НОРМАТИВНІ АКТИ
ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА
ВИКОНКОМУ
 
Рішення виконкому


№ 38 від 2017-02-10
Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян у 2016 році

ПЕРВОМАЙСЬКА МІСЬКА РАДА
МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ  КОМІТЕТ

РІШЕННЯ

від  10.02.2017  №38
    м. Первомайськ

Про забезпечення виконання вимог
Закону України «Про звернення
громадян», актів Президента України,
Кабінету Міністрів України щодо
звернень громадян у 2016 році

Керуючись статтею 40 Конституції України, на виконання підпункту 1 пункту б частини 1 статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 «Про затвердження Класифікатора звернень громадян», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади», розділу 13 Регламенту роботи виконавчого комітету міської ради та виконавчих органів Первомайської міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету від 11.03.2016 року № 106, протягом 2016 року проводилась робота щодо розгляду звернень громадян.

Забезпечення реалізації конституційного права кожного громадянина на звернення є одним із пріоритетних напрямків роботи  виконавчого комітету Первомайської міської ради.

За січень-грудень 2016 року у виконавчому комітеті міської ради зареєстровано 1586 звернень громадян, що на 242 звернення більше, ніж за відповідний період минулого року (1344). У тому числі за видами: скарг – 148, заяв - 1438, з них: поштою – 850 звернень, на особистому прийомі – 291 та 445 – через вищі органи влади, кількість яких, порівняно з відповідним періодом минулого року, збільшилась на 57 (за 2015 - 388). За статтю заявників: від осіб жіночої статі надійшло на 468 звернень більше, ніж від осіб чоловічої статі (1027/559).

 

Кількість колективних звернень за 2016 рік у порівнянні з 2015 роком збільшилась на 22 (надійшло 138 проти 116). Питання, з якими звертались заявники, це надання матеріальної допомоги, нарахування та отримання субсидії, поліпшення житлових умов, земельні відносини, ремонт даху, дорожнього покриття, відновлення руху маршрутного автобусу та інші.

За звітний період надійшло 96 неодноразових звернень, інші 1485 звернень – первинні (проти 1212). Також за звітній період надійшло 5 дублетних звернень (проти 2) та не надійшло повторних звернень громадян (проти 12).

Аналіз звернень громадян за категоріями авторів показав, що збільшилась на 25 кількість звернень від інвалідів всіх груп (104/79), на 16 – від учасників бойових дій (22/6), на 13 - від багатодітних сімей (32/19), на 5 - від одиноких матерів (20/15). Кількість звернень від пільгових категорій збільшилась на 47 (надійшло 245 проти 198), питома вага цих звернень склала 15,45% від загальної кількості отриманих звернень, минулого року вони становили 14,73%. Основні питання, з якими звертались ці категорії заявників: надання матеріальної допомоги, нарахування та отримання субсидії, допомога у проведенні індивідуального опалення, поліпшення житлових умов, земельні відносини, газопостачання, освітлення вулиць, ремонт дорожнього покриття, питання неякісного водопостачання, перейменування вулиць міста та інші.

Слід звернути увагу на те, що за соціальним станом авторів найбільше звернень надійшло від пенсіонерів – 723, що складає 45,59% від загальної кількості звернень, і це на 121 звернення більше, ніж за 2015 рік (602); найменше - від служителів релігійних організацій - 3.

Станом на 01.01.2017 року відпрацьовано 1539 звернень, з них: 519 - вирішено позитивно, надані письмові роз’яснення 1014 авторам звернень, 6 – направлено за належністю, відмовлено у задоволенні - 0. Усі звернення відпрацьовані у терміни, визначені статтею 20 Закону України «Про звернення громадян».

Загальна кількість питань, порушених у зверненнях громадянами за 2016 рік – 1710, що на 114 більше, ніж за 2015 рік (1596). Як і раніше, питомою, порівняно із загальною кількістю порушених питань, залишається кількість питань комунального господарства – 46,72 % (2016 рік – 799, 2015 рік – 774). Найчастіше громадяни звертались із питаннями щодо відсутності та неякісного теплопостачання, реформування ЖКГ (створення ОСББ), ремонту житла, дахів та ліфтів, водопостачання та водовідведення, газопостачання, встановлення індивідуального опалення та придбання котлів для нього, освітлення вулиць, вимушене знесення аварійно-небезбечних дерев та іншими. Гострими залишаються питання соціального захисту – 15,38% (2016 рік – 263, 2015 рік – 254), житлової політики – 5,91% (2016 рік – 101, 2015 рік - 98), і як показує проведений аналіз, порівняно з таким же періодом 2015 року збільшилась на 25 - кількість питань комунального господарства, на 9 - кількість питань соціального захисту, на 3 - кількість питань житлової політики. 

Що стосується інших актуальних питань, то у порівнянні із таким же періодом минулого року збільшилась: на 31 кількість питань економічної, цінової політики і підприємництва, на 25 - діяльності Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України, на 15 - діяльності органів місцевого самоврядування, на 12 - обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин, на 11 - сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту, на 5 - культури та культурної спадщини, туризму та фінансової, податкової, митної політики, на 3 - житлової політики; зменшилась: на 12 кількість питань забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, на 5 - освіти, науки та інтелектуальної власності, на 4 - охорони здоров’я, на 2 - транспорту і зв’язку та діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин, на 1- аграрної політики і земельних відносин; інші питання були поодинокими:

№ п/п

Найменування питання

Кількість питань за 2016 рік

% від загальної кількості питань

Кількість питань за 2015 рік

% від загальної кількості питань

1

2

3

4

5

6

1.

Забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку

124

7,251

136

8,521

2.

Житлової політики

101

5,91

98

6,14

3.

Аграрної політики і земельних відносин

90

5,263

91

5,7

4.

Економічної, цінової політики та підприємництва

75

4,386

44

2,757

5.

Сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту

60

3,509

49

3,07

6.

Транспорту і зв’язку

34

1,988

36

2,256

7.

Культури та культурної спадщини, туризму

28

1,637

23

1,441

8.

Діяльність Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України

25

1,462

0

0

9.

Діяльність органів місцевого самоврядування

25

1,462

10

0,627

10.

Освіти, науки та інтелектуальної власності

23

1,345

28

1,754

11.

Обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин

16

0,936

4

0,251

12.

Охорони здоров’я

15

0,877

19

1,19

1

2

3

4

5

6

13.

Праці і заробітної плати

13

0,760

13

0,815

14.

Фінансової, податкової, митної політики

9

0,526

4

0,251

15.

Діяльність об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин

6

0,351

8

0,501

16.

Екології та природних ресурсів

2

0,117

0

0

17.

Діяльність місцевих органів виконавчої влади

2

0,117

2

0,125

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та з метою збільшення дієвої взаємодії з жителями міста, міським головою продовжена практика проведення як особистих прийомів в адмінприміщенні виконкому, так і виїзних особистих прийомів за місцем роботи громадян та в різних мікрорайонах міста (в ЗОШ №№ 1, 16, 17, ДНЗ № 4, 13, 30, Державному навчальному закладі «Первомайський професійний промисловий ліцей», комунальному підприємстві Первомайської міської ради «Затишок», на квартальних комітетах №№ 26, 28, 30, 41, 57, 61, ПАТ «Ощадбанк України» відділення №10014/0118, «Первомайський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» відділення реабілітації). За 2016 рік проведено 18 особистих прийомів, в ході яких прийнято 201 громадянина та 16 виїзних прийомів, в ході яких прийнято 90 громадян. Заступниками міського голови в ході особистих прийомів прийнято 334 особи, що зафіксовано в журналах особистого прийому громадян. Усі прийоми проводились відповідно до затверджених графіків (за виключенням тих, що не були проведені у зв’язку з відпусткою, відрядженнями або тимчасовою непрацездатністю).

Основні питання, з яких звертались громадяни під час особистих прийомів: відсутність та неякісне теплопостачання, реформування ЖКГ (створення ОСББ), ремонт даху, ліфтів та дорожнього покриття, водопостачання та водовідведення, вимушене знесення аварійно-небезбечних дерев, благоустрій території, освітлення вулиць, забезпечення дровами, ремонт покрівлі багатоповерхівок, отримання житла, виділення земельної ділянки, надання матеріальної допомоги та допомоги на встановлення індивідуального опалення та інші.

Відповідно до затвердженого графіку міським головою та заступниками міського голови проведено 61 телефонну «гарячу лінію». На «гарячі лінії» звернулося 8 осіб.

В обов’язковому порядку створені умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень. З виїздом на місце за участю заявників розглянуто 1258 звернень.

Міським головою взятий під особистий контроль розгляд звернень від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України. За 2016 рік розглянуто 2 звернення від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня». Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

Враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» розпорядженням міського голови від 26.01.2016 року № 31-р «Про проведення «днів контролю» та оцінки ефективності здійснення контролю за виконанням завдань, визначених актами законодавства» затверджений графік та питання перевірок роботи із зверненнями громадян.

За 2016 рік проведено 10 перевірок додержання законодавства про звернення громадян в управліннях міської ради: житлово-комунального господарства, фінансовому, соціального захисту населення, культури, національностей, релігій, молоді та спорту, освіти, у справах дітей, містобудування, архітектури, комунальної власності та земельних питань, Первомайському міському центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді та Комунальних підприємствах: «Міжміське бюро технічної інвентаризації» та «Первомайська друкарня». Результати перевірок показали, що керівниками перевірених установ забезпечується виконання та контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян. За результатами перевірок підготовлені довідки та надіслані керівникам для ознайомлення та врахування в роботі. Звіти про проведення зазначених перевірок розміщені на офіційному сайті міста.

З метою оперативного розгляду звернень громадян та підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради розпорядженням міського голови від 19.12.2016 року № 447-р затверджені графіки особистих та виїзних прийомів, проведення телефонних «гарячих ліній» керівництвом виконавчого комітету міської ради та начальниками управлінь і служб міської ради, відділів апарату виконавчого комітету міської ради на січень-червень 2017 року, які доведено до відома населення через газету «Вісник Первомайська», розміщено на офіційному сайті міста та на стендах в вестибюлі адмінприміщення виконкому на першому та третьому поверхах.

Відповідно до плану роботи виконавчого комітету працює постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян. У зв’язку із кадровими змінами рішенням виконавчого комітету від 22.01.2016 року № 43 «Про затвердження складу постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та Положення про Комісію» склад комісії поновлено.

Питання щодо роботи із зверненнями громадян знаходяться під постійним контролем міського голови та голови облдержадміністрації, тому щокварталу розглядаються на засіданнях виконавчого комітету, щомісяця на виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 21.02.2008 року №73-р «Про забезпечення виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» надаються інформації про роботу із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради.

Стан роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради постійно висвітлюється на офіційному сайті міста Первомайська в розділі «Зв’язок з громадськістю».

Зважаючи на необхідність постійного удосконалення роботи із зверненнями громадян виконавчий комітет міської ради й надалі приділятиме постійну і неослабну увагу роботі із зверненнями громадян та забезпечуватиме всебічний, об’єктивний розгляд звернень громадян та своєчасне інформування про результати вирішення порушених у зверненнях питань.

Враховуючи вищевикладене та з метою недопущення у подальшому виникнення недоліків у роботі виконавчих органів міської ради по розгляду звернень громадян, підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян, забезпечення постійного зв’язку між органами місцевого самоврядування та громадянами, посилення персональної відповідальності керівників за безумовне виконання Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян виконавчий комітет Первомайської міської ради

ВИРІШИВ:

1. Інформацію завідувача сектору контролю апарату виконавчого комітету міської ради Махоніної О.О. про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Первомайської міської ради за 2016 рік взяти до відома.

2. Керуючій справами виконавчого комітету міської ради Постернак Л.Ф.:

2.1. Забезпечити постійний контроль за організацією роботи із зверненнями громадян.

2.2. При проведенні «днів контролю» забезпечити обов’язкову організацію перевірок щодо дотримання законодавства про звернення громадян в управліннях та службах міської ради, комунальних підприємствах міста з урахуванням Показників, за якими оцінюється рівень організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади.

2.3. Взяти під жорсткий контроль організацію дотримання графіків особистих прийомів громадян міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського голови, заступниками міського голови та  керуючою справами виконавчого комітету, виїзних особистих прийомів міським головою та забезпечити систематичні перевірки стану організації особистих прийомів громадян в управліннях та службах міської ради, відділах апарату виконавчого комітету міської ради.

3. Секретарю міської ради, першому заступнику міського голови, заступникам міського голови, керуючій справами виконавчого комітету, начальникам управлінь міської ради:

3.1. Забезпечити неухильне виконання та належний контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян.

3.2. Вжити заходів щодо подальшого зменшення звернень громадян до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, інших центральних органів виконавчої влади та виконавчих органів міської ради і спрямувати зусилля на вирішення обґрунтованих заяв і скарг.

3.3. Вжити додаткових невідкладних заходів щодо організації ефективної роботи управлінь та служб міської ради, відділів апарату виконавчого комітету міської ради, які б унеможливили появу нових колективних та повторних звернень громадян, звернень від найбільш уразливих за соціальним станом - пенсіонерів з питань, які найбільше турбують громадян, а саме: з питань комунального господарства та соціального захисту.

3.4. Забезпечити розгляд та надання відповіді заявникам у разі надходження звернень, вирішення яких не потребує додаткового вивчення, не пізніш, як у п’ятнадцятиденний термін від дня їх отримання.

3.5. Забезпечити пересилання звернень громадян за належністю до інших органів, якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень посадових осіб, у п’ятиденний термін, та повідомлення про це заявника.

3.6. Тримати на постійному контролі розгляд звернень громадян, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України.

3.7. Посилити персональну відповідальність за своєчасний, належний розгляд питань, порушених у зверненнях, що надійшли від громадян.   

4. Керівникам комунальних підприємств сфери житлово-комунального господарства вжити заходів щодо зменшення кількості колективних звернень шляхом покращення якості наданих послуг підпорядкованими підприємствами.

5. Головному спеціалісту по роботі із зверненнями громадян сектору контролю апарату виконавчого комітету міської ради Животовській А.С.:

5.1. Суворо дотримуватись вимог Закону України «Про звернення громадян» стосовно термінів розгляду звернень громадян, письмових повідомлень громадян про результати розгляду звернень громадян, термінів пересилання звернень за належністю до інших органів.

5.2. Проводити систематичний аналіз стану розгляду звернень громадян, забезпечувати вжиття заходів щодо усунення причин, що породжують порушення законодавства.

5.3. Постійно інформувати міського голову про стан виконавської дисципліни щодо розгляду звернень громадян та факти несвоєчасного подання відповідей відповідальними виконавцями та прояви формального підходу до розгляду питань, порушених заявниками.

5.4. Забезпечити систематичне проведення «гарячих ліній» та «телефонів довіри» згідно з затвердженими графіками.

5.5. Забезпечити об’єктивне та всебічне висвітлення стану роботи із зверненнями громадян через засоби масової інформації та веб - сайт міста

Термін: щомісяця 5 числа

5.6. Інформацію щодо виконання пунктів 2.2-2.3, 5.2-5.5 даного рішення надати міському голові до 05 липня 2017 року.

6. Рішення виконавчого комітету від 11.11.2016 року № 546 «Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян»,  актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян за 9 місяців 2016 року» зняти з контролю, як таке, що виконане.

7. Контроль за виконанням даного рішення покласти на керуючу справами виконавчого комітету міської ради Постернак Л.Ф.

Міський голова                                                                                           Л.Г.Дромашко

 


Розробка та підтримка сайта: PervoSOFT
©2024