НОРМАТИВНІ АКТИ
ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА
ВИКОНКОМУ
 
Проекти рішень виконкому


від 2018-01-11
Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян у 2017 році

ПЕРВОМАЙСЬКА МІСЬКА РАДА
МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

РІШЕННЯ

від  __________ №  ___
        м. Первомайськ

Про забезпечення виконання вимог
Закону України «Про звернення
громадян», актів Президента України,
Кабінету Міністрів України щодо
звернень громадян у 2017 році

Керуючись статтею 40 Конституції України, на виконання підпункту 1 пункту б частини 1 статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року №858 «Про затвердження Класифікатора звернень громадян», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади», розділу 13 Регламенту роботи виконавчого комітету міської ради та виконавчих органів Первомайської міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету від 11.03.2016 року №106, протягом 2017 року проводилась робота щодо розгляду звернень громадян.

Забезпечення реалізації конституційного права кожного громадянина на звернення є одним із пріоритетних напрямків роботи  виконавчого комітету Первомайської міської ради.

За січень-грудень 2017 року у виконавчому комітеті міської ради зареєстровано 1565 звернень громадян, що на 21 звернення менше, ніж за відповідний період минулого року (1586). У тому числі за видами: скарг – 139, заяв - 1425, 1- пропозиція, з них: поштою – 803 звернення, на особистому прийомі – 262 та 500 – через вищі органи влади, кількість яких, порівняно з відповідним періодом минулого року, збільшилась на 55 (за 2016 рік - 445). За статтю заявників: від осіб жіночої статі надійшло на 527 звернень більше, ніж від осіб чоловічої статі (1046/519).

Кількість колективних звернень за 2017 рік у порівнянні з 2016 роком зменшилась на 32 (надійшло 106 проти 138). Питання, з якими звертались заявники, це ремонт дорожнього покриття, будинку, даху та прибудинкової території, освітлення вулиці, погашення заборгованості по заробітній платі у КП «Первомайський міський водоканал», вимушене знесення аварійно-небезпечних дерев, розчищення від снігу віддалених від центру міста доріг та інші.

За звітний період надійшло 88 неодноразових звернень, інші 1476 звернень – первинні (проти 1485). Також за звітній період надійшло 1 дублетне звернення (проти 5) та не надійшло повторних звернень громадян.

Аналіз звернень громадян за категоріями авторів показав, що зменшилась на 9 кількість звернень від інвалідів всіх груп (95/104), збільшилась на 3 кількість звернень від учасників бойових дій (25/22) та від багатодітних сімей (35/32), на 1 - від одиноких матерів (21/20). Кількість звернень від пільгових категорій збільшилась на 7 (надійшло 252 проти 245), питома вага цих звернень склала 16,10% від загальної кількості отриманих звернень, минулого року вони становили 15,45%. Основні питання, з якими звертались ці категорії заявників: надання матеріальної допомоги, нарахування та отримання субсидії, допомога у проведенні індивідуального опалення, поліпшення житлових умов, земельні відносини, газопостачання, освітлення вулиць, ремонт дороги, відсутність водопостачання, перейменування вулиць міста, завищені тарифи на комунальні послуги, захист прав споживачів та інші.

Слід звернути увагу на те, що за соціальним станом авторів найбільше звернень надійшло від пенсіонерів – 674, що складає 43,07% від загальної кількості звернень, і це на 49 звернень менше, ніж за 2016 рік (723); найменше - від служителів релігійних організацій - 2.

Станом на 01.01.2018 року відпрацьовано 1523 звернення, з них: 322 - вирішено позитивно, надані письмові роз’яснення 1192 авторам звернень, 9 – направлено за належністю, відмовлено у задоволенні - 0. Усі звернення відпрацьовані у терміни, визначені статтею 20 Закону України «Про звернення громадян».

Загальна кількість питань, порушених у зверненнях громадянами за 2017 рік – 1606, що на 104 менше, ніж за 2016 рік (1710). Як і раніше, питомою, порівняно із загальною кількістю порушених питань, залишається кількість питань комунального господарства – 38,73% (2017 рік – 622, 2016 рік – 799). Найчастіше громадяни звертались із питаннями щодо благоустрою територій міста (ліквідація несанкціонованих сміттєзвалищ, відлов бродячих собак, вивезення сміття, чищення колодязів), вимушене знесення аварійно-небезпечних дерев та дерев на майданчиках під забудову об’єктів, водопостачання та водовідведення, ремонт житла, ремонт доріг, встановлення відсутніх кришок люків каналізаційних колодязів, перейменування вулиць, тарифи, відмова від сплати за надані послуги, перерахунок за житлово-комунальні послуги, забезпечення дровами та іншими. Гострими залишаються питання соціального захисту – 21,54% (2017 рік – 346, 2016 рік – 263), аграрної політики і земельних відносин – 6,29% (2017 рік – 101, 2016 рік - 90), і як показує проведений аналіз, порівняно з таким же періодом 2016 року збільшилась: на 83 - кількість питань соціального захисту, на 11 – кількість питань аграрної політики і земельних відносин; зменшилась на 177 – кількість питань комунального господарства.

Що стосується інших актуальних питань, то у порівнянні з таким же періодом минулого року збільшилась на: 21 - кількість питань економічної, цінової політики і підприємництва, 20 - кількість питань діяльності органів місцевого самоврядування, 16 - освіти, науки та інтелектуальної власності, 10 - праці і заробітної плати, 5 - охорони здоров’я, 4 - фінансової, податкової, митної політики та діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин, 1 - кількість питань транспорту і зв’язку; зменшилась: на 40 - кількість питань забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, на 24 - сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту, на 14 - діяльності Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України, на 13 - житлової політики, на 11 - обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин, на 1 – культури та культурної спадщини, туризму; інші питання були поодинокими:

№ п/п

Найменування питання

Кількість питань за 2017 рік

% від загальної кількості питань

Кількість питань за 2016 рік

% від загальної кількості питань

1.

Економічної, цінової політики та підприємництва

96

5,978

75

4,386

2.

Діяльність органів місцевого самоврядування

45

2,802

25

1,462

3.

Освіти, науки та інтелектуальної власності

39

2,428

23

1,345

4.

Праці і заробітної плати

23

1,432

13

0,760

5.

Охорони здоров’я

20

1,245

15

0,877

6.

Фінансової, податкової, митної політики

13

0,809

9

0,526

7.

Діяльність об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин

10

0,623

6

0,351

8.

Транспорту і зв’язку

35

2,179

34

1,988

9.

Забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку

84

5,230

124

7,251

10.

Сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту

36

2,242

60

3,509

11.

Діяльність Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України

11

0,685

25

1,462

12.

Житлової політики

88

5,479

101

5,91

13.

Обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин

5

0,311

16

0,936

14.

Культури та культурної спадщини, туризму

27

1,681

28

1,637

15.

Екології та природних ресурсів

2

0,125

2

0,117

16.

Діяльність місцевих органів виконавчої влади

2

0,125

2

0,117

17.

Інформаційної політики, діяльності засобів масової інформації

1

0,062

-

-

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та з метою збільшення дієвої взаємодії з жителями міста, міським головою продовжена практика проведення як особистих прийомів в адмінприміщенні виконкому, так і виїзних особистих прийомів за місцем роботи громадян та в різних мікрорайонах міста (в ДНЗ №№ 11, 24, 31, ЗОШ І-ІІІ ст. №№ 4, 7, Комунальних підприємствах «Первомайська друкарня» та «Флора», Асоціації ОСББ «Гвардійська», квартальних комітетах №№  1, 16, 17, 19, 20, 44, 46, 47, 59, 60). За 2017 рік проведено 19 особистих прийомів, в ході яких прийнято 203 громадянина та 14 виїзних прийомів, в ході яких прийнято 59 громадян. Заступниками міського голови в ході особистих прийомів прийнято 194 особи, що зафіксовано в журналах особистого прийому громадян. Усі прийоми проводились відповідно до затверджених графіків (за виключенням тих, що не були проведені у зв’язку з відпусткою, відрядженнями або тимчасовою непрацездатністю).

Основні питання, з яких звертались громадяни під час особистих прийомів: надання матеріальної допомоги на встановлення індивідуального опалення, на лікування, на заміну газових котлів, ремонт дорожнього покриття, вирішувались питання подальшої долі приміщення ДЮЦНВ, водопостачання та водовідведення, облаштування спортивних майданчиків, дотримання правил добросусідства та інші.

Відповідно до затвердженого графіку міським головою та заступниками міського голови проведено 54 «гарячі лінії». На «гарячі лінії» звернулося 10 осіб.

В обов’язковому порядку створені умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень. З виїздом на місце за участю заявників розглянуто 1258 звернень.

Міським головою взятий під особистий контроль розгляд звернень від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України. За 2017 рік розглянуто 2 звернення від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», та 6 звернень від інвалідів Великої Вітчизняної війни. Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

Враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» розпорядженням міського голови від 24.01.2017 року № 19-р «Про проведення «днів контролю» та оцінки ефективності здійснення контролю за виконанням завдань, визначених актами законодавства» затверджений графік та питання перевірок роботи із зверненнями громадян.

За 2017 рік проведено 10 перевірок додержання законодавства про звернення громадян в управліннях міської ради: містобудування, архітектури, комунальної власності та земельних питань, житлово-комунального господарства, соціального захисту населення, фінансовому, у справах дітей, культури, національностей, релігій, молоді та спорту, освіти; Первомайському міському центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, комунальних підприємствах «Управління пасажирських перевезень» та «Первомайська друкарня». Результати перевірок показали, що керівниками перевірених установ забезпечується виконання та контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян. За результатами перевірок підготовлені довідки та надіслані керівникам для ознайомлення та врахування в роботі. Звіти про проведення зазначених перевірок розміщені на сайті міста.

З метою оперативного розгляду звернень громадян та підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради розпорядженням міського голови від 15.12.2017 року №395-р затверджені графіки особистих та виїзних прийомів, проведення телефонних «гарячих ліній» керівництвом виконавчого комітету міської ради та начальниками управлінь міської ради і відділів апарату виконавчого комітету міської ради на січень-червень 2018 року, які доведено до відома населення через газету «Вісник Первомайська», розміщено на офіційному сайті міста та на стендах в вестибюлі адмінприміщення виконкому на першому та третьому поверхах.

Відповідно до плану роботи виконавчого комітету працює постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян. У зв’язку із кадровими змінами рішенням виконавчого комітету від 10.03.2017 року № 143 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 22.01.2016 року №43 «Про затвердження складу постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та Положення про Комісію» внесено зміни у склад постійно діючої комісії.

Питання щодо роботи із зверненнями громадян знаходяться під постійним контролем міського голови та голови облдержадміністрації, тому щокварталу розглядаються на засіданнях виконавчого комітету, щомісяця на виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 21.02.2008 року №73-р «Про забезпечення виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» надаються інформації про роботу із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради.

Стан роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради постійно висвітлюється на сайті міста Первомайська в розділі «Зв’язок з громадськістю».

Зважаючи на необхідність постійного удосконалення роботи із зверненнями громадян виконавчий комітет міської ради й надалі приділятиме постійну і неослабну увагу роботі із зверненнями громадян та забезпечуватиме всебічний, об’єктивний розгляд звернень громадян та своєчасне інформування про результати вирішення порушених у зверненнях питань.

Враховуючи вищевикладене та з метою недопущення у подальшому виникнення недоліків у роботі виконавчих органів міської ради по розгляду звернень громадян, підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян, забезпечення постійного зв’язку між органами місцевого самоврядування та громадянами, посилення персональної відповідальності керівників за безумовне виконання Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян виконавчий комітет Первомайської міської ради

ВИРІШИВ:

1. Інформацію завідувача сектору контролю апарату виконавчого комітету міської ради Махоніної О.О. про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Первомайської міської ради за 2017 рік взяти до відома.

2. Керуючій справами виконавчого комітету міської ради Постернак Л.Ф.:

2.1. Забезпечити постійний контроль за організацією роботи із зверненнями громадян.

2.2. При проведенні «днів контролю» забезпечити обов’язкову організацію перевірок щодо дотримання законодавства про звернення громадян в управліннях міської ради та комунальних підприємствах міста з урахуванням Показників, за якими оцінюється рівень організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади.

2.3. Взяти під жорсткий контроль організацію дотримання графіків особистого прийому громадян міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського голови, заступниками міського голови та  керуючою справами виконавчого комітету, виїзного особистого прийому міським головою та забезпечити систематичні перевірки стану організації особистого прийому громадян в управліннях міської ради та відділах апарату виконавчого комітету міської ради.

3. Секретарю міської ради, першому заступнику міського голови, заступникам міського голови, керуючій справами виконавчого комітету міської ради, начальникам управлінь міської ради:

3.1. Забезпечити неухильне виконання та належний контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян.

3.2. Вжити заходів щодо подальшого зменшення звернень громадян до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, інших центральних органів виконавчої влади та виконавчих органів міської ради і спрямувати зусилля на вирішення обґрунтованих заяв і скарг.

3.3. Вжити додаткових невідкладних заходів щодо організації ефективної роботи управлінь міської ради та відділів апарату виконавчого комітету міської ради, які б унеможливили появу нових колективних та повторних звернень громадян, звернень від найбільш уразливих за соціальним станом - пенсіонерів з питань, які найбільше турбують громадян, а саме: з питань комунального господарства та соціального захисту.

3.4. Забезпечити розгляд та надання відповіді заявникам у разі надходження звернень, вирішення яких не потребує додаткового вивчення, не пізніш, як у п’ятнадцятиденний термін від дня їх отримання.

3.5. Забезпечити пересилання звернень громадян за належністю до інших органів, якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень посадових осіб, у п’ятиденний термін, та повідомлення про це заявника.

3.6.      Тримати на постійному контролі розгляд звернень громадян, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України.

3.7. Посилити персональну відповідальність за своєчасний, належний розгляд питань, порушених у зверненнях, що надійшли від громадян.

4. Керівникам комунальних підприємств сфери житлово-комунального господарства вжити заходів щодо зменшення кількості колективних звернень шляхом покращення якості наданих послуг підпорядкованими підприємствами.

5. Головному спеціалісту по роботі із зверненнями громадян сектору контролю апарату виконавчого комітету міської ради Животовській А.С.:

5.1. Суворо дотримуватись вимог Закону України «Про звернення громадян» стосовно термінів розгляду звернень громадян, письмових повідомлень громадян про результати розгляду звернень громадян, термінів пересилання звернень за належністю до інших органів.

5.2. Проводити систематичний аналіз стану розгляду звернень громадян, забезпечувати вжиття заходів щодо усунення причин, що породжують порушення законодавства.

5.3. Постійно інформувати міського голову про стан виконавської дисципліни щодо розгляду звернень громадян та факти несвоєчасного подання відповідей відповідальними виконавцями та прояви формального підходу до розгляду питань, порушених заявниками.

5.4. Забезпечити систематичне проведення «гарячих ліній» та «телефонів довіри» згідно з затвердженими графіками.

5.5. Забезпечити об’єктивне та всебічне висвітлення стану роботи із зверненнями громадян через засоби масової інформації та веб-сайт міста.

Термін: щомісяця 5 числа

5.6. Інформацію щодо виконання пунктів 2.2-2.3, 5.2-5.5 даного рішення надати міському голові до 05 липня 2018 року.

6. Рішення виконавчого комітету від 10.11.2017 року №587 «Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян»,  актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян за 9 місяців 2017 року» зняти з контролю, як таке, що виконане.

7. Контроль за виконанням даного рішення покласти на керуючу справами виконавчого комітету міської ради Постернак Л.Ф.

Міський голова                                                                                           Л.Г.Дромашко


Розробка та підтримка сайта: PervoSOFT
©2018