НОРМАТИВНІ АКТИ
ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА
ВИКОНКОМУ
 
Проекти рішень виконкому


від 2018-04-18
Про виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року № 848 щодо призначення субсидій на житлово-комунальні послуги мешканцям міста

ПЕРВОМАЙСЬКА МІСЬКА РАДА
МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ  КОМІТЕТ

РІШЕННЯ

від  __________ №  __
        м. Первомайськ

Про виконання вимог постанови
Кабінету Міністрів України
від 21 жовтня 1995 року № 848
«Про спрощення порядку надання
населенню субсидій для відшкодування
витрат на оплату житлово-комунальних
послуг, придбання скрапленого газу,
твердого та рідкого пічного побутового палива»
щодо призначення субсидій на житлово-
комунальні послуги мешканцям міста

На виконання  постанови Кабінету Міністрів України  від 21 жовтня 1995 року № 848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива»  (зі змінами),  управлінням соціального захисту населення Первомайської міської ради  за звітний період року проводилась робота щодо прийому громадян та призначення субсидій  для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Станом на  01.05.2018 року на обліку в управлінні соціального захисту населення міської ради перебуває 12458 домогосподарств, які отримують субсидію та 4485 – отримують пільги на житлово-комунальні послуги. Всього  за період з травня 2017 року по травень 2018 року за призначенням субсидій на житлово-комунальні послуги звернулось 17102 мешканці міста Первомайська.

376 особам, нездатним до самообслуговування територіальним центром з  надання соціальних послуг (соціального обслуговування) надано допомогу в оформленні субсидій.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року N848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» призначення субсидії на опалювальний період (з 16.10.2017 р.) в жовтні 2017 р. здійснено автоматично.  З метою врахування більш актуальних доходів, при розрахунку субсидії на опалювальний період, необхідно було додатково отримати інформацію про доходи громадян з Державної Фіскальної служби та Державного реєстру загальнообо’язкового державного соціального страхування. Отримання даної інформації значно ускладнило процес автоматичного перерахунку, так як відповіді надходили з помилками, а для їх усунення необхідно повідомити громадян про необхідність їх виправлення.

Наступний перерахунок було здійснено в листопаді 2017 року, в зв’язку із зміною ціни на водопостачання та водовідведення. В січні 2018 року були внесені зміни до соціальних норм на електроенергію, на підставі яких проведено черговий перерахунок субсидій. Після закінчення опалювального періоду в квітні 2018 року (15.04.2018р.), також здійснено автоматичний перерахунок. Таким чином, лише протягом опалювального періоду було проведено  4 автоматичні перерахунки, які включають в себе перерахунок за допомогою програмного комплексу «Житлові субсидії», роздруківку повідомлень про призначення, а також доставку цих повідомлень мешканцям міста,  кожного разу це понад 10 тис. повідомлень.

В період з лютого по серпень 2017 року  до роботи залучалися робітники на громадських засадах для кур’єрських робіт (отримання інформації від  підприємств-надавачів послуг, інформаційна робота, доставка повідомлень про призначення субсидій).  Всього було залучено 6 осіб, на  заробітну плату та нарахування на неї було витрачено 50570 грн.  З вересня 2017 року по 01.05.2018 року працівників даної категорії залучено не було через відсутність фінансування Первомайської міськрайонної філії центру зайнятості (оплата громадських робіт здійснюється за рахунок співфінансування з місцевого бюджету 50% та 50% за рахунок Первомайської міськрайонної філії центру зайнятості).

Через відсутність фінансування в Первомайській міськрайонній філії центру зайнятості на оплату робіт працівників на громадських роботах (кур’єрів) видача повідомлень про призначення субсидій здійснювалась безпосередньо в приміщенні управління соціального захисту міської ради, що створювало соціальну напругу та черги за їх отриманням. Особам, які перебувають  на обслуговуванні у Територіальному центрі надання соціальних послуг, повідомлення доставляють соціальні працівники. З метою покращення ситуації та зменшення соціальної напруги серед населення міста,   своєчасної доставки повідомлень про автоматичний перерахунок субсидій, наказом начальника управління соціального захисту населення від 10.01.2018р. № 18 «Про закріплення кварталів міста Первомайська за спеціалістами управління», яким за всіма працівниками управління закріплено відповідні квартали міста та організована доставка повідомлень, яка здійснювалась в позаробочий час.

Для доставки повідомлень за допомогою МД ПАТ «Укрпошта» ЦПЗ №3 необхідно виділити кошти в сумі 429000 грн., з розрахунку 6 (автоматичні перерахунки) х 5,50 грн. (ціна конверта) х 13000 (повідомлень, окрім автоматичного перерахунку ще призначення та відмова у призначенні).

Комісією для  розгляду питань надання субсидій  та  призначення державних соціальних допомог малозабезпеченим сім’ям, у виняткових обставинах, протягом 2017 року прийнято рішення про призначення  субсидій – 1324 сім’ям, з початку 2018 року - 223.

В 2017 році субсидію на тверде паливо та скраплений газ призначено 940 особам на загальну суму 3223310,24 грн., готівкову виплату  здійснено в грудні 2017 року на суму 2871980,80 грн., через відсутність лімітів. Залишок коштів в сумі 351329,44 грн. виплачено протягом січня-лютого 2018 року.  З початку 2018 року за призначенням даного виду субсидій звернулось 858 осіб, з них призначено 562 особам на загальну суму 2338665,35 грн.

Середній розмір призначеної субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг за І квартал 2018 року – 741 грн., в порівнянні з І кварталом 2017 року зменшився на 64,6 % (1147 грн.), що зумовлено зменшенням соціальної норми на житлово-комунальні послуги та   збільшенням прожиткового мінімуму і мінімальної заробітної плати.

За підсумками опалювального періоду 2017-2018 років, на підставі списків підприємств надавачів послуг було проведено монетизацію невикористаних сум субсидій (послуга газопостачання та електропостачання для опалення). По місту Первомайську таких осіб було майже 3000. У них було прийнято особисто заяви та проведено виплату через банківські установи та поштові відділення.

Щомісяця, на підставі даних Міністерства фінансів України,  проводиться верифікація  достовірності інформації, поданої громадянами для отримання субсидії.  При виявленні недостовірних даних субсидія припиняється до з’ясування факту порушення, яке стало підставою для незаконного призначення субсидії. З початку 2018 року виявлено переплати у 12 осіб на загальну суму 73,9 тис. грн.. Повернення коштів було здійснено шляхом зняття відповідних сум з особових рахунків отримувачів субсидій на підприємствах, які  надають житлово-комунальні послуги.

З метою отримання інформації для призначення субсидії, управління соціального захисту населення міської ради постійно співпрацює з підприємствами надавачами послуг, Державною Фіскальною службою, Первомайським об’єднаним управлінням Пенсійного фонду України в Миколаївській області, головами квартальних комітетів, представниками об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, Державною виконавчою службою, структурними підрозділами органів місцевого самоврядування,  сервісним центром МВС України та іншими.

Протягом І кварталу 2018 року від мешканців м.Первомайська до Урядової гарячої лінії надійшло 140 звернень,  у І кварталі 2017 році – 147, переважна більшість питань стосується змін в законодавстві, зокрема, зменшення соціальних норм на енергоносії.

Для сектору прийняття рішень відділу державних соціальних гарантій та компенсацій управління соціального захисту населення Первомайської міської ради виділено приміщення кабінету № 100 міськвиконкому.

З метою забезпечення ефективної інформаційної кампанії щодо надання субсидій на оплату житлово-комунальних послуг управління соціального захисту населення постійно проводить інформаційно-роз’яснювальну роботу серед населення міста. За звітний період постійно проводилися: тематичні телефонні «гарячі лінії» - 68, зустрічі у  трудових колективах та квартальних комітетах – 119, виступи на радіо та  місцевому телебаченні - 6, надруковано статей в засобах масової інформації - 11. Виготовлено та розповсюджено листівок відповідної тематики – 7000 та буклетів – 5000.

Але,  залишається ряд проблемних питань.

За останній час значно удосконалено та ускладнено програмне забезпечення для призначення субсидій, майже всі процеси відбуваються автоматизовано, але наявна комп’ютерна техніка є морально  та фізично застарілою, що не дає змоги забезпечити якісне обслуговування громадян міста. Існує проблема з її кількістю, на сьогоднішній день не вистачає 10 одиниць комп’ютерної техніки,  копіювальна взагалі відсутня (вийшла з ладу).  Покращення ситуації  відбудеться завдяки виділенню коштів в поточному році з місцевого бюджету в розмірі 100000 грн. та 20000 грн. за рахунок коштів з депутатських повноважень. Але, повністю потребу в техніці не задовольнить, адже, вартість системного блоку придатного для роботи з програмами по призначенню  субсидій становить 20000 грн. та комплектуючі до нього ще 15000 грн. (монітор, батарея безперебійного живлення, клавіатура, комп’ютерна мишка). Також, необхідно придбати батарею безперебійного живлення для головного серверу, вартість становить 10000 грн.

Проблемним питанням залишається приміщення, в якому працюють спеціалісти управління. Зокрема, сектор прийняття рішень відділу державних соціальних гарантій та компенсацій знаходиться в  кабінеті № 100, який не пристосований для постійної роботи з призначення різних видів допомог. В кабінеті № 8 управління соціального захисту населення міської ради,  де здійснюється прийом громадян, одночасно ведуть прийом 9 спеціалістів, що спричиняє значну складність в спілкуванні з громадянами та якісній обробці отриманих даних.  Щодня на прийом перед початком опалювального періоду звертається близько 200 осіб. В минулому році ситуація ускладнилася у зв’язку з переходом домогосподарств з централізованого опалення на індивідуальне.

Через недосконалість програмного забезпечення та застарілу комп’ютерну техніку всі автоматично призначені субсидії необхідно в ручному режимі перевірити і всі перерахунки роздрукувати та підшити в справу.

Також, необхідно постійно замовляти бланки, необхідні для призначення субсидій, зокрема, довідок про склад сім’ї, реєстрацію осіб, заяв про призначення субсидій та декларацій, заяв на монетизацію та інше.

Відповідно до статті 40 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та враховуючи  вищевикладену  інформацію щодо призначення населенню житлових субсидій, виконавчий комітет Первомайської міської ради

ВИРІШИВ:

1. Інформацію заступника міського голови, начальника управління соціального захисту населення Первомайської міської ради         Колесніченко О.А.  про  стан призначення житлових субсидій управлінням соціального захисту населення у 2017 - 2018 роках взяти до відома.

2. Заступнику міського голови, начальнику управління соціального захисту Первомайської міської ради Колесніченко О.А.

2.1. продовжити роботу по призначенню житлових субсидій мешканцям міста;

2.2. підготувати розрахунок видатків на придбання конвертів для доставки повідомлень про призначення субсидій.

3. Першому заступнику міського голови Кукурузі О.В. взяти під  контроль  виконання вимог чинного законодавства щодо отримання від житлово-комунальних господарств в строк до 5 днів  інформації, необхідної  для призначення житлових субсидій.

4. Заступнику міського голови по комунальній власності, земельних відносинах та архітектурних питаннях Свідерко С.В. розглянути питання щодо надання управлінню соціального захисту населення міської ради приміщення, пристосованого для належної роботи.

5. Начальнику фінансового управління міської ради Шугурову С.М. розглянути можливість виділення коштів  на придбання конвертів для доставки повідомлень про призначення субсидій.

6. Визнати таким, що втратило чинність рішення виконкому від 12.05.2017р. № 219 «Про забезпечення виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 року № 848 «Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива».

7. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови, начальника управління соціального захисту населення міської ради Колесніченко О.А.

Міський  голова                                                                Л.Г. Дромашко

 


Розробка та підтримка сайта: PervoSOFT
©2024