НОРМАТИВНІ АКТИ
ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА
ВИКОНКОМУ
 
Проекти рішень виконкому


від 2016-10-13
Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян за 9 місяців 2016 року

                                                                                                                                                         

 

ПЕРВОМАЙСЬКА МІСЬКА РАДА

МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВИКОНАВЧИЙ  КОМІТЕТ

РІШЕННЯ

 

 

від  _________   ____

          м. Первомайськ

 

Про забезпечення виконання вимог                     

Закону України «Про звернення

громадян», актів Президента України,

Кабінету Міністрів України щодо 

звернень громадян за 9 місяців 2016 року

 

Керуючись статтею 40 Конституції України, на виконання підпункту 1 пункту б частини 1 статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 «Про затвердження Класифікатора звернень громадян», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади», розділу 13 Регламенту роботи виконавчого комітету міської ради та виконавчих органів Первомайської міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету від 11.03.2016 року № 106, за 9 місяців 2016 року проводилась робота щодо розгляду звернень громадян.

Забезпечення реалізації конституційного права кожного громадянина на звернення є одним із пріоритетних напрямків роботи  виконавчого комітету Первомайської міської ради.

За січень-вересень 2016 року у виконавчому комітеті міської ради зареєстровано 1247 звернень громадян, що на 274 звернення більше, ніж за відповідний період минулого року (973). У тому числі за видами: скарг – 109, заяв - 1138, з них: поштою – 680 звернень, на особистому прийомі – 228 та 339 – через вищі органи влади, кількість яких, порівняно з відповідним періодом минулого року, збільшилась на 80 (за 9 місяців 2015 - 259). За статтю заявників: від осіб жіночої статі надійшло на 311 звернень більше, ніж від осіб чоловічої статі (779/468).

 

Кількість колективних звернень за 9 місяців 2016 року у порівнянні з відповідним періодом 2015 року збільшилась на 30 (надійшло 116 проти 86). Питання, з якими звертались заявники, це надання матеріальної допомоги, нарахування та отримання субсидії, поліпшення житлових умов, земельні відносини, житлово-комунальні послуги та інші.

За звітний період надійшло 77 неодноразових звернень, інші 1166 звернень – первинні (проти 883). Також за звітній період надійшло 4 дублетних звернення (проти 2) та 0 повторних звернень громадян (проти 10).

Аналіз звернень громадян за категоріями авторів показав, що збільшилась на 16 кількість звернень від багатодітних сімей (28/12), на 13 від інвалідів всіх груп (72/59), на 12 – від учасників бойових дій (17/5), на 6 - від учасників Великої Вітчизняної війни (13/7) та від одиноких матерів (17/11). Кількість звернень від пільгових категорій збільшилась на 53 (надійшло 196 проти 143), питома вага цих звернень склала 15,72% від загальної кількості отриманих звернень, минулого року вони становили 14,69%. Основні питання, з якими звертались ці категорії заявників: надання матеріальної допомоги, нарахування та отримання субсидії, допомога у проведенні індивідуального опалення, поліпшення житлових умов, земельні відносини, газопостачання, освітлення вулиць, ремонт дороги, питання неякісного водопостачання, перейменування вулиць міста та інші.

Слід звернути увагу на те, що за соціальним станом авторів найбільше звернень надійшло від пенсіонерів – 590, що складає 47,31% від загальної кількості звернень, і це на 171 звернення більше, ніж за 9 місяців 2015 року (419); найменше - від служителів релігійних організацій - 2.

Станом на 01.10.2016 року відпрацьовано 1168 звернень, з них: 356 - вирішено позитивно, надані письмові роз’яснення 808 авторам звернень, 4 – направлено за належністю, відмовлено у задоволенні - 0. Усі звернення відпрацьовані у терміни, визначені статтею 20 Закону України «Про звернення громадян».

Загальна кількість питань, порушених у зверненнях громадянами – 1330, що на 202 більше, ніж за 9 місяців 2015 року (1128). Як і раніше, питомою, порівняно із загальною кількістю порушених питань, залишається кількість питань комунального господарства – 46,62 % (9 місяців 2016 року – 620, 9 місяців 2015 року – 561). Найчастіше громадяни звертались із питаннями щодо відсутності та неякісного теплопостачання, реформування ЖКГ (створення ОСББ), ремонт житла, водопостачання та водовідведення, газопостачання, встановлення індивідуального опалення та придбання котлів для нього, освітлення вулиць, вимушене знесення аварійно-небезбечних дерев та іншими. Гострими залишаються питання соціального захисту – 15,93% (9 місяців 2016 року – 212, 9 місяців 2015 року – 139), житлової політики – 6,09% (9 місяців 2016 року – 81, 9 місяців 2015 року - 73), і як показує проведений аналіз, порівняно з таким же періодом 2015 року збільшилась на 73 - кількість питань соціального захисту, на 59 кількість питань комунального господарства, на 8 - кількість питань житлової політики.  

Що стосується інших актуальних питань, то у порівнянні із таким же періодом минулого року збільшилась: на 32 кількість питань економічної, цінової політики і підприємництва, на 22 - діяльності Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України, на 14 - обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин, на 13 - діяльності органів місцевого самоврядування, на 8 - житлової політики, на 6 кількість питань аграрної політики і земельних відносин, культури та культурної спадщини, туризму, на 3 – праці і заробітної плати; зменшилась: на 12 кількість питань транспорту і зв’язку, на 9 - забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, на 7 - сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту, на 5 - охорони здоров’я, на 2 - діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин, на 1 - освіти, науки та інтелектуальної власності; інші питання були поодинокими:

 

№ п/п

Найменування питання

Кількість питань за 9 місяців 2016 року

% від загальної кількості питань

Кількість питань за 9 місяців 2015 року

% від загальної кількості питань

1.

Забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку

92

6,917

101

8,953

2.

Житлової політики

81

6,090

73

6,472

3.

Аграрної політики і земельних відносин

71

5,338

65

5,762

4.

Економічної, цінової політики та підприємництва

68

5,113

36

3,191

5.

Сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту

36

2,707

43

3,812

6.

Культури та культурної спадщини, туризму

25

1,880

19

1,684

7.

Діяльність Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України

22

1,654

0

0

8.

Транспорту і зв’язку

21

1,579

33

2,925

9.

Діяльність органів місцевого самоврядування

19

1,428

6

0,532

10.

Обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин

14

1,052

0

0

11.

Освіти, науки та інтелектуальної власності

12

0,902

13

1,152

12.

Праці і заробітної плати

12

0,902

9

0,798

13.

Охорони здоров’я

11

0,827

16

1,418

14.

Фінансової, податкової, митної політики

6

0,451

4

0,355

15.

Діяльність об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин

5

0,376

7

0,621

16.

Екології та природних ресурсів

2

0,150

0

0

17.

Діяльність місцевих органів виконавчої влади

1

0,075

2

0,177

 

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та з метою збільшення дієвої взаємодії з жителями міста, міським головою продовжена практика проведення як особистих прийомів в адмінприміщенні виконкому, так і виїзних особистих прийомів за місцем роботи громадян та в різних мікрорайонах міста (в ЗОШ №№ 16, 17, ДНЗ № 13, 30, Державний навчальний заклад «Первомайський професійний промисловий ліцей», комунальне підприємство Первомайської міської ради «Затишок», на квартальних комітетах №№ 26, 28, 41, 57, 61). За 9 місяців 2016 року проведено 13 особистих прийомів, в ході яких прийнято 167 громадян та 11 виїзних прийомів, в ході яких прийнято 61 громадянина. Заступниками міського голови в ході особистих прийомів прийнято 258 осіб, що зафіксовано в журналах особистого прийому громадян. Усі прийоми проводились відповідно до затверджених графіків (за виключенням тих, що не були проведені у зв’язку з відпусткою, відрядженнями або тимчасовою непрацездатністю).

Основні питання, з яких звертались громадяни під час особистих прийомів: відсутність та неякісне теплопостачання, реформування ЖКГ (створення ОСББ), ремонт даху та дороги, водопостачання та водовідведення, вимушене знесення аварійно-небезбечних дерев, благоустрій території, освітлення вулиць, забезпечення дровами, ремонт покрівлі багатоповерхівок, отримання житла, виділення земельної ділянки, надання матеріальної допомоги та допомоги на встановлення індивідуального опалення та інші.

Відповідно до затвердженого графіку міським головою та заступниками міського голови проведено 43 «гарячі лінії». На «гарячі лінії» звернулося 8 осіб.

В обов’язковому порядку створені умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень. З виїздом на місце за участю заявників розглянуто 875 звернень.

Міським головою взятий під особистий контроль розгляд звернень від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України. За 9 місяців 2016 року розглянуто 2 звернення від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня». Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

Враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» розпорядженням міського голови від 26.01.2016 року № 31-р «Про проведення «днів контролю» та оцінки ефективності здійснення контролю за виконанням завдань визначених актами законодавства» затверджений графік та питання перевірок роботи із зверненнями громадян.

За 9 місяців 2016 року проведено 8 перевірок додержання законодавства про звернення громадян в управліннях міської ради: житлово-комунального господарства, фінансовому, соціального захисту населення, культури, національностей, релігій, молоді та спорту, освіти, Первомайському міському центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді та Комунальних підприємствах: «Міжміське бюро технічної інвентаризації» та «Первомайська друкарня». Результати перевірок показали, що керівниками перевірених установ забезпечується виконання та контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян. За результатами перевірок підготовлені довідки та надіслані керівникам для ознайомлення та врахування в роботі. Звіти про проведення зазначених перевірок розміщені на сайті міста.

З метою оперативного розгляду звернень громадян та підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради розпорядженнями міського голови від 29.06.2016 року № 228-р затверджені графіки особистих та виїзного прийомів, проведення телефонних «гарячих ліній» керівництвом виконавчого комітету міської ради та начальниками управлінь і служб міської ради, відділів апарату виконавчого комітету міської ради у ІІ півріччі 2016 року, які доведено до відома населення через газету «Вісник Первомайська», розміщено на офіційному сайті міста та на стендах в вестибюлі адмінприміщення виконкому на першому та третьому поверхах.

Відповідно до плану роботи виконавчого комітету на півріччя працює постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян. У зв’язку із кадровими змінами рішенням виконавчого комітету від 22.01.2016 року № 43 «Про затвердження складу постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та Положення про Комісію» склад комісії поновлено.

Питання щодо роботи із зверненнями громадян знаходяться під постійним контролем міського голови та голови облдержадміністрації, тому щокварталу розглядаються на засіданнях виконавчого комітету, щомісяця на виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 21.02.2008 року №73-р «Про забезпечення виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» надаються інформації про роботу із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради.

Стан роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради постійно висвітлюється на сайті міста Первомайська в розділі «Зв’язок з громадськістю».

Зважаючи на необхідність постійного удосконалення роботи із зверненнями громадян виконавчий комітет міської ради й надалі приділятиме постійну і неослабну увагу роботі із зверненнями громадян та забезпечуватиме всебічний, об’єктивний розгляд звернень громадян та своєчасне інформування про результати вирішення порушених у зверненнях питань.

Враховуючи вищевикладене та з метою недопущення у подальшому виникнення недоліків у роботі виконавчих органів міської ради по розгляду звернень громадян, підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян, забезпечення постійного зв’язку між органами місцевого самоврядування та громадянами, посилення персональної відповідальності керівників за безумовне виконання Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян виконавчий комітет Первомайської міської ради

 

ВИРІШИВ:

 

1. Інформацію завідувача сектору контролю апарату виконавчого комітету міської ради Махоніної О.О. про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Первомайської міської ради за 9 місяців 2016 року взяти до відома.

2. Керуючій справами виконавчого комітету міської ради Постернак Л.Ф.:

2.1. Забезпечити постійний контроль за організацією роботи із зверненнями громадян.

2.2. При проведенні «днів контролю» забезпечити обов’язкову організацію перевірок щодо дотримання законодавства про звернення громадян в управліннях та службах міської ради, комунальних підприємствах міста з урахуванням Показників, за якими оцінюється рівень організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади.

2.3. Взяти під жорсткий контроль організацію дотримання графіків особистого прийому громадян міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського голови, заступниками міського голови та  керуючою справами виконкому, виїзного особистого прийому міським головою та забезпечити систематичні перевірки стану організації особистого прийому громадян в управліннях та службах міської ради, відділах апарату виконавчого комітету міської ради.

3. Секретарю міської ради, першому заступнику міського голови, заступникам міського голови, керуючій справами виконкому, начальникам управлінь міської ради:

3.1. Забезпечити неухильне виконання та належний контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян.

3.2. Вжити заходів щодо подальшого зменшення звернень громадян до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, інших центральних органів виконавчої влади та виконавчих органів міської ради і спрямувати зусилля на вирішення обґрунтованих заяв і скарг.

3.3. Вжити додаткових невідкладних заходів щодо організації ефективної роботи управлінь та служб міської ради, відділів апарату виконавчого комітету міської ради, які б унеможливили появу нових колективних та повторних звернень громадян, звернень від найбільш уразливих за соціальним станом - пенсіонерів з питань, які найбільше турбують громадян, а саме: з питань комунального господарства та соціального захисту.

3.4. Забезпечити розгляд та надання відповіді заявникам у разі надходження звернень, вирішення яких не потребує додаткового вивчення, не пізніш, як у п’ятнадцятиденний термін від дня їх отримання.

3.5. Забезпечити пересилання звернень громадян за належністю до інших органів, якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень посадових осіб, у п’ятиденний термін, та повідомлення про це заявника.

3.6. Тримати на постійному контролі розгляд звернень громадян, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України.

3.7. Посилити персональну відповідальність за своєчасний, належний розгляд питань, порушених у зверненнях, що надійшли від громадян.

4. Керівникам комунальних підприємств сфери житлово-комунального господарства вжити заходів щодо зменшення кількості колективних звернень шляхом покращення якості наданих послуг підпорядкованими підприємствами.

5. Головному спеціалісту по роботі із зверненнями громадян сектору контролю апарату виконавчого комітету міської ради Животовській А.С.:

5.1. Суворо дотримуватись вимог Закону України «Про звернення громадян» стосовно термінів розгляду звернень громадян, письмових повідомлень громадян про результати розгляду звернень громадян, термінів пересилання звернень за належністю до інших органів.

5.2. Проводити систематичний аналіз стану розгляду звернень громадян, забезпечувати вжиття заходів щодо усунення причин, що породжують порушення законодавства.

5.3. Постійно інформувати міського голову про стан виконавської дисципліни щодо розгляду звернень громадян та факти несвоєчасного подання відповідей відповідальними виконавцями та прояви формального підходу до розгляду питань, порушених заявниками.

5.4. Забезпечити систематичне проведення «гарячих ліній» та «телефонів довіри» згідно з затвердженими графіками.

5.5. Забезпечити об’єктивне та всебічне висвітлення стану роботи із зверненнями громадян через засоби масової інформації та веб - сайт міста

                                                                           Термін: щомісяця 5 числа

5.6. Інформацію щодо виконання пунктів 2.2-2.3, 5.2-5.5 даного рішення надати міському голові до 05 січня 2017 року.

 

6. Рішення виконавчого комітету від 12.08.2016 року № 360 «Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян»,  актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян у І півріччі 2016 року» зняти з контролю, як таке, що виконане.

7. Контроль за виконанням даного рішення покласти на керуючу справами виконавчого комітету міської ради Постернак Л.Ф.

 

 

 

Міський голова                                                                    Л.Г.Дромашко

 

 

 


Розробка та підтримка сайта: PervoSOFT
©2024