НОРМАТИВНІ АКТИ
ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТА
ВИКОНКОМУ
 
Рішення виконкому


№ 526 від 2018-11-09
Про результати аудиту виконання бюджету міста Первомайська за період з 01.01.2015 року по 30.06.2018 року (оприлюднено 15.11.2018 року)

 

ПЕРВОМАЙСЬКА  МIСЬКА  РАДА
МИКОЛАIВСЬКОI  ОБЛАСТI
ВИКОНАВЧИЙ  КОМIТЕТ

РIШЕННЯ

від 09.11.2018 р. №526
      м. Первомайськ

Про результати аудиту  виконання
бюджету міста  Первомайська
за період з 01.01.2015 року
по 30.06.2018 року

За матеріалами аудиторського звіту виконання бюджету міста Первомайська за період з 01.01.2015 року по 30.06.2018 року встановлено наступне:

виконавчим комітетом міської ради, самостійними  управліннями міської ради,  управлінням   Державної  казначейської служби України у Первомайському районі  Миколаївської області, Южноукраїнським  управлінням головного управління   державної фіскальної  служби у  Миколаївській області  проводилась певна робота, направлена на мобілізацію додаткових надходжень до бюджету міста,  на забезпечення фінансовими ресурсами бюджетних установ міста, на попередження нецільового та неефективного використання бюджетних коштів на стадії  планування, затвердження кошторисів та здійснення видатків.

Разом з тим, як свідчать результати аудиту  виконавчим комітетом міської ради, управліннями міської ради:  архітектури,  комунальної власності та земельних питань міської ради, житлово-комунального господарства, освіти, комунальним підприємством «Первомайський міський центр первинної медико-санітарної допомоги», Первомайською центральною міською багатопрофільною лікарнею, Южноукраїнським управлінням Головного управління державної фіскальної служби у Миколаївській області не в повній мірі мобілізовані всі наявні ресурси для розширення дохідної бази бюджету міста, в процесі його виконання допускались окремі недоліки та порушення фінансової дисципліни,  які  призвели до недоотримання  фінансових ресурсів та неефективних витрат бюджетних коштів.

Виявлені причини та фактори, які не сприяли максимальному залученню доходів до бюджету міста Первомайська, ефективному використанню бюджетних коштів, земель і комунального майна та підвищенню рівня надання соціальних гарантій населенню.

Так, прийняття міською радою ряду рішень стосовно зменшення ставок місцевих податків та зборів (єдиного податку, податку на нерухоме майно, збору за місця для паркування транспортних засобів) призвело до втрат доходів міським бюджетом в сумі 4 623,3тис.грн.

Внаслідок встановлення  міською радою ставок орендної плати за землю без урахування вимог законодавства та не вжиття заходів щодо внесення змін до діючих договорів оренди земель після введення в дію нової нормативно-грошової оцінки, втрати доходів міського бюджету становили 5 689,4тис.грн.

Використання земельних ділянок, загальною площею 2,979га без правовстановлюючих документів та договорів оренди, призвело до втрат доходів міського бюджету в сумі 1 115,2тис.грн.

Внаслідок безоплатного використання комунального майна та недостатньо вжитих заходів для стягнення заборгованості, бюджетом міста Первомайська недоотримано доходів в сумі 306,7тис.грн.

Поряд з цим, прийняття рішення про звільнення окремих орендарів від сплати орендних платежів у повному обсязі або їх зменшення призводить до щорічних втрат доходів  в сумі понад 410,0тис.грн.

Неприйняття  відповідного рішення щодо передачі в оренду нежитлового приміщення переможцю конкурсу з надання в оренду майна, призвело до втрат доходів в сумі 70,6тис.грн.

Внаслідок нездійснення достатнього контролю за повнотою надходження пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту міським бюджетом втрачено доходів в сумі 16,0тис.грн.

Невжиття заходів для перегляду плати за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, яка не змінювалась протягом  5 років, не сприяло додатковому наповненню міського бюджету. За умови застосування індексу інфляції до розміру плати, яка діяла, додаткові щорічні резерви надходжень міського бюджету становили б близько 300,0 тис. грн.

Крім того, непроведення ефективного моніторингу платників податку на доходи фізичних осіб, розташованих на території міста Первомайська не сприяє залученню коштів до міського бюджету та призвело до втрат доходів на суму 4 954,0тис.грн.  Так, в 2015-2017 роках та І півріччі 2018 року управління соціального захисту Первомайської райдержадміністрації та Первомайська центральна районна лікарня, які розташовані на території міста, податок на доходи фізичних осіб  сплачували до бюджету Первомайського району (Кам’яномостівська об’єднана територіальна громада та Мигіївська сільська рада), замість бюджету міста Первомайська, що є  порушенням  вимог частини 2 статті 64 Бюджетного Кодексу України.

Розрахунковий щорічний резерв можливого отримання доходів у вигляді податку на доходи фізичних осіб - 2 079,0тис.грн.

Надання медичної допомоги мешканцям інших адміністративно-територіальних одиниць за рахунок коштів міського бюджету, без укладання договорів на отримання міжбюджетних трансфертів, призвело до розрахункових втрат бюджетом міста в сумі 28 212,9тис.грн.

При щорічному незабезпеченні розрахункової потреби на оплату праці по галузі «Охорона здоровֹя», міською радою не вжито достатніх заходів щодо оптимізації ліжкового фонду та приведення його до рекомендованих Миколаївською облдержадміністрацією нормативів з метою економії бюджетних коштів. При цьому,   утримання чисельності понад рекомендовані Миколаївською облдержадміністрацією нормативи  призвело до додаткових витрат з бюджету розрахунково в сумі 12 817,5тис.грн.

Незабезпечення потреби закладів охорони здоров’я на придбання продуктів харчування та медикаментів не сприяє наданню якісних та в повному обсязі послуг з лікування населення. Так, видатки на придбання медикаментів забезпечені на рівні 71%-83% (з урахуванням придбаних пацієнтами за власні кошти) від розрахункової потреби закладів охорони здоров’я, видатки на харчування на рівні 15,8%-18,2 відсотки.

Також, недотримання положень Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 року №1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та дитячих  закладах оздоровлення та відпочинку» призвело до незабезпечення повноцінного харчування дітей у загальноосвітніх навчальних закладах  та дошкільних закладах міста. Видатки на харчування учнів 1–4 класів по загальноосвітніх школах та дітей в дошкільних закладах забезпечені в середньому по місту Первомайську на 60-70 відсотків від потреби.

Утримання в загальноосвітніх навчальних закладах та в дошкільних закладах операторів котелень та гардеробників, які мають сезонний характер роботи, призводить до додаткових витрат на їх утримання.

Разом з тим, за умови оформлення з вищезазначеними працівниками трудових відносин на період безпосереднього виконання ними трудових обов’язків, щорічна економія фонду оплати праці з нарахуваннями складатиме 354,0тис.грн., що є резервом для економії бюджетних коштів.

Незабезпечення своєчасного і повного використання коштів міжбюджетних трансфертів призводить до утворення залишків коштів на рахунках місцевого бюджету та не сприяє досягненню мети – поліпшенню надання послуг та розвитку території тощо.

Зокрема, не використання коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення соціально-економічного розвитку окремих територій в сумі  577,3тис.грн. та не використання обладнання,  придбаного для комунального підприємства  «Первомайський міський водоканал»  на суму 560,8тис.грн.  свідчить про неефективне використання коштів субвенції з державного бюджету.

Недотримання вимог бюджетного законодавства стосовно взяття зобов’язань управлінням житлово-комунального господарства міської ради  в попередніх бюджетних роках без відповідних бюджетних асигнувань та відшкодування на підставі судових рішень витрат на сплату пені, інфляційних витрат, судового збору, витрат на поліпшення орендованого майна колишньому орендарю призвело до неефективних витрат бюджету міста в загальній сумі 1089,0тис.грн.

Завищення  підрядниками обсягів виконаних робіт та недостатній контроль з боку розпорядників коштів за їх виконанням, призвели до зайвих витрат бюджетних коштів в загальній сумі 72,3тис.грн.

Крім того, встановлено  відволікання бюджетних коштів на виконання програмних заходів, пов’язаних з утриманням установ, що фінансуються з державного бюджету в сумі 400,0тис.грн.

Надання фінансової підтримки комунальним підприємствам міста на погашення боргів за електроенергію, природний газ та його транспортування, виплату заборгованості по заробітній платі, податкам на загальну суму 16 679,40тис.грн., замість оновлення їх матеріальної бази, не вплинуло на покращення їх фінансового стану та є додатковим навантаженням для міського бюджету.

Розглянувши матеріали аудиторського звіту виконання бюджету                        міста  Первомайська за період з 01.01.2015 року   по 30.06.2018 року відповідно до  пункту  4 частини «а» статті 28 Закону України «Про  місцеве самоврядування в Україні», статті 78 Бюджетного кодексу України,  з метою недопущення порушень в подальшому,  виконавчий комітет міської ради

ВИРІШИВ:

1. Виконавчому комітету міської ради (Дромашко),  управлінням міської ради: освіти  (Остапенко),     житлово-комунального господарства (Троян), містобудування, архітектури, комунальної власності та земельних питань (Гринчаку),  Первомайській центральній міській багатопрофільній лікарні (Чекрижову),  комунальному підприємству «Первомайський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» (Оболенській) :

1.1. Опрацювати  результати проведеного аудиту.

1.2. Вжити невідкладних заходів щодо усунення виявлених порушень, недопущення їх у подальшому.

1.3. Забезпечити максимально ефективне використання коштів місцевого бюджету та міжбюджетних трансфертів, контролювати їх використання, не допускати необґрунтоване утворення залишків.

1.4. Розробити заходи щодо посилення внутрішнього контролю за використанням бюджетних коштів на виконання ремонтних робіт та вжити заходів щодо стягнення з підрядників зайво сплачених коштів.

2. Управлінню освіти міської ради  (Остапенко):

2.1. Розглянути питання щодо доцільності утримання посад гардеробників та операторів котелень протягом календарного року.

2.2. З метою покращення харчування дітей в загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладах максимально наблизити рівень бюджетних призначень до потреби на закупівлю продуктів харчування для вихованців та учнів І-ІV класів, з урахуванням норм Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 року №1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних закладах оздоровлення та відпочинку».

3. Первомайській центральній міській багатопрофільній лікарні (Чекрижову) :

3.1. З метою економії бюджетних коштів по галузі «Охорона здоров′я», вжити заходів щодо оптимізації ліжкового фонду та наближення ліжкового фонду до рекомендованих нормативів. Розглянути питання щодо скорочення посад лікарів та середнього медичного персоналу, які є вакантними.

3.2. З метою забезпечення збалансованості харчування хворих, що є невід’ємною складовою лікувального процесу, провести розрахунок норм та вартості харчування хворих у стаціонарах у відповідність до вимог наказу  Міністерства охорони здоров′я  від 29 жовтня 2013 року № 931 «Про удосконалення організації лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в Україні».

3.3. З метою додаткового залучення коштів до міського бюджету, вжити заходи щодо укладання договорів про передачу між місцевими бюджетами видатків для здійснення делегованих повноважень, із органами місцевого самоврядування усіх адміністративно-територіальних одиниць, мешканці яких отримують соціальні послуги в Первомайській центральній міській багатопрофільній лікарні.

4. Комунальному підприємству «Первомайський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» (Оболенській) з метою економії бюджетних коштів по галузі «Охорона здоров′я» вжити заходів щодо скорочення посад лікарів та середнього медичного персоналу, які є вакантними.

5. Управлінню житлово-комунального господарства  міської ради (Троян) провести моніторинг результатів діяльності комунальних підприємств, яким надавалася фінансова підтримка, розробити заходи щодо економічного їх оздоровлення або розглянути питання подальшого функціонування та необхідності спрямування коштів з міського бюджету на їх утримання.

6. Управлінню економіки міської ради (Зарицькій)  розробити та затвердити  Порядок формування, фінансування і моніторингу виконання бюджетних програм для забезпечення результативності та досягнення запланованих цілей, а також здійснення оцінки ефективності використання коштів міського бюджету на виконання програм.

7. Виконавчому комітету  міської ради,  фінансовому управлінню міської ради (Шугурову) переглянути рішення міської ради стосовно збільшення ставок  збору за місця для паркування транспортних засобів.

8. Управлінню містобудування, архітектури, комунальної власності та земельних питань міської ради (Гринчаку):

8.1. Провести інвентаризацію договорів оренди землі та переглянути розмір орендної плати, внести зміни  до діючих договорів оренди земель з урахуванням введеної в дію нової нормативно-грошової оцінки.

8.2. Забезпечити максимально ефективне використання комунального майна шляхом прийняття своєчасних рішень щодо передачі в оренду майна переможцям конкурсу, проведення претензійно-позовної роботи для стягнення плати за користування майном, перегляду пільг щодо орендної плати. Провести інвентаризацію договорів оренди комунального майна та вжити належні заходи для стягнення заборгованості  по орендній платі за використання комунального майна.

8.3. Розглянути питання щодо затвердження Порядку розміщення зовнішньої реклами в місті Первомайську. Вжити заходи з постійного перегляду плати за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, яка не змінювалась проягом 5 років, із застосуванням індексу інфляції до розміру плати.

8.4. З метою наповнення міського бюджету, нарахувати суму втрат від використання земельних ділянок, які використовуються без правовстановлюючих документів та стягнути їх в добровільному або судовому порядку.

8.5. Вжити заходів для забезпечення повноти надходжень коштів пайової участі у розвиток  інфраструктури. Забезпечити своєчасність та в повному обсязі укладання договорів про залучення коштів замовників на розвиток інфраструктури населеного пункту.

9.  Южноукраїнському  управлінню головного управління   державної фіскальної    служби у  Миколаївській області  (Манжелей ) (за узгодженням) забезпечити проведення ефективного моніторингу платників податку на доходи фізичних осіб, розташованих на території міста Первомайська та вжити заходів щодо сплати ними в повному обсязі податку на доходи фізичних осіб до бюджету міста з урахуванням дотримання   вимог  частини 2 статті 64 Бюджетного Кодексу України.  Інформацію надавати  виконавчому комітету Первомайської міської ради до 20 числа щомісяця.

10. Визначеним вище відповідальним підрозділам інформацію про стан виконання пунктів 1 – 9 надати управлінню Південного офісу Держаудитслужби у Миколаївській області до 25 листопада 2018 року, у випадку не впровадження в зазначений термін окремих пропозицій, відповідну інформацію надавати помісячно до 25 числа кожного місяця до повного їх впровадження згідно форми (додається).

11. Зняти з контролю рішення виконавчого комітету міської ради від  10.10.2014 року  №454  «Про результати ревізії бюджету м. Первомайська»,  як таке, що виконане.

12. Контроль за виконанням цього рішення покласти на міського голову Дромашко Л.Г.

Міський  голова                                                                     Л.Г. Дромашко

Додаток

 


Розробка та підтримка сайта: PervoSOFT
©2024