НОРМАТИВНІ АКТИ
ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА
ВИКОНКОМУ
 
Проекти рішень виконкому


від 2016-07-14
Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України,Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян у І півріччі 2016 року

                                               ПРОЕКТ                  

ПЕРВОМАЙСЬКА МІСЬКА РАДА

МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВИКОНАВЧИЙ  КОМІТЕТ

РІШЕННЯ

 

 

від ______________№ _________

          м. Первомайськ

 

Про забезпечення виконання вимог  Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України,Кабінету Міністрів України щодо  звернень громадян у І півріччі 2016 року 

Керуючись статтею 40 Конституції України, на виконання підпункту 1 пункту б частини 1 статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 «Про затвердження Класифікатора звернень громадян», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади», розділу 13 Регламенту роботи виконавчого комітету міської ради та виконавчих органів Первомайської міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету від 11.03.2016 року № 106, протягом І півріччя 2016 року проводилась робота щодо розгляду звернень громадян.

Забезпечення реалізації конституційного права кожного громадянина на звернення є одним із пріоритетних напрямків роботи  виконавчого комітету Первомайської міської ради.

За січень-червень 2016 року у виконавчому комітеті міської ради зареєстровано 765 звернень громадян, що на 181 звернення більше, ніж за відповідний період минулого року (584). У тому числі за видами: скарг – 70, заяв - 695, з них: поштою – 426 звернень, на особистому прийомі – 105 та 234 – через вищі органи влади, кількість яких, порівняно з І півріччям 2015 року, збільшилась на 42 (за І півріччя 2015 - 192). За статтю заявників: від осіб жіночої статі надійшло на 155 звернень більше, ніж від осіб чоловічої статі (460/305).  

Кількість колективних звернень за І півріччя 2016 року у порівнянні з І півріччям 2015 року збільшилась на 45 (надійшло 79 проти 34). Питання, з якими звертались заявники, це надання матеріальної допомоги, нарахування/отримання субсидії та надання допомоги в оформленні субсидій, поліпшення житлових умов, земельні відносини, допомога в оформленні документів для приватизації земельних ділянок, розчищення від снігу віддалених від центру міста доріг; житлово-комунальні послуги, а саме: ремонт покрівлі багатоповерхівок, ремонт будинків, встановлення індивідуального опалення та придбання котлів для нього; опіки/піклування та інші.

За звітний період надійшло 53 неодноразових звернення, інші 710 звернень – первинні (проти 537). Також за звітній період надійшло 2 дублетних звернення (проти 2) та 0 повторних звернень громадян (проти 5).

Аналіз звернень громадян за категоріями авторів показав, що збільшилась на 13 кількість звернень від багатодітних сімей (21/8) та від інвалідів всіх груп (50/37), на 8 - від учасників Великої Вітчизняної війни (13/5), на 7 – від учасників бойових дій (9/2) та від одиноких матерів (15/8), на 2 - від ветеранів праці (8/6). Кількість звернень від пільгових категорій збільшилась на 50 (надійшло 148 проти 98), питома вага цих звернень склала 19,35% від загальної кількості отриманих звернень, минулого року вони становили 16,78%. Основні питання, з якими звертались ці категорії заявників: надання матеріальної допомоги, нарахування/отримання субсидії, поліпшення житлових умов, земельні відносини, газопостачання, освітлення вулиць, питання безпритульних тварин, перейменування вулиць міста та інші.

Слід звернути увагу на те, що за соціальним станом авторів найбільше звернень надійшло від пенсіонерів – 345, що складає 45,10% від загальної кількості звернень, і це на 107 звернень більше, ніж за І півріччя 2015 року (238); найменше - від служителів релігійних організацій - 1.

Станом на 01.07.2016 року відпрацьовано 696 звернень, з них: 198 - вирішено позитивно, надані письмові роз’яснення 495 авторам звернень, 3 – направлено за належністю, відмовлено у задоволенні - 0. Усі звернення відпрацьовані у терміни, визначені статтею 20 Закону України «Про звернення громадян».

Загальна кількість питань, порушених у зверненнях громадянами – 829, що на 273 або 49,10% більше, ніж за І півріччі 2015 року (556). Як і раніше, питомою, порівняно із загальною кількістю порушених питань, залишається кількість питань комунального господарства – 47,53 % (І півріччя  2016 року – 394, І півріччя 2015 року – 290). Найчастіше громадяни звертались із питаннями щодо відсутності та неякісного теплопостачання, реформування ЖКГ (створення ОСББ), ремонт житла, водопостачання та водовідведення, газопостачання, встановлення індивідуального опалення та придбання котлів для нього, освітлення вулиць, вимушене знесення аварійно-небезбечних дерев та іншими. Гострими залишаються питання соціального захисту – 16,53% (І півріччя 2016 року – 137, І півріччя 2015 року – 55), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 7,36% (І півріччя 2016 року – 61, І півріччя 2015 року – 50), і як показує проведений аналіз, порівняно з І півріччям 2015 року збільшилась на 104 кількість питань комунального господарства, на 82 - кількість питань соціального захисту, на 11 - кількість питань забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку.

Що стосується інших актуальних питань, то у порівнянні із І півріччям минулого року збільшилась: на 18 кількість питань аграрної політики і земельних відносин та економічної, цінової політики і підприємництва, на 13 - житлової політики, на 12 - діяльності Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України, на 10 - обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин, на 8 - діяльності органів місцевого самоврядування, на 4 - діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин, на 3 – культури та культурної спадщини, туризму та праці і заробітної плати; зменшилась: на 11 кількість питань транспорту і зв’язку, на 4 - освіти, науки та інтелектуальної власності, на 1 - охорони здоров’я; інші питання були поодинокими:

 

№ п/п

Найменування питання

Кількість питань за І півріччя 2016 року

% від загальної кількості питань

Кількість питань за І півріччя 2015 року

% від загальної кількості питань

1.

Житлової політики

51

6,152

38

6,835

2.

Аграрної політики і земельних відносин

48

5,790

30

5,396

3.

Економічної, цінової політики та підприємництва

35

4,222

17

3,058

4.

Сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту

21

2,533

16

2,878

5.

Діяльність Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України

12

1,448

0

0

6.

Культури та культурної спадщини, туризму

11

1,327

9

1,619

7.

Транспорту і зв’язку

10

1,206

21

3,777

8.

Обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин

10

1,206

0

0

9.

Діяльність органів місцевого самоврядування

9

1,086

1

0,18

10.

Праці і заробітної плати

8

0,965

5

0,899

11.

Охорони здоров’я

6

0,724

7

1,259

12.

Діяльність об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин

5

0,603

1

0,18

13.

Освіти, науки та інтелектуальної власності

5

0,603

9

1,619

14.

Фінансової, податкової, митної політики

4

0,483

2

0,36

15.

Діяльність місцевих органів виконавчої влади

1

0,121

1

0,18

 

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та з метою збільшення дієвої взаємодії з жителями міста, міським головою продовжена практика проведення як особистих прийомів в адмінприміщенні виконкому, так і виїзних особистих прийомів за місцем роботи громадян та в різних мікрорайонах міста (в ЗОШ №№ 16, 17, ДНЗ № 13, 30, Державний навчальний заклад «Первомайський професійний промисловий ліцей», комунальне підприємство Первомайської міської ради «Затишок»). У І півріччі 2016 року проведено 8 особистих прийомів, в ході яких прийнято 71 громадянина та 6 виїзних прийомів, в ході яких прийнято 34 громадянина. Заступниками міського голови в ході особистих прийомів прийнято 174 особи, що зафіксовано в журналах особистого прийому громадян. Усі прийоми проводились відповідно до затверджених графіків (за виключенням тих, що не були проведені у зв’язку з відпусткою, відрядженнями або тимчасовою непрацездатністю).

Основні питання, з яких звертались громадяни під час особистих прийомів: відсутність та неякісне теплопостачання, реформування ЖКГ (створення ОСББ), ремонт житла, водопостачання та водовідведення, вимушене знесення аварійно-небезбечних дерев, забезпечення дровами, ремонт покрівлі багатоповерхівок, дорожнього покриття, надання допомоги на встановлення індивідуального опалення та інші.

Відповідно до затвердженого графіку міським головою та заступниками міського голови проведено 28 «гарячих ліній». На «гарячі лінії» звернулося 6 осіб.

В обов’язковому порядку створені умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень. З виїздом на місце за участю заявників розглянуто 529 звернень.

Міським головою взятий під особистий контроль розгляд звернень від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України. У І півріччі 2016 року розглянуто 1 звернення від жінки, якій присвоєно почесне звання України «Мати-героїня». Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

Враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» розпорядженням міського голови від 26.01.2016 року № 31-р «Про проведення «днів контролю» та оцінки ефективності здійснення контролю за виконанням завдань визначених актами законодавства» затверджений графік та питання перевірок роботи із зверненнями громадян.

У І півріччі 2016 року проведено 5 перевірок додержання законодавства про звернення громадян в управліннях міської ради: житлово-комунального господарства, фінансовому, соціального захисту населення, Комунальному підприємстві «Міжміське бюро технічної інвентаризації» та Первомайському міському центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. Результати перевірок показали, що керівниками перевірених установ забезпечується виконання та контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян. За результатами перевірок підготовлені довідки та надіслані керівникам для ознайомлення та врахування в роботі. Звіти про проведення зазначених перевірок розміщені на сайті міста.

З метою оперативного розгляду звернень громадян та підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради розпорядженнями міського голови від 29.06.2016 року № 228-р затверджені графіки особистих та виїзного прийомів, проведення телефонних «гарячих ліній» керівництвом виконавчого комітету міської ради та начальниками управлінь і служб міської ради, відділів апарату виконавчого комітету міської ради у ІІ півріччі 2016 року, які доведено до відома населення через газету «Вісник Первомайська», розміщено на офіційному сайті міста та на стендах в вестибюлі адмінприміщення виконкому на першому та третьому поверхах.

Відповідно до плану роботи виконавчого комітету на півріччя працює постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян. У зв’язку із кадровими змінами рішенням виконавчого комітету від 22.01.2016 року № 43 «Про затвердження складу постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та Положення про Комісію» склад комісії поновлено.

Питання щодо роботи із зверненнями громадян знаходяться під постійним контролем міського голови та голови облдержадміністрації, тому щокварталу розглядаються на засіданнях виконавчого комітету, щомісяця на виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 21.02.2008 року №73-р «Про забезпечення виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» надаються інформації про роботу із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради.

Стан роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради постійно висвітлюється на сайті міста Первомайська в розділі «Зв’язок з громадськістю».

Зважаючи на необхідність постійного удосконалення роботи із зверненнями громадян виконавчий комітет міської ради й надалі приділятиме постійну і неослабну увагу роботі із зверненнями громадян та забезпечуватиме всебічний, об’єктивний розгляд звернень громадян та своєчасне інформування про результати вирішення порушених у зверненнях питань.

Враховуючи вищевикладене та з метою недопущення у подальшому виникнення недоліків у роботі виконавчих органів міської ради по розгляду звернень громадян, підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян, забезпечення постійного зв’язку між органами місцевого самоврядування та громадянами, посилення персональної відповідальності керівників за безумовне виконання Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян виконавчий комітет Первомайської міської ради

ВИРІШИВ: 

1. Інформацію завідувача сектору контролю апарату виконавчого комітету міської ради Махоніної О.О. про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Первомайської міської ради за І півріччя 2016 року взяти до відома.

2. Керуючій справами виконавчого комітету міської ради Постернак Л.Ф.:

2.1. Забезпечити постійний контроль за організацією роботи із зверненнями громадян.

2.2. При проведенні «днів контролю» забезпечити обов’язкову організацію перевірок щодо дотримання законодавства про звернення громадян в управліннях та службах міської ради, комунальних підприємствах міста з урахуванням Показників, за якими оцінюється рівень організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади.

2.3. Взяти під жорсткий контроль організацію дотримання графіків особистого прийому громадян міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського голови, заступниками міського голови та  керуючою справами виконкому, виїзного особистого прийому міським головою та забезпечити систематичні перевірки стану організації особистого прийому громадян в управліннях та службах міської ради, відділах апарату виконавчого комітету міської ради.

3. Секретарю міської ради, першому заступнику міського голови, заступникам міського голови, керуючій справами виконкому, начальникам управлінь міської ради:

3.1. Забезпечити неухильне виконання та належний контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян.

3.2. Вжити заходів щодо подальшого зменшення звернень громадян до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, інших центральних органів виконавчої влади та виконавчих органів міської ради і спрямувати зусилля на вирішення обґрунтованих заяв і скарг.

3.3. Вжити додаткових невідкладних заходів щодо організації ефективної роботи управлінь та служб міської ради, відділів апарату виконавчого комітету міської ради, які б унеможливили появу нових колективних та повторних звернень громадян, звернень від найбільш уразливих за соціальним станом - пенсіонерів з питань, які найбільше турбують громадян, а саме: з питань комунального господарства та соціального захисту.

3.4. Забезпечити розгляд та надання відповіді заявникам у разі надходження звернень, вирішення яких не потребує додаткового вивчення, не пізніш, як у п’ятнадцятиденний термін від дня їх отримання.

3.5. Забезпечити пересилання звернень громадян за належністю до інших органів, якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень посадових осіб, у п’ятиденний термін, та повідомлення про це заявника.

3.6. Тримати на постійному контролі розгляд звернень громадян, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України.

3.7. Посилити персональну відповідальність за своєчасний, належний розгляд питань, порушених у зверненнях, що надійшли від громадян.

4. Керівникам комунальних підприємств сфери житлово-комунального господарства вжити заходів щодо зменшення кількості колективних звернень шляхом покращення якості наданих послуг підпорядкованими підприємствами.

5. Головному спеціалісту по роботі із зверненнями громадян сектору контролю апарату виконавчого комітету міської ради Животовській А.С.:

5.1. Суворо дотримуватись вимог Закону України «Про звернення громадян» стосовно термінів розгляду звернень громадян, письмових повідомлень громадян про результати розгляду звернень громадян, термінів пересилання звернень за належністю до інших органів.

5.2. Проводити систематичний аналіз стану розгляду звернень громадян, забезпечувати вжиття заходів щодо усунення причин, що породжують порушення законодавства.

5.3. Постійно інформувати міського голову про стан виконавської дисципліни щодо розгляду звернень громадян та факти несвоєчасного подання відповідей відповідальними виконавцями та прояви формального підходу до розгляду питань, порушених заявниками.

5.4. Забезпечити систематичне проведення «гарячих ліній» та «телефонів довіри» згідно з затвердженими графіками.

5.5. Забезпечити об’єктивне та всебічне висвітлення стану роботи із зверненнями громадян через засоби масової інформації та веб - сайт міста

                                                                           Термін: щомісяця 5 числа

5.6. Інформацію щодо виконання пунктів 2.2-2.3, 5.2-5.5 даного рішення надати міському голові до 06 жовтня 2016 року.

 

6. Рішення виконавчого комітету від 13.05.2016 року № 209 «Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян»,  актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян  у І кварталі 2016 році» зняти з контролю, як таке, що виконане.

7. Контроль за виконанням даного рішення покласти на керуючу справами виконавчого комітету міської ради Постернак Л.Ф.

 

 

 

Міський голова                                                                    Л.Г.Дромашко

 

 


Розробка та підтримка сайта: PervoSOFT
©2024