НОРМАТИВНІ АКТИ
ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА
ВИКОНКОМУ
 
Проекти рішень виконкому


від 2016-02-10
Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян у 2015 році

ПРОЕКТ   

ПЕРВОМАЙСЬКА МІСЬКА РАДА
МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ  КОМІТЕТ
РІШЕННЯ

від                  № ___

Про забезпечення виконання вимог
Закону України «Про звернення
громадян», актів Президента України,
Кабінету Міністрів України щодо 
звернень громадян у 2015 році

     Керуючись статтею 40 Конституції України, на виконання підпункту 1 пункту б частини 1 статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року №858 «Про затвердження Класифікатора звернень громадян», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади», розділу 35 Регламенту роботи виконавчого комітету міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету від 10.12.2010 року №778, протягом 2015 року проводилась робота щодо розгляду звернень громадян.
     Забезпечення реалізації конституційного права кожного громадянина на звернення є одним із пріоритетних напрямків роботи  виконавчого комітету Первомайської міської ради.
За січень-грудень 2015 року у виконавчому комітеті міської ради зареєстровано 1344 звернення громадян, що на 211 звернень більше, ніж за минулий рік (1133). У тому числі за видами: пропозицій – 4, скарг – 184, заяв - 1156, з них: поштою – 662 звернення, на особистому прийомі – 294 та 388 – через вищі органи влади, кількість яких, порівняно з минулим роком, збільшилась на 98 (за 2014 - 290). За статтю заявників: від осіб жіночої статі надійшло на 344 звернення більше, ніж від осіб чоловічої статі (844/500).
Кількість колективних звернень за 2015 рік у порівнянні з 2014 роком збільшилась на 38 (надійшло 116 проти 78). Питання, з якими звертались заявники, це відсутність опалення, неякісне водопостачання, надання допомоги в бурінні скважини,  освітлення вулиць, ремонт прибудинкової території, ремонт ліфту, тарифи на комунальні послуги та інші.
    За звітний період збільшилась на 1 кількість повторних звернень громадян (надійшло 12 проти 11). Питання, що були порушені у повторних зверненнях, це забезпечення ремонту каналізаційної системи, порушення прав добросусідства, взяття на квартирний облік та питання захисту прав споживачів, надання дров та інші. Також за звітний період надійшло 2 дублетних та 118 неодноразових звернень, інші 1212 звернень – первинні.
Аналіз звернень громадян за категоріями авторів показав, що збільшилась на 8 кількість звернень від ветеранів праці (11/3), на 5 - від багатодітних сімей (19/14), зменшилась на 2 кількість звернень від учасників бойових дій (6/8), на 4 – від інвалідів всіх груп (79/83), на 9 - від одиноких матерів (15/24), на 11 – від учасників Великої Вітчизняної війни (11/22). Загальна кількість звернень від пільгових категорій збільшилась на 5 (надійшло 198 проти 193); питома вага цих звернень склала 14,73% від загальної кількості отриманих звернень (минулого року вони становили 17,03%). Основні питання, з якими звертались ці категорії заявників: допомога у проведенні індивідуального опалення, надання житла, матеріальної допомоги, ремонт дороги, зупинки, питання неякісного водопостачання, захисту прав споживачів, дотримання правила добросусідства,  та інші.
Слід звернути увагу на те, що за соціальним станом авторів найбільше звернень надійшло від пенсіонерів – 602, що складає 44,79% від загальної кількості звернень, і це на 25 звернень менше, ніж за 2014 рік (577); найменше – від служителів релігійних організацій – 5.
    Станом на 01.01.2016 року відпрацьовано 1303 звернення, з них: 437 - вирішено позитивно, надані письмові роз’яснення 855 авторам звернень, 10 – направлено за належністю, 1 – відмовлено у задоволенні. Усі звернення відпрацьовані у терміни, визначені статтею 20 Закону України «Про звернення громадян». Але мають місце випадки надання відповіді по питанням, піднятим у зверненнях, вирішення яких не потребує додаткового вивчення, у 30-ти денний термін, хоча законодавство про звернення громадян вимагає забезпечити їх розгляд та надання відповіді заявникам не пізніш, як у п’ятнадцятиденний термін від дня їх отримання. На жаль, такі порушення виявляються запізно (тільки після того, як виконавці надали відповідь).
Загальна кількість питань, порушених у зверненнях громадянами – 1596, за 2014 рік (1252). Як і раніше, питомою, порівняно із загальною кількістю порушених питань, залишається кількість питань комунального господарства – 48,5% (2015 рік – 774, 2014 рік - 480). Найчастіше громадяни звертались із питаннями щодо неякісного водопостачання, ремонту дахів будинків, ліфту, освітлення вулиць, відсутності опалення та іншими. Гострими залишаються питання соціального захисту – 15,91% (2015 рік – 254, 2014 рік - 186), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 8,52% (2015 рік – 136, 2014 рік - 122), і як показує проведений аналіз, порівняно з 2014 роком збільшилась на 294 кількість питань комунального господарства, на 68 - кількість питань соціального захисту, на 14 - кількість питань забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян.
    Що стосується інших актуальних питань, то у порівнянні з аналогічним періодом минулого року зменшилась на 34 кількість питань економічної, цінової політики і підприємництва, на 32 - державного будівництва, адміністративно-територіального устрою, на 11 - транспорту і зв’язку, охорони здоров’я, на 7 - діяльності місцевих органів виконавчої влади, збільшилась на 19 кількість питань сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту, на 17 – житлової політики, а також освіти, науки та інтелектуальної власності, на 6 - культури та культурної спадщини, туризму; по іншим питанням відбулось незначне змінення у бік збільшення або у бік зменшення:


№ п/п

Найменування питання

Кількість питань за 2015 рік

% від загальної кількості питань

Кількість питань за 2014 рік

% від загальної кількості питань

1

2

3

4

5

6

1.

Житлової політики

 

98

6,14

81

6,469

2.

Аграрної політики і земельних відносин

91

5,7

89

7,109

3.

Сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту

49

3,07

30

2,396

4.

Економічної, цінової політики та підприємництва

44

2,757

78

6,23

5.

Транспорту і зв’язку

 

36

2,256

47

3,754

6.

Освіти, науки та інтелектуальної власності

28

1,754

11

0,879

7.

Культури та культурної спадщини, туризму

23

1,441

17

1,358

8.

Охорони здоров’я

 

19

1,19

30

2,396

9.

Праці і заробітної плати

 

13

0,815

15

1,198

10.

Діяльність органів місцевого самоврядування

10

0,627

7

0,559

11.

Діяльність об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин

 

 

8

0,501

5

0,399

12.

Обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин

4

0,251

1

0,08

13.

Фінансової, податкової, митної політики

4

0,251

4

0,319

14.

Державного будівництва, адміністративно-територіального устрою

3

0,188

35

2,795

15.

Діяльність місцевих органів виконавчої влади

2

0,125

9

0,719

16.

Екології та природних ресурсів

0

0

3

0,239

17.

Інформаційної політики, діяльності засобів масової інформації

0

0

2

0,159

    На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та з метою збільшення дієвої взаємодії з жителями міста, міським головою продовжена практика проведення як особистих прийомів в адмінприміщенні виконкому, так і виїзних особистих прийомів за місцем роботи громадян та в різних мікрорайонах міста (в ЗОШ №№ 5, 6  ДНЗ №№ 3, 16, 21,  на квартальних комітетах №№ 36, 39, 48, 52, 58, 64, Первомайській центральній міській багатопрофільній лікарні, Первомайському медичному коледжі, КП «Комунсервіс», ОСББ «Дружба» та ТОВ «Комунтехбудсервіс»). За 2015 рік проведено 20 особистих прийомів, в ході яких прийнято 222 громадянина та 16 виїзних прийомів, в ході яких прийнято 69 громадян. Заступниками міського голови в ході особистих прийомів прийнято 386 осіб, що зафіксовано в журналах особистого прийому громадян. Усі прийоми проводились відповідно до затверджених графіків (за виключенням тих, що не були проведені у зв’язку з відпусткою або відрядженнями).
    Основні питання, з яких звертались громадяни під час особистих прийомів: ремонт покрівлі багатоповерхівок, дорожнього покриття, ліфту, відсутність водопостачання, надання допомоги на встановлення індивідуального опалення, освітлення вулиць, надання житла та інші.
    З метою оперативного реагування на гострі проблеми мешканців міста, невідкладного вжиття заходів щодо припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод  громадян, порушених унаслідок недодержання вимог законодавства про звернення громадян, у виконавчому комітеті забезпечено функціонування телефонних «гарячих ліній» та «телефону довіри». Відповідно до затвердженого графіку міським головою та заступниками міського голови проведено 72 «гарячих лінії». Телефонною «гарячою лінією» скористалося 48 осіб. На «телефон довіри» звернення не надходили.
    В обов’язковому порядку створені умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень. З виїздом на місце за участю заявників розглянуто 921 звернення.
    Міським головою взятий під особистий контроль розгляд звернень від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України. Протягом 2015 року розглянуто 9 звернень від інвалідів Великої Вітчизняної війни. Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
    Враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» розпорядженням міського голови від 23.01.2015 року № 13-р «Про проведення «днів контролю» та оцінки ефективності здійснення контролю за виконанням завдань визначених актами законодавства» затверджений графік та питання перевірок роботи із зверненнями громадян.
    За 2015 рік проведено 10 перевірок додержання законодавства про звернення громадян в Первомайському міському центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, комунальному підприємстві «Госпрозрахункове земельно-кадастрове бюро», комунальному підприємстві «Архітектурно-планувальне бюро», комунальному підприємстві «Флора», управліннях міської ради: фінансовому, соціального захисту населення, житлово-комунального господарства, освіти, культури, національностей, релігій, молоді та спорту, містобудування, архітектури, комунальної власності та земельних питань. Результати перевірок показали, що керівниками перевірених установ забезпечується виконання та контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян. За результатами перевірок підготовлені довідки та надіслані керівникам для ознайомлення та врахування в роботі. Звіти про проведення зазначених перевірок розміщені на сайті міста.
    З метою оперативного розгляду звернень громадян та підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради розпорядженнями міського голови від 19.12.2014 року №369-р та від 15.06.2015 року № 144-р затверджені графіки особистих та виїзного прийомів, проведення телефонних «гарячих ліній» керівництвом виконавчого комітету міської ради та начальниками управлінь і служб міської ради, відділів апарату виконавчого комітету міської ради на січень-червень та липень-грудень 2015 року, які доведено до відома населення через газету «Вісник Первомайська», розміщено на офіційному сайті міста та на стендах у вестибюлі адмінприміщення виконкому на першому та третьому поверхах.
    Відповідно до плану роботи працює постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян. У зв’язку  із кадровими змінами рішенням виконавчого комітету від 22.01.2016 року №43 «Про  затвердження складу постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та Положення про Комісію» склад комісії поновлено.
Питання щодо роботи із зверненнями громадян знаходяться під постійним контролем міського голови та голови облдержадміністрації, тому щокварталу розглядаються на засіданнях виконавчого комітету, що півроку – на засіданнях колегій облдержадміністрації, щомісяця на виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 21.02.2008 року № 73-р «Про забезпечення виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» надаються інформації про роботу із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради.
    Стан роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради щомісяця висвітлюється на сайті міста Первомайська в розділі «Зв’язок з громадськістю».
    Зважаючи на необхідність постійного удосконалення роботи із зверненнями громадян виконавчий комітет Первомайської міської ради й надалі приділятиме постійну і неослабну увагу роботі із зверненнями громадян та забезпечуватиме всебічний, об’єктивний розгляд звернень громадян і своєчасне інформування про результати вирішення порушених у зверненнях питань.
    Враховуючи вищевикладене та з метою недопущення у подальшому виникнення недоліків у роботі виконавчих органів міської ради по розгляду звернень громадян, підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян, забезпечення постійного зв’язку між органами місцевого самоврядування та громадянами, посилення персональної відповідальності керівників за безумовне виконання Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян виконавчий комітет Первомайської міської ради

ВИРІШИВ:
    1.Інформацію головного спеціаліста по роботі із зверненнями громадян сектору контролю апарату виконавчого комітету міської ради  Животовської А.С. про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Первомайської міської ради за 2015 рік взяти до відома.
    2.Керуючій справами виконавчого комітету міської ради Постернак Л.Ф.:
    2.1.Забезпечити постійний контроль за організацією роботи із зверненнями громадян.
    2.2.При проведенні «днів контролю» забезпечити обов’язкову організацію перевірок щодо дотримання законодавства про звернення громадян в управліннях та службах міської ради, комунальних підприємствах міста з урахуванням Показників, за якими оцінюється рівень організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади.
    2.3.Взяти під жорсткий контроль організацію дотримання графіків особистого прийому громадян міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського голови, заступниками міського голови та  керуючою справами виконкому, виїзного особистого прийому міським головою та забезпечити систематичні перевірки стану організації особистого прийому громадян в управліннях та службах міської ради, відділах апарату виконавчого комітету міської ради.
    3.Секретарю міської ради, першому заступнику міського голови, заступникам міського голови, керуючій справами виконкому, начальникам управлінь та служб міської ради:
    3.1.Забезпечити неухильне виконання та належний контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян.
    3.2.Вжити заходів щодо подальшого зменшення звернень громадян до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, інших центральних органів виконавчої влади та виконавчих органів міської ради і спрямувати зусилля на вирішення обґрунтованих заяв і скарг.
    3.3.Вжити додаткових невідкладних заходів щодо організації ефективної роботи управлінь та служб міської ради, відділів апарату виконавчого комітету міської ради, які б унеможливили появу нових колективних та повторних звернень громадян, звернень від найбільш уразливих за соціальним станом - пенсіонерів з питань, які найбільше турбують громадян, а саме: з питань комунального господарства та соціального захисту.
    3.4.Забезпечити розгляд та надання відповіді заявникам у разі надходження звернень, вирішення яких не потребує додаткового вивчення, не пізніш, як у п’ятнадцятиденний термін від дня їх отримання.
    3.5.Забезпечити пересилання звернень громадян за належністю до інших органів, якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень посадових осіб, у п’ятиденний термін, та повідомлення про це заявника.
    3.6.Тримати на постійному контролі розгляд звернень громадян, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України.
    3.7.Посилити персональну відповідальність за своєчасний, належний розгляд питань, порушених у зверненнях, що надійшли від громадян.   
    4.Керівникам комунальних підприємств сфери житлово-комунального господарства вжити заходів щодо меншення кількості колективних звернень шляхом покращення якості наданих послуг підпорядкованими підприємствами.
    5. Головному спеціалісту по роботі із зверненнями громадян сектору контролю апарату виконавчого комітету міської ради  Животовській А.С.:
    5.1.Суворо дотримуватись вимог Закону України «Про звернення громадян» стосовно термінів розгляду звернень громадян, письмових повідомлень громадян про результати розгляду звернень громадян, термінів пересилання звернень за належністю до інших органів.
    5.2. Проводити систематичний аналіз стану розгляду звернень громадян, забезпечувати вжиття заходів щодо усунення причин, що породжують порушення законодавства.
    5.3.Постійно інформувати міського голову про стан виконавської дисципліни щодо розгляду звернень громадян та факти несвоєчасного подання відповідей відповідальними виконавцями та прояви формального підходу до розгляду питань, порушених заявниками.
    5.4.Забезпечити систематичне проведення «гарячих ліній» та «телефонів довіри» згідно з затвердженими графіками.
    5.5. Забезпечити об’єктивне та всебічне висвітлення стану роботи із зверненнями громадян через засоби масової інформації та веб - сайт міста
                                Термін: щомісяця 5 числа
    5.6.Інформацію щодо виконання пунктів 2.2-2.3, 5.2-5.5 даного рішення надати міському голові до 05 липня 2016 року.
    6.Рішення виконавчого комітету від 13.11.2015 року №483 «Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян»,  актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян  за 9 місяців 2015 року» зняти з контролю, як таке, що виконане.
    7.Контроль за виконанням даного рішення покласти на керуючу справами виконавчого комітету міської ради  Постернак Л.Ф.

Міський голова                                Л.Г.Дромашко


Розробка та підтримка сайта: PervoSOFT
©2024