 2014 року - 207). Найчастіше громадяни звертались із питаннями щодо неякісного водопостачання, ремонту дахів будинків, ліфту, освітлення вулиць, відсутності опалення та іншими. Гострими залишаються питання соціального захисту – 9,89% (І півріччя 2015 року – 55, І півріччя 2014 року - 73), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 8,99% (І півріччя 2015 року – 50, І півріччя 2014 року - 52), і як показує проведений аналіз, порівняно з І півріччям 2014 року збільшилась на 83 кількість питань комунального господарства, зменшилась на 2 - кількість питань забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, на 18 - кількість питань соціального захисту.

Що стосується інших актуальних питань, то у порівнянні з І півріччям минулого року зменшилась на 30 кількість питань економічної, цінової політики і підприємництва, на 9 –житлової політики та охорони здоров’я, на 6 - аграрної політики і земельних відносин, збільшилась на 5 кількість питань сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту; по іншим питанням відбулось незначне змінення у бік збільшення або у бік зменшення:

№ п/п

Найменування питання

Кількість питань за І півріччя 2015 року

% від загальної кількості питань

Кількість питань за І півріччя 2014 року

% від загальної кількості питань

1.

Житлової політики

 

38

6,835

47

8,484

2.

Аграрної політики і земельних відносин

30

5,396

36

6,498

3.

Транспорту і зв’язку

 

21

3,777

24

4,332

4.

Економічної, цінової політики та підприємництва

17

3,058

47

8,484

5.

Сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту

16

2,878

11

1,986

6.

Освіти, науки та інтелектуальної власності

9

1,619

6

1,083

7.

Культури та культурної спадщини, туризму

9

1,619

7

1,264

8.

Охорони здоров’я

 

7

1,259

16

2,888

9.

Діяльність органів місцевого самоврядування

5

0,899

4

0,722

10.

Праці і заробітної плати

 

5

0,899

7

1,264

11.

Фінансової, податкової, митної політики

2

0,36

2

0,361

12.

Діяльність місцевих органів виконавчої влади

1

0,18

4

0,722

13.

Діяльність об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин

1

0,18

5

0,903

 

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та з метою збільшення дієвої взаємодії з жителями міста, міським головою продовжена практика проведення як особистих прийомів в адмінприміщенні виконкому, так і виїзних особистих прийомів за місцем роботи громадян та в різних мікрорайонах міста (в ЗОШ №№ 5, ДНЗ №№ 16, 21, на квартальних комітетах №№ 39, 48, 52, Первомайській центральній міській багатопрофільній лікарні та Первомайському медичному коледжі). У І півріччі 2015 року проведено 10 особистих прийомів, в ході яких прийнято 79 громадян та 8 виїзних прийомів, в ході яких прийнято 35 громадян. Заступниками міського голови в ході особистих прийомів прийнято 154 особи, що зафіксовано в журналах особистого прийому громадян. Усі прийоми проводились відповідно до затверджених графіків (за виключенням тих, що не були проведені у зв’язку з відпусткою або відрядженнями).

Основні питання, з яких звертались громадяни під час особистих прийомів: ремонт покрівлі багатоповерхівок, дорожнього покриття, ліфту, відсутність водопостачання, надання допомоги на встановлення індивідуального опалення та інші.

З метою оперативного реагування на гострі проблеми мешканців міста, невідкладного вжиття заходів щодо припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод  громадян, порушених унаслідок недодержання вимог законодавства про звернення громадян, у виконавчому комітеті забезпечено функціонування телефонних «гарячих ліній» та «телефону довіри». Відповідно до затвердженого графіку міським головою та заступниками міського голови проведено 31 «гарячу лінію». Телефонною «гарячою лінією» скористалося 25 осіб. На «телефон довіри» звернень не було.

В обов’язковому порядку створені умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень. З виїздом на місце за участю заявників розглянуто 330 звернень.

Міським головою взятий під особистий контроль розгляд звернень від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України. У І півріччі 2015 року розглянуто 6 звернень від інвалідів Великої Вітчизняної війни. Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

Враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» розпорядженням міського голови від 23.01.2015 року № 13-р «Про проведення «днів контролю» та оцінки ефективності здійснення контролю за виконанням завдань визначених актами законодавства» затверджений графік та питання перевірок роботи із зверненнями громадян.

У І півріччі 2015 року проведено 5 перевірок додержання законодавства про звернення громадян в Первомайському міському центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, комунальному підприємстві «Госпрозрахункове земельно-кадастрове бюро», управліннях міської ради: фінансовому, соціального захисту населення та житлово-комунального господарства. Результати перевірок показали, що керівниками перевірених установ забезпечується виконання та контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян. За результатами перевірок підготовлені довідки та надіслані керівникам для ознайомлення та врахування в роботі. Звіти про проведення зазначених перевірок розміщені на сайті міста.

З метою оперативного розгляду звернень громадян та підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради розпорядженням міського голови від 15.06.2015 року № 144-р затверджені графіки особистих та виїзного прийомів, проведення телефонних «гарячих ліній» керівництвом виконавчого комітету міської ради та начальниками управлінь і служб міської ради, відділів апарату виконавчого комітету міської ради на липень-грудень 2015 року, які доведено до відома населення через газету «Вісник Первомайська», розміщено на офіційному сайті міста та на стендах у вестибюлі адмінприміщення виконкому на першому та третьому поверхах.

Відповідно до плану роботи працює постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян, склад якої поновлений рішенням виконавчого комітету від 11.07.2014 року № 324 «Про затвердження складу постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та Положення про Комісію».

Питання щодо роботи із зверненнями громадян знаходяться під постійним контролем міського голови та голови облдержадміністрації, тому щокварталу розглядаються на засіданнях виконавчого комітету, щомісяця на виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 21.02.2008 року № 73-р «Про забезпечення виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» надаються інформації про роботу із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради.

Стан роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради постійно висвітлюється на сайті міста Первомайська в розділі «Зв’язок з громадськістю».

Зважаючи на необхідність постійного удосконалення роботи із зверненнями громадян виконавчий комітет Первомайської міської ради й надалі приділятиме постійну і неослабну увагу роботі із зверненнями громадян та забезпечуватиме всебічний, об’єктивний розгляд звернень громадян і своєчасне інформування про результати вирішення порушених у зверненнях питань.

Враховуючи вищевикладене та з метою недопущення у подальшому виникнення недоліків у роботі виконавчих органів міської ради по розгляду звернень громадян, підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян, забезпечення постійного зв’язку між органами місцевого самоврядування та громадянами, посилення персональної відповідальності керівників за безумовне виконання Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян виконавчий комітет Первомайської міської ради

ВИРІШИВ:

1. Інформацію завідувача сектору контролю апарату виконавчого комітету міської ради Постернак Л.Ф. про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Первомайської міської ради у І півріччі 2015 року взяти до відома.

2. Керуючій справами виконавчого комітету міської ради Мезенцевій І.А.:

2.1. Забезпечити постійний контроль за організацією роботи із зверненнями громадян.

2.2. При проведенні «днів контролю» забезпечити обов’язкову організацію перевірок щодо дотримання законодавства про звернення громадян в управліннях та службах міської ради, комунальних підприємствах міста з урахуванням Показників, за якими оцінюється рівень організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади.

2.3. Взяти під жорсткий контроль організацію дотримання графіків особистого прийому громадян міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського голови, заступниками міського голови та  керуючою справами виконкому, виїзного особистого прийому міським головою та забезпечити систематичні перевірки стану організації особистого прийому громадян в управліннях та службах міської ради, відділах апарату виконавчого комітету міської ради.

3. Секретарю міської ради, першому заступнику міського голови, заступникам міського голови, керуючій справами виконкому, начальникам управлінь та служб міської ради:

3.1. Забезпечити неухильне виконання та належний контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян.

3.2. Вжити заходів щодо подальшого зменшення звернень громадян до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, інших центральних органів виконавчої влади та виконавчих органів міської ради і спрямувати зусилля на вирішення обґрунтованих заяв і скарг.

3.3. Вжити додаткових невідкладних заходів щодо організації ефективної роботи управлінь та служб міської ради, відділів апарату виконавчого комітету міської ради, які б унеможливили появу нових колективних та повторних звернень громадян, звернень від найбільш уразливих за соціальним станом - пенсіонерів з питань, які найбільше турбують громадян, а саме: з питань комунального господарства та соціального захисту.

3.4. Забезпечити розгляд та надання відповіді заявникам у разі надходження звернень, вирішення яких не потребує додаткового вивчення, не пізніш, як у п’ятнадцятиденний термін від дня їх отримання.

3.5. Забезпечити пересилання звернень громадян за належністю до інших органів, якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень посадових осіб, у п’ятиденний термін, та повідомлення про це заявника.

3.6. Тримати на постійному контролі розгляд звернень громадян, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України.

3.7. Посилити персональну відповідальність за своєчасний, належний розгляд питань, порушених у зверненнях, що надійшли від громадян.

4. Керівникам комунальних підприємств сфери житлово-комунального господарства вжити заходів щодо зменшення кількості колективних звернень шляхом покращення якості наданих послуг підпорядкованими підприємствами.

5. Головному спеціалісту по роботі із зверненнями громадян сектору контролю апарату виконавчого комітету міської ради Животовській А.С.:

5.1. Суворо дотримуватись вимог Закону України «Про звернення громадян» стосовно термінів розгляду звернень громадян, письмових повідомлень громадян про результати розгляду звернень громадян, термінів пересилання звернень за належністю до інших органів.

5.2. Проводити систематичний аналіз стану розгляду звернень громадян, забезпечувати вжиття заходів щодо усунення причин, що породжують порушення законодавства.

5.3. Постійно інформувати міського голову про стан виконавської дисципліни щодо розгляду звернень громадян та факти несвоєчасного подання відповідей відповідальними виконавцями та прояви формального підходу до розгляду питань, порушених заявниками.

5.4. Забезпечити систематичне проведення «гарячих ліній» та «телефонів довіри» згідно з затвердженими графіками.

5.5. Забезпечити об’єктивне та всебічне висвітлення стану роботи із зверненнями громадян через засоби масової інформації та веб - сайт міста

                                                                           Термін: щомісяця 5 числа

5.6. Інформацію щодо виконання пунктів 2.2-2.3, 5.2-5.5 даного рішення надати міському голові до 05 жовтня 2015 року.

6. Рішення виконавчого комітету від 15.05.2015 року №194 «Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян»,  актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян  у І кварталі 2015 року» зняти з контролю, як таке, що виконане.

7. Контроль за виконанням даного рішення покласти на керуючу справами виконавчого комітету міської ради Мезенцеву І.А..

 

Міський голова                                                                    Л.Г.Дромашко


Розробка та підтримка сайта: PervoSOFT
©2024