НОРМАТИВНІ АКТИ
ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА
ВИКОНКОМУ
 
Проекти рішень виконкому


від 2018-04-13
Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян у І кварталі 2018 року

ПЕРВОМАЙСЬКА МІСЬКА РАДА
МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ  КОМІТЕТ

РІШЕННЯ

від  __________ №  __
        м. Первомайськ

Про забезпечення виконання вимог
Закону України «Про звернення
громадян», актів Президента України,
Кабінету Міністрів України щодо
звернень громадян у І кварталі 2018 року

Керуючись статтею 40 Конституції України, на виконання підпункту 1 пункту б частини 1 статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 «Про затвердження Класифікатора звернень громадян», Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади», розділу 13 Регламенту роботи виконавчого комітету та виконавчих органів Первомайської міської ради, затвердженого рішенням виконавчого комітету від 11.03.2016 року №106, протягом І кварталу 2018 року проводилась робота щодо розгляду звернень громадян.

Забезпечення реалізації конституційного права кожного громадянина на звернення є одним із пріоритетних напрямків роботи  виконавчого комітету Первомайської міської ради.

За січень-березень 2018 року у виконавчому комітеті міської ради зареєстровано 279 звернень громадян, що на 31 звернення менше, ніж за відповідний період минулого року (310). У тому числі за видами: скарг – 28, заяв - 251, з них: поштою – 140 звернень, на особистому прийомі – 55 та 84 – через вищі органи влади, кількість яких, порівняно з І кварталом 2017 року, збільшилась на 9 (за І квартал 2017 - 75). За статтю заявників: від осіб жіночої статі надійшло на 47 звернень більше, ніж від осіб чоловічої статі (163/116).

Кількість колективних звернень за І квартал 2018 року у порівнянні з І кварталом 2017 року зменшилась на 16 (надійшло 10 проти 26). Питання, з якими звертались заявники, це ремонт дорожнього покриття, благоустрій території, освітлення вулиці, розміщення гаражів, дотримання правил взаєморозуміння та добросусідських відносин між мешканцями багатоповерхових будинків, порушення санітарних норм утримання тварин та інші.

За звітний період надійшло 9 (проти 10) неодноразових звернень, інші 270 звернень – первинні (проти 300), не надійшло повторних та дублетних звернень громадян.

Аналіз звернень громадян за категоріями авторів показав, що зменшилась на: 12 - кількість питань від дітей війни (3/15), 8 - кількість звернень від інвалідів всіх груп (18/26) та багатодітних сімей (3/11), 5 - від учасників бойових дій (2/7). Кількість звернень від пільгових категорій зменшилась на 35 (надійшло 29 проти 64), питома вага цих звернень склала 10,39% від загальної кількості отриманих звернень, минулого року вони становили 20,64%. Основні питання, з якими звертались ці категорії заявників: надання матеріальної допомоги, нарахування/отримання субсидії, поліпшення житлових умов, земельні відносини, забезпечення дровами, житлово-комунальні послуги та інші.

Слід звернути увагу на те, що за соціальним станом авторів найбільше звернень надійшло від пенсіонерів – 113, що складає 40,50% від загальної кількості звернень, і це на 36 звернень менше, ніж за І квартал 2017 року (149); найменше - від військовослужбовців та служителів релігійних організацій – по 1.

Станом на 01.04.2018 року відпрацьовано 231 звернення, з них: 45 - вирішено позитивно, надані письмові роз’яснення 185 авторам звернень, 1 – направлено за належністю, відмовлено у задоволенні - 0. Усі звернення відпрацьовані у терміни, визначені статтею 20 Закону України «Про звернення громадян».

Загальна кількість питань, порушених у зверненнях громадянами - 301, що на 20 або 6,23% менше, ніж за І квартал 2017 року (321). Як і раніше, питомою, порівняно із загальною кількістю порушених питань, залишається кількість питань комунального господарства – 37,54% (І квартал 2018 року – 113, І квартал 2017 року – 103). Найчастіше громадяни звертались із питаннями щодо благоустрою територій міста (ліквідація несанкціонованих сміттєзвалищ, відлов бродячих собак, вивезення сміття), вуличне освітлення, відновлення водопостачання, ремонт даху, встановлення відсутніх кришок люків каналізаційних колодязів, тарифи на воду, роботи ТОВ «Комунтехбудсервіс», забезпечення дровами та іншими. Гострими залишаються питання соціального захисту – 16,94% (І квартал 2018 року – 51, І квартал 2017 року – 63), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 9,30% (І квартал 2018 року – 28, І квартал 2017 року – 23), і як показує проведений аналіз, порівняно з І кварталом 2017 року збільшилась: на 10 кількість питань комунального господарства, на 5 - забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян; зменшилась на 12 - кількість питань соціального захисту.

Що стосується інших актуальних питань, то у порівнянні з таким же періодом минулого року збільшилась на: 9 - кількість питань охорони здоров’я, 5 – кількість питань сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту, культури та культурної спадщини, туризму, 3 – кількість питань транспорту і зв’язку, 2 – екології та природних ресурсів; зменшилась на: 8 - кількість питань  житлової політики та економічної, цінової політики і підприємництва, 5 - кількість питань діяльності органів місцевого самоврядування, 3 - праці і заробітної плати, фінансової, податкової, митної політики та діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин, 2 – аграрної політики і земельних відносин:

№ п/п

Найменування питання

Кількість питань за І квартал 2018 року

% від загальної кількості питань

Кількість питань за І квартал 2017 року

% від загальної кількості питань

1

2

3

4

5

6

1.

Охорони здоров’я

13

4,319

4

1,246

2.

Сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту

9

2,99

4

1,246

3.

Культури та культурної спадщини, туризму

9

2,99

4

1,246

4.

Транспорту і зв’язку

11

3,654

8

2,492

5.

Екології та природних ресурсів

3

0,997

1

0,312

6.

Житлової політики

14

4,651

22

6,85

7.

Економічної, цінової політики та підприємництва

13

4,319

21

6,54

8.

Діяльність органів місцевого самоврядування

9

2,99

14

4,36

9.

Праці і заробітної плати

5

1,661

8

2,492

10.

Фінансової, податкової, митної політики

2

0,665

5

1,558

11.

Діяльність об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин

1

0,332

4

1,246

12.

Аграрної політики і земельних відносин

20

6,645

22

6,85

На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та з метою збільшення дієвої взаємодії з жителями міста, міським головою продовжена практика проведення як особистих прийомів в адмінприміщенні виконкому, так і виїзних особистих прийомів за місцем роботи громадян та в різних мікрорайонах міста (в ЗОШ І-ІІІ ст. №9, ЗОШ І-ІІ ст. №15-колегіум, ТДВ «Бриг»). У І кварталі 2018 року проведено 2 особистих прийоми, в ході яких прийнято 29 громадян та 3 виїзних прийоми, в ході яких прийнято 24 громадянина. Заступниками міського голови в ході особистих прийомів прийнято 37 осіб, що зафіксовано в журналах особистого прийому громадян. Усі прийоми проводились відповідно до затверджених графіків (за виключенням тих, що не були проведені у зв’язку з відпусткою, відрядженнями або тимчасовою непрацездатністю).

Основні питання, з яких звертались громадяни під час особистих прийомів: надання матеріальної допомоги на встановлення індивідуального опалення, на лікування, погашення заборгованості по заробітній платі у КП «Первомайський міський водоканал», приватизація земельної ділянки, робота ТОВ «Комунтехбудсервіс», ремонт дорожнього покриття, дотримання правил добросусідства та інші.

Відповідно до затвердженого графіку міським головою та заступниками міського голови проведено 1 «гаряча лінія». На «гарячі лінії» звернулась 1 особа.

В обов’язковому порядку створені умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень. З виїздом на місце за участю заявників розглянуто 179 звернень.

Міським головою взятий під особистий контроль розгляд звернень від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України. За І квартал 2018 року розглянуто 2 звернення від інвалідів Великої Вітчизняної війни. Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

Враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» розпорядженням міського голови від 09.01.2018 року №5-р «Про проведення «днів контролю» та оцінки ефективності здійснення контролю за виконанням завдань, визначених актами законодавства» затверджений графік та питання перевірок роботи із зверненнями громадян.

У І кварталі 2018 року проведено 2 перевірки додержання законодавства про звернення громадян в Комунальному підприємстві «Затишок» та  управлінні житлово-комунального господарства міської ради. Результати перевірок показали, що керівниками перевірених установ забезпечується виконання та контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян. За результатами перевірок підготовлені довідки та надіслані керівникам для ознайомлення та врахування в роботі. Звіти про проведення зазначених перевірок розміщені на сайті міста.

З метою оперативного розгляду звернень громадян та підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради розпорядженням міського голови від 15.12.2017 року №395-р затверджені графіки особистих та виїзних прийомів, проведення телефонних «гарячих ліній» керівництвом виконавчого комітету міської ради та начальниками управлінь міської ради і відділів апарату виконавчого комітету міської ради у І півріччі 2018 року, які доведено до відома населення через газету «Вісник Первомайська» від 20.12.2017 №97-98 (1452), від 30.12.2017 року №101-102 (1456), від 04.01.2018 року №1 (1457), розміщено на офіційному сайті міста та на стендах в вестибюлі адмінприміщення виконкому на першому та третьому поверхах.

Відповідно до плану роботи виконавчого комітету працює постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян. У зв’язку із кадровими змінами рішенням виконавчого комітету від 10.03.2017 року №143 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 22.01.2016 року №43 «Про затвердження складу постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та Положення про Комісію» внесено зміни у склад постійно діючої комісії.

Питання щодо роботи із зверненнями громадян знаходяться під постійним контролем міського голови та голови облдержадміністрації, тому щокварталу розглядаються на засіданнях виконавчого комітету, щомісяця на виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 21.02.2008 року №73-р «Про забезпечення виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» надаються інформації про роботу із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради.

Стан роботи із зверненнями громадян у виконкомі Первомайської міської ради постійно висвітлюється на сайті міста Первомайська в розділі «Зв’язок з громадськістю».

Зважаючи на необхідність постійного удосконалення роботи із зверненнями громадян виконавчий комітет міської ради й надалі приділятиме постійну і неослабну увагу роботі із зверненнями громадян та забезпечуватиме всебічний, об’єктивний розгляд звернень громадян та своєчасне інформування про результати вирішення порушених у зверненнях питань.

Враховуючи вищевикладене та з метою недопущення у подальшому виникнення недоліків у роботі виконавчих органів міської ради по розгляду звернень громадян, підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян, забезпечення постійного зв’язку між органами місцевого самоврядування та громадянами, посилення персональної відповідальності керівників за безумовне виконання Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян виконавчий комітет Первомайської міської ради

ВИРІШИВ:

1. Інформацію завідувача сектору контролю апарату виконавчого комітету міської ради Махоніної О.О. про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті Первомайської міської ради за І квартал 2018 року взяти до відома.

2. Керуючій справами виконавчого комітету міської ради Постернак Л.Ф.:

2.1. Забезпечити постійний контроль за організацією роботи із зверненнями громадян.

2.2. При проведенні «днів контролю» забезпечити обов’язкову організацію перевірок щодо дотримання законодавства про звернення громадян в управліннях міської ради та комунальних підприємствах міста з урахуванням Показників, за якими оцінюється рівень організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади.

2.3. Взяти під жорсткий контроль організацію дотримання графіків особистого прийому громадян міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського голови, заступниками міського голови та  керуючою справами виконавчого комітету, виїзного особистого прийому міським головою та забезпечити систематичні перевірки стану організації особистого прийому громадян в управліннях міської ради та відділах апарату виконавчого комітету міської ради.

3. Секретарю міської ради, першому заступнику міського голови, заступникам міського голови, керуючій справами виконавчого комітету міської ради, начальникам управлінь міської ради:

3.1. Забезпечити неухильне виконання та належний контроль за дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян.

3.2. Вжити заходів щодо подальшого зменшення звернень громадян до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, інших центральних органів виконавчої влади та виконавчих органів міської ради і спрямувати зусилля на вирішення обґрунтованих заяв і скарг.

3.3. Вжити додаткових невідкладних заходів щодо організації ефективної роботи управлінь міської ради та відділів апарату виконавчого комітету міської ради, які б унеможливили появу нових колективних та повторних звернень громадян, звернень від найбільш уразливих за соціальним станом - пенсіонерів з питань, які найбільше турбують громадян, а саме: з питань комунального господарства та соціального захисту.

3.4. Забезпечити розгляд та надання відповіді заявникам у разі надходження звернень, вирішення яких не потребує додаткового вивчення, не пізніш, як у п’ятнадцятиденний термін від дня їх отримання.

3.5. Забезпечити пересилання звернень громадян за належністю до інших органів, якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень посадових осіб, у п’ятиденний термін, та повідомлення про це заявника.

3.6.      Тримати на постійному контролі розгляд звернень громадян, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України.

3.7. Посилити персональну відповідальність за своєчасний, належний розгляд питань, порушених у зверненнях, що надійшли від громадян.

4. Керівникам комунальних підприємств сфери житлово-комунального господарства вжити заходів щодо зменшення кількості колективних звернень шляхом покращення якості наданих послуг підпорядкованими підприємствами.

5. Головному спеціалісту по роботі із зверненнями громадян сектору контролю апарату виконавчого комітету міської ради Животовській А.С.:

5.1. Суворо дотримуватись вимог Закону України «Про звернення громадян» стосовно термінів розгляду звернень громадян, письмових повідомлень громадян про результати розгляду звернень громадян, термінів пересилання звернень за належністю до інших органів.

5.2. Проводити систематичний аналіз стану розгляду звернень громадян, забезпечувати вжиття заходів щодо усунення причин, що породжують порушення законодавства.

5.3. Постійно інформувати міського голову про стан виконавської дисципліни щодо розгляду звернень громадян та факти несвоєчасного подання відповідей відповідальними виконавцями та прояви формального підходу до розгляду питань, порушених заявниками.

5.4. Забезпечити систематичне проведення «гарячих ліній» та «телефонів довіри» згідно з затвердженими графіками.

5.5. Забезпечити об’єктивне та всебічне висвітлення стану роботи із зверненнями громадян через засоби масової інформації та веб-сайт міста.

Термін: щомісяця 5 числа

5.6. Інформацію щодо виконання пунктів 2.2-2.3, 5.2-5.5 даного рішення надати міському голові до 06 липня 2018 року.

6. Рішення виконавчого комітету від 13.02.2018 року №63 «Про забезпечення виконання вимог Закону України «Про звернення громадян»,  актів Президента України, Кабінету Міністрів України щодо звернень громадян у 2017 році» зняти з контролю, як таке, що виконане.

7. Контроль за виконанням даного рішення покласти на керуючу справами виконавчого комітету міської ради Постернак Л.Ф.

Міський голова                                                                                 Л.Г.Дромашко


Розробка та підтримка сайта: PervoSOFT
©2018