НОРМАТИВНІ АКТИ
ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА
ВИКОНКОМУ
 
Рішення виконкому


№ 426 від 2017-08-11
Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян у І півріччі 2017 року (оприлюднено 15.08.2017 року)

ПЕРВОМАЙСЬКА МІСЬКА РАДА
Миколаївської області
ВИКОНАВЧИЙ  КОМІТЕТ

Р І Ш Е Н Н Я

від 11.08.2017 № 426
м. Первомайськ

 

Про забезпечення виконання вимог
Закону України «Про звернення
громадян», актів Президента України,
Кабінету Міністрів України щодо
звернень громадян у І півріччі 2017 року

Керуючись статтею 40 Конституції України, на виконання підпункту 1 пункту б частини 1 статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 «Про затвердження Класифікатора звернень громадян», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади», розділу 13 Регламенту роботи виконавчого комітету міської ради та виконавчих органів Первомайської міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету від 11.03.2016 року № 106, протягом І півріччя 2017 року проводилась робота щодо розгляду звернень громадян.

Забезпечення реалізації конституційного права кожного громадянина на звернення є одним із пріоритетних напрямків роботи  виконавчого комітету Первомайської міської ради.

За січень-червень 2017 року у виконавчому комітеті міської ради зареєстровано 679 звернень громадян, що на 86 звернень менше, ніж за відповідний період минулого року (765). У тому числі за видами: скарг – 50, заяв – 628, з них: поштою –  368 звернень, на особистому прийомі – 139 та 172 – через вищі органи влади, кількість яких, порівняно з І півріччям 2016 року, зменшилась на 62 (за І півріччя 2016 - 234). За статтю заявників: від осіб жіночої статі надійшло на 191 звернення більше, ніж від осіб чоловічої статі (435/244).

Кількість колективних звернень за І півріччя 2017 року у порівнянні з І півріччям 2016 року зменшилась на 27 (надійшло 52 проти 79). Питання, з якими звертались заявники, це ремонт дороги, будинку, даху та прибудинкової території, освітлення вулиці, погашення заборгованості по заробітній платі у КП «Первомайський міський водоканал», вимушене знесення аварійно-небезпечних дерев, розчищення від снігу віддалених від центру міста доріг та інші.

За звітний період надійшло 29 неодноразових звернень, інші 649 звернень – первинні (проти 710). Також за звітній період надійшло 1 дублетне звернення (проти 2), повторних звернень громадян не надійшло.

Аналіз звернень громадян за категоріями авторів показав, що збільшилась на 4 кількість звернень від багатодітних сімей (25/21), та на 2 – від учасників бойових дій (11/9). Кількість звернень від пільгових категорій зменшилась на 19 (надійшло 129 проти 148), питома вага цих звернень склала 18,999% від загальної кількості отриманих звернень, минулого року вони становили 19,35%. Основні питання, з якими звертались ці категорії заявників: надання матеріальної допомоги на лікування, поліпшення житлових умов, забезпечення дровами, продаж пільгових квитків на автовокзалі, отримання рецептів на придбання пільгових ліків, захист прав споживачів та інші.

Слід звернути увагу на те, що за соціальним станом авторів найбільше звернень надійшло від пенсіонерів – 297, що складає 43,74% від загальної кількості звернень, і це на 48 звернень менше, ніж за І півріччя 2016 року (345); найменше - від служителів релігійних організацій - 1.

Станом на 01.07.2017 року відпрацьовано 598 звернень, з них: 127 - вирішено позитивно, надані письмові роз’яснення 465 авторам звернень, 6 – направлено за належністю, відмовлено у задоволенні - 0. Усі звернення відпрацьовані у терміни, визначені статтею 20 Закону України «Про звернення громадян».

Загальна кількість питань, порушених у зверненнях громадянами – 704, що на 125 або 15,08% менше, ніж за І півріччя 2016 року (829). Як і раніше, питомою, порівняно із загальною кількістю порушених питань, залишається кількість питань комунального господарства – 33,95% (І півріччя  2017 року – 239, І півріччя 2016 року – 394). Найчастіше громадяни звертались із питаннями щодо благоустрою територій міста (ліквідація несанкціонованих сміттєзвалищ, відлов бродячих собак, вивезення сміття, чищення колодязів), вимушене знесення аварійно-небезпечних дерев та дерев на майданчиках під забудову об’єктів, водопостачання та водовідведення, ремонт житла, ремонт доріг, встановлення відсутніх кришок люків каналізаційних колодязів, перейменування вулиць, тарифи, відмова від сплати за надані послуги, перерахунок за житлово-комунальні послуги, забезпечення дровами та іншими. Гострими залишаються питання соціального захисту – 20,74% (І півріччя 2017 року – 146, І півріччя 2016 року – 137), аграрної політики і земельних відносин – 8,097% (І півріччя 2017 року – 57, І півріччя 2016 року - 48), і як показує проведений аналіз, порівняно з І півріччям 2016 року збільшилась на 9 – кількість питань соціального захисту та аграрної політики і земельних відносин; зменшилась на 155 - кількість питань комунального господарства.

Що стосується інших актуальних питань, то у порівнянні із І півріччям минулого року збільшилась: на 12 – кількість питань діяльності органів місцевого самоврядування, на 11 – праці і заробітної плати, на 8 - освіти, науки та інтелектуальної власності, на 7 - економічної, цінової політики та підприємництва, на 6 -  культури та культурної спадщини, туризму та охорони здоров’я, на 3 – транспорту і зв’язку та фінансової, податкової, митної політики; зменшилась: на 22 кількість питань забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, на 10 - сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту, на 6 – житлової політики, на 5 - обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин; інші питання були поодинокими:

№ п/п

Найменування питання

Кількість питань за І півріччя 2017 року

% від загальної кількості питань

Кількість питань за І півріччя 2016 року

% від загальної кількості питань

1.

Діяльність органів місцевого самоврядування

21

2,98

9

1,086

2.

Праці і заробітної плати

19

2,699

8

0,965

3.

Освіти, науки та інтелектуальної власності

13

1,846

5

0,603

4.

Економічної, цінової політики та підприємництва

42

5,966

35

4,222

5.

Культури та культурної спадщини, туризму

17

2,415

11

1,327

6.

Охорони здоров’я

12

1,704

6

0,724

7.

Транспорту і зв’язку

13

1,846

10

1,206

8.

Фінансової, податкової, митної політики

7

0,994

4

0,483

9.

Забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян

39

5,539

61

7,36

10.

Сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту

11

1,563

21

2,533

11.

Житлової політики

45

6,392

51

6,152

12.

Обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин

5

0,71

10

1,206

13.

Діяльність Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України

11

1,563

12

1,448

14.

Діяльність об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин

4

0,568

5

0,603

15.

Діяльність місцевих органів виконавчої влади

1

0,142

1

0,121

16.

Екології та природних ресурсів

1

0,142

1

0,121

17.

Інформаційної політики, діяльності засобів масової інформації

1

0,142

0

0

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та з метою збільшення дієвої взаємодії з жителями міста, міським головою продовжена практика проведення як особистих прийомів в адмінприміщенні виконкому, так і виїзних особистих прийомів за місцем роботи громадян та в різних мікрорайонах міста (в ДНЗ №№ 11, 24, 31, Комунальному підприємстві «Первомайська друкарня», квартальних комітетах №№ 17, 44, 47). У І півріччі 2017 року проведено 11 особистих прийомів, в ході яких прийнято 105 громадян та 7 виїзних прийомів, в ході яких прийнято 31 громадянина. Заступниками міського голови в ході особистих прийомів прийнято 211 осіб, що зафіксовано в журналах особистого прийому громадян. Усі прийоми проводились відповідно до затверджених графіків (за виключенням тих, що не були проведені у зв’язку з відпусткою, відрядженнями або тимчасовою непрацездатністю).

Основні питання, з яких звертались громадяни під час особистих прийомів: надання матеріальної допомоги на встановлення індивідуального опалення, на лікування, на заміну газових котлів, ремонт дорожнього покриття, вирішувались питання подальшої долі приміщення ДЮЦНВ, водопостачання та водовідведення, облаштування спортивних майданчиків, дотримання правил добросусідства та інші.

Відповідно до затвердженого графіку міським головою та заступниками міського голови проведено 30 «гарячих ліній». На «гарячі лінії» звернулося 8 осіб.

В обов’язковому порядку створені умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень. З виїздом на місце за участю заявників розглянуто 492 звернення.

Міським головою взятий під особистий контроль розгляд звернень від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України. У І півріччі 2017 року розглянуто 5 звернень від інвалідів Великої Вітчизняної війни. Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

Враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» розпорядженням міського голови від 24.01.2017 року № 19-р «Про проведення «днів контролю» та оцінки ефективності здійснення контролю за виконанням завдань, визначених актами законодавства» затверджений графік та питання перевірок роботи із зверненнями громадян.

У І півріччі 2017 року проведено 5 перевірок додержання законодавства про звернення громадян в управліннях міської ради: містобудування, архітектури, комунальної власності та земельних питань, житлово-комунального господарства, Первомайському міському центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, комунальних підприємствах «Управління пасажирських перевезень» та «Первомайська друкарня». Результати перевірок показали, що керівниками перевірених установ забезпечується виконання та контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян. За результатами перевірок підготовлені довідки та надіслані керівникам для ознайомлення та врахування в роботі. Звіти про проведення зазначених перевірок розміщені на сайті міста.

З метою оперативного розгляду звернень громадян та підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради розпорядженнями міського голови від 26.06.2017 року № 236-р затверджені графіки особистих та виїзного прийомів, проведення телефонних «гарячих ліній» керівництвом виконавчого комітету міської ради та начальниками управлінь і служб міської ради, відділів апарату виконавчого комітету міської ради у ІІ півріччі 2017 року, які доведено до відома населення через газету «Вісник Первомайська», розміщено на офіційному  сайті міста та на стендах в вестибюлі адмінприміщення виконкому на першому та третьому поверхах.

Відповідно до плану роботи виконавчого комітету на півріччя працює постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян. У зв’язку із кадровими змінами рішенням виконавчого комітету від 10.03.2017 року № 143 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 22.01.2016 року №43 «Про затвердження складу постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та Положення про Комісію» внесено зміни у склад постійно діючої комісії.

Питання щодо роботи із зверненнями громадян знаходяться під постійним контролем міського голови та голови облдержадміністрації, тому щокварталу розглядаються на засіданнях виконавчого комітету, щомісяця на виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 21.02.2008 року №73-р «Про забезпечення виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» надаються інформації про роботу із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради.

Стан роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради постійно висвітлюється на сайті міста Первомайська в розділі «Зв’язок з громадськістю».

Зважаючи на необхідність постійного удосконалення роботи із зверненнями громадян виконавчий комітет міської ради й надалі приділятиме постійну і неослабну увагу роботі із зверненнями громадян та забезпечуватиме всебічний, об’єктивний розгляд звернень громадян та своєчасне інформування про результати вирішення порушених у зверненнях питань.

Враховуючи вищевикладене та з метою недопущення у подальшому виникнення недоліків у роботі виконавчих органів міської ради по розгляду звернень громадян, підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян, забезпечення постійного зв’язку між органами місцевого самоврядування та громадянами, посилення персональної відповідальності керівників за безумовне виконання Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян виконавчий комітет Первомайської міської ради

ВИРІШИВ:

1. Інформацію завідувача сектору контролю апарату виконавчого комітету міської ради Махоніної О.О. про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Первомайської міської ради за І півріччя 2017 року взяти до відома.

2. Керуючій справами виконавчого комітету міської ради Постернак Л.Ф.:

2.1. Забезпечити постійний контроль за організацією роботи із зверненнями громадян.

2.2. При проведенні «днів контролю» забезпечити обов’язкову організацію перевірок щодо дотримання законодавства про звернення громадян в управліннях та службах міської ради, комунальних підприємствах міста з урахуванням Показників, за якими оцінюється рівень організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади.

2.3. Взяти під жорсткий контроль організацію дотримання графіків особистого прийому громадян міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського голови, заступниками міського голови та  керуючою справами виконкому, виїзного особистого прийому міським головою та забезпечити систематичні перевірки стану організації особистого прийому громадян в управліннях та службах міської ради, відділах апарату виконавчого комітету міської ради.

3. Секретарю міської ради, першому заступнику міського голови, заступникам міського голови, керуючій справами виконавчого комітету міської ради, начальникам управлінь міської ради:

3.1. Забезпечити неухильне виконання та належний контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян.

3.2. Вжити заходів щодо подальшого зменшення звернень громадян до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, інших центральних органів виконавчої влади та виконавчих органів міської ради і спрямувати зусилля на вирішення обґрунтованих заяв і скарг.

3.3. Вжити додаткових невідкладних заходів щодо організації ефективної роботи управлінь та служб міської ради, відділів апарату виконавчого комітету міської ради, які б унеможливили появу нових колективних та повторних звернень громадян, звернень від найбільш уразливих за соціальним станом - пенсіонерів з питань, які найбільше турбують громадян, а саме: з питань комунального господарства та соціального захисту.

3.4. Забезпечити розгляд та надання відповіді заявникам у разі надходження звернень, вирішення яких не потребує додаткового вивчення, не пізніш, як у п’ятнадцятиденний термін від дня їх отримання.

3.5. Забезпечити пересилання звернень громадян за належністю до інших органів, якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень посадових осіб, у п’ятиденний термін, та повідомлення про це заявника.

3.6. Тримати на постійному контролі розгляд звернень громадян, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України.

3.7. Посилити персональну відповідальність за своєчасний, належний розгляд питань, порушених у зверненнях, що надійшли від громадян.

4. Керівникам комунальних підприємств сфери житлово-комунального господарства вжити заходів щодо зменшення кількості колективних звернень шляхом покращення якості наданих послуг підпорядкованими підприємствами.

5. Головному спеціалісту по роботі із зверненнями громадян сектору контролю апарату виконавчого комітету міської ради Животовській А.С.:

5.1. Суворо дотримуватись вимог Закону України «Про звернення громадян» стосовно термінів розгляду звернень громадян, письмових повідомлень громадян про результати розгляду звернень громадян, термінів пересилання звернень за належністю до інших органів.

5.2. Проводити систематичний аналіз стану розгляду звернень громадян, забезпечувати вжиття заходів щодо усунення причин, що породжують порушення законодавства.

5.3. Постійно інформувати міського голову про стан виконавської дисципліни щодо розгляду звернень громадян та факти несвоєчасного подання відповідей відповідальними виконавцями та прояви формального підходу до розгляду питань, порушених заявниками.

5.4. Забезпечити систематичне проведення «гарячих ліній» та «телефонів довіри» згідно з затвердженими графіками.

5.5. Забезпечити об’єктивне та всебічне висвітлення стану роботи із зверненнями громадян через засоби масової інформації та веб - сайт міста

Термін: щомісяця 5 числа

5.6. Інформацію щодо виконання пунктів 2.2-2.3, 5.2-5.5 даного рішення надати міському голові до 05 жовтня 2017 року.

6. Рішення виконавчого комітету від 12.05.2017 року № 218 «Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян»,  актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян  у І кварталі 2017 року» зняти з контролю, як таке, що виконане.

7. Контроль за виконанням даного рішення покласти на керуючу справами виконавчого комітету міської ради Постернак Л.Ф.

Міський голова                                                                                           Л.Г.Дромашко


Розробка та підтримка сайта: PervoSOFT
©2024